کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در اطلاعیه جدیدی، از قتل یک زن جوان باردار به نام «زرمینه‌» در ولایت غور به دست دو تن از افراد مسلح طالبان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان درگیری طالبان با نیروهای مرزی پاکستان در مرز با ولایت پکتیکا، ۷ نفر کشته و ۴ تَن زخمی شدند؛ در این میان «صبغت‌الله تکل» از فرماندهان محلی طالبان در میان جان‌باختگان قرار دارد.
کلیپی است ساعاتی پیش با عنوان لحظه شلیک تیر خلاص نیروهای طالبان به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حال انتشار است که این فیلم نه‌تنها مربوط به درگیری روز ۶ خرداد نیست که با توجه به جغرافیای کوهستانی این فیلم، مشخص است که در چنین منطقه‌ای در هیچ نقطه از سیستان وجود ندارد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: درپی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان را ابلاغ و تأکید کرد که شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند.
سخنگوی وزارت کشور طالبان امروز در ارتباط با تنش مرزی نیروهای این گروه با ایران مدعی شد: در ولایت نیمروز نیروهای مرزبانی ایرانی به طرف افغانستان شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند!
ساعاتی قبل حوالی پاسگاه ساسولی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تنش‌هایی رخ داد که منجر به تبادل آتش شد. منبع: صابرین پلاس
منابع محلی در نیمروز، از وقوع درگیری میان نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در شهرستان کنگ استان نیمروز در مرز میان افغانستان و ایران، خبر داده‌اند. این درگیری روز شنبه ششم خرداد ماه، حوالی ظهر به وقت محلی آغاز شده و کماکان ادامه دارد. منابع رسمی از هر دو طرف تا این لحظه این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.
نیمروز- پیش از ظهر امروز درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز صورت گرفته است.
نیروهای طالبان با مرزبانان پاکستانی در منطقه‌ «اده انگور» نزدیک خط دیورند درگیر شدند.
والی طالبان در هرات از کشته شدن ۶ تروریست داعشی توسط نیروهای این گروه در این شهر در افغانستان خبر داد.
زاهدان- یک منبع آگاه ماجرای بازداشت سرباز ایرانی توسط نیروهای مرزبانی طالبان را روایت کرد.
پیش از روی کار آمدن طالبان نزدیک به ۶۰۰۰ زن به عنوان سرباز یا کارمند برای نیرو‌های امنیت ملی افغانستان کار می‌کردند، اما پس از به قدرت رسیدن طالبان بسیاری از آن‌ها اخراج شده اند و یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته یا کشته شده اند.
گروه مسلح مخالف «تحریک طالبان پاکستان» در بیانیه ای اعلام کرد که از حامیان خود خواسته است تا اهداف و نیروهای نظامی اسلام آباد را در تمام ایالات این کشور مورد حمله قرار بدهند.
رسانه ها از وقوع درگیری شدید میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در یکی از مناطق مرزی در مجاورت ولایت پکتیا در افغانستان خبر می دهند.
منابع محلی در زابلِ افغانستان از درگیری میان نیروهای طالبان با نظامیان پاکستانی در این ولایت خبر می‌ دهند.
نیروهای طالبان در سالروز اخراج نظامیان آمریکایی از افغانستان در پایگاه بگرام رژه نظامی برگزار کردند.
رسانه های افغانستان از وقوع یک انفجار در شهر کابل و هدف قرار گرفتن خودروی حامل نیروهای طالبان در پایتخت این کشور خبر می دهند.
رسانه های افغانستان از وقوع یک انفجار در شهر کابل و هدف قرار گرفتن خودروی حامل نیروهای طالبان در پایتخت این کشور خبر می دهند.
رسانه های افغانستان از وقوع یک انفجار در شهر کابل و هدف قرار گرفتن خودروی حامل نیروهای طالبان در پایتخت این کشور خبر می دهند.
گروه طالبان با برگزاری رژه نظامی، شکست نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را جشن گرفت.
بنر‌های جشن پیروزی روز چهارشنبه در کابل به اهتزاز درآمدند. صد‌ها پرچم سفید طالبان بر روی تیر چراغ‌ها و ساختمان‌های دولتی برافراشته شدند. اواخر روز سه شنبه، آسمان کابل با آتش بازی و تیراندازی جنگجویان طالبان روشن شد.
در نتیجه درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان طالبان در شهرستان عنابه استان پنجشیر، ۴۰ جنگجوی طالبان اسیر شدند، پنج تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.
نیرو‌های طالبان امروز برای متفرق کردن زنانی که دست به اعتراض زده بودند، اقدام به تیراندازی هوایی کردند. بر اساس گزارش‌ها حدود ۴۰ زن با تجمع و سردادن شعا‌رهایی نظیر «نان، کار و آزادی» در مقابل وزارت معارف/ آموزش و پرورش در کابل راهپیمایی کردند. نیرو‌های طالبان معترضان را محاصره کردند، گوشی‌های همراه شماری از معترضان را شکستند و آنان را برای ساعاتی در یک مغازه حبس کردند.
در حادثه انفجار بمب کنارجاده ای در ولایت کنر واقع در افغانستان، ۴ تَن از نیروهای طالبان کشته شدند.
در این درگیری‌ها نیرو‌های طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند، در این درگیری، یک تن از طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ