یک روزنامه صهیونیست از بروز تنش سیاسی بین مصر و اسرائیل درپی تجاوز اخیر به نوار غزه و تحولات کرانه باختری خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همکاری‌های موردی و موضوعی ایران و آژانس از اواخر ماه مه و نهایی شدن مساله تبادل زندانیان در ۱۰ اوت در چارچوب توافق محدودسازی تنش، بار دیگر امیدها را در بین محافل رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده است که گزینه احیای برجام می‌تواند بار دیگر روی میز قرار گیرد.
به دلیل تنش های سیاسی و اعلام تظاهرات بزرگ در بانکوک، ممکن است فردا بازی دوستانه تاتنهام و لستر در ورزشگاه راجامانگالا لغو شود.
سفر قریب الوقوع عبدالفتاح سیسی به آنکارا به منزله پایان یک تنش ۱۰ ساله بین مصر و ترکیه و عقب نشینی اردوغان از برخی سیاست های منطقه ای است.
دیاکو حسینی، کارشناس روابط بین الملل می گوید آنچه به جای توافق موقت در حال انجام است که چندان هم مطلوب ایران نیست، شکلی از یک توافق نانوشته و تفاهم سیاسی است. این تفاهم به جهت کنترل اوضاع و عدم تنش میان ایران و آمریکا انجام می‌شود. در پی این تفاهم برنامه‌های هسته ایران نیز برای غربی‌ها مبهم‌تر نمی‌شود. در این بین ایران نیز از امتیاز‌های خرد مالی استفاده می‌کند و در مقابل زندانی‌های خارجی آزاد می‌شوند.
اظهارات جنجالی ستاره تنیس دنیا نگرانی‌ها بابت تنش سیاسی بین صربستان و کوزوو را افزایش داد.
تنش بین فوتبال ایران و عربستان با توجه به بهبود روابط سیاسی دو کشور پایان یافته است و امروز شاهد تقابل تیم های ملی نوجوانان ایران و عربستان در دبی خواهیم بود.
به ثمر رسیدن مذاکرات تنش زدایی میان ایران و مصر، نیازمند تصمیمات سیاسی است که رهبران دو کشور باید در مورد مسائل اصلی موردِ مناقشه بگیرند
تنش بین البرهان و حمیدتی به دو دلیل شروع شد: اول، آزادی موسی هلال، عموی حمیدتی و رقیب او در نفوذ میان رهبران قبایل عرب در دارفور است که به دستور البشیر زندانی شده بود. دوم، دستور البرهان مبنی بر عدم سفر اعضای شورا بدون اجازه او؛ مساله‌ای که حمیدتی آن را بخشی از "مهندسی جامع برای کاهش نفوذ خود و جلوگیری از ایفای نقش‌های سیاسی در پرونده‌های صلح" قلمداد کرد.
ارتش سوان طی بیانیه ای به نیروهای سیاسی نسبت به تلاش برای ادغام نیروهای شبه نظامی خود تحت عنوان نیروهای واکنش سریع در بدنه ارتش هشدار داد.
آذربایجانی‌ها در مسیر «پان تورکی» چنان پیش رفته‌اند که حتی نادرشاه افشار را «بنیان‌گذار دولت مدرن تورک آذربایجان»، «بنیان‌گذار دولت ترکی آذربایجانی افشار» و «بنیان‌گذار مذهب ترکی جعفری» می‌نامند. آنها پس از خروج از مدار روسیه و نظام سیاسی کمونیستی سخت در تلاش برآمدند تا طرح جدیدی دراندازند.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به توافق ایران و عربستان، مدعی شد که دیپلماسی همراه با بازدارندگی و کاهش تنش، از اصول سیاست دولت آمریکا در منطقه است.
یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن درباره تحرکات مشکوک آمریکا و انگلیس با همراهی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در دامن زدن به تنش‌ها در داخل اردن هشدار داد.
در ادامه تشدید تنش های سیاسی در تل آویو، یائیر لاپید نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از شهرداران شهرهای اشغالی خواست با بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نخست وزیر آینده این رژیم همکاری نکنند.
مهاجری در پاسخ به این سوال که پیامد حذف و کناره‌گیری آقای زیدآبادی در سیاست چه تاثیری می‌تواند در چهره سیاسی ایران بگذارد، گفت: من به آقای زیدآبادی احترام می‌گذارم و این تصمیمی است که ایشان گرفتند و تصمیم‌شان هم محترم است. بالاخره کسی که وارد عالم سیاست و رسانه می‌شود باید پی خیلی چیز‌ها را به تنش بمالد.
حمید ابوطالبی مشاور سیاسی رییس جمهور سابق در تازه‌ترین رشته توئیت خود درباره تنش در روابط ایران و غرب نسبت به قرار گرفتن ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل، بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و قرار گرفتن کشور زیر سایه جنگ هشدار داد.
شیخ حسن البغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد: تحولات منطقه و تنش ها و بی ثباتی و تحریم اقتصادی بخشی از سیاست آمریکاست.
اگر قرار باشد، هر تنش نظامی و سیاسی در اقصی نقاط دنیا منجر به دخالت در چینش مسابقات مهم فوتبال شود، از این پس، سرنوشت تورنمنت‌های مهم بیرون از زمین چمن تعیین خواهد شد یا اینکه فدراسیون جهانی مقابل این زیاده خواهی خلاف اساسنامه اش می‌ایستد و پاسخی قاطع به این خواسته‌های پوچ می‌دهد.
اگر قرار باشد هر تنش نظامی و سیاسی در اقصی نقاط دنیا منجر به دخالت در چینش مسابقات مهم فوتبال شود، از این پس سرنوشت تورنمنت‌های مهم بیرون از زمین چمن تعیین خواهد شد یا اینکه فدراسیون جهانی مقابل این زیاده خواهی خلاف اساسنامه اش می‌ایستد و پاسخی قاطع به این خواسته‌های پوچ می‌دهد.
طرح ادعای ارسال تسلیحات از سوی ایران برای حمایت نظامی از روس‌ها موضوعی است که می‌تواند تبعاتی جدی را بر آینده مناسبات ایران و غرب به همراه داشته باشد. حتی برخی از ناظران سیاسی بر این باور هستند که این موضوع می‌تواند تاثیری عمیق را بر آینده مذاکرات برجام برجای بگذارد. همین امر واکنش‌های را در سطح داخلی نسبت به هر گونه ورود ایران به جنگ اوکراین به همراه داشته است
محمد علی الحکیم، کارشناس سیاسی گفت : افزایش تنش ها در عراق منجر به بازگشت دوباره داعش و افزایش مداخلات خارجی می شود.
رئیس جمهور عراق امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ادامه تنش های سیاسی و انسداد افق توافق میان جریان های عراقی پس از گذشت ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات، مساله ای نگران کننده و غیر قابل قبول دانست.
مقامات سیاسی عراق و شماری از نمایندگان احزاب این کشور در پی نشست خود با موضوع خروج از بحران فعلی، بر لزوم توقف تنش میدانی، رسانه ای و سیاسی در این کشور تاکید کردند.
عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه آمریکایی ها در حال آماده شدن برای تشدید تنش ها علیه ملت یمن هستند، گفت: امکان ندارد تداوم حضور اشغالگران و قیمومیت خارجی را بپذیریم.
مارک برایسون سفیر انگلیس در بغداد درباره افزایش تنش های سیاسی در عراق ابراز نگرانی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ