عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به دولت تعامل است نه تقابل و مجلس نسبت به واقعیت‌های موجود کشور درک کامل دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی رغم آنکه وزیر کشور برای نشان دادن حسن نیت خود در همراهی با نمایندگان مجلس، بند جنجالی بخشنامه اخیر وزرات کشور را لغو کرد، اما برخی از نمایندگان از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.
بحث داغ فی مابین نمایندگان از یک بخشنامه معاونت سیاسی آغاز شد که برای فهم بهتر ماجرا بهتر است نگاهی به آن انداخته شود.بر اساس آنچه در بند ۴ بخشنامه‌ آمده، به معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده با نمایندگان مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات به‌گونه‌ای تعامل کنند که هیچ‌گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آنها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به‌وجود نیاید
بحث داغ فی مابین نمایندگان از یک بخشنامه معاونت سیاسی آغاز شد که برای فهم بهتر ماجرا بهتر است نگاهی به آن انداخته شود.بر اساس آنچه در بند ۴ بخشنامه‌ آمده، به معاونین سیاسی، فرمانداران و بخشداران تأکید شده ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و... با نمایندگان مجلس در مدت باقی‌مانده تا انتخابات به‌گونه‌ای تعامل کنند که هیچ‌گونه شائبه و سوءبرداشتی از همراهی آنها در جلسات دولتی و پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای به‌وجود نیاید
وزیر کشور درحاشیه نشست هیئت دولت گفت: در حال تعامل با مجلس برای حل سوتفاهم پیش آمده هستیم
انتخابات است و شور و شوقش، البته اگر مشارکتی درخور رخ دهد یا حداقل چینش نامزدها به شکلی باشد که همه جریان‌ها نماینده خود را داشته باشند. تجربه انتخابات مجلس یازدهم نشان داده که با حذف گسترده نامزدهای انتخابات، میدان رقابت از افراد توانا خالی و مجلس پر‌انتقادی مثل مجلس یازدهم و به باور کارشناسان بدون خروجی قابل‌دفاع تشکیل خواهد شد که یکی از نتایجش افزایش نارضایتی عمومی و بعد ناامیدی از صندوق رأی است. اتفاقی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم هم رخ داد و بعد از یک مجلس با مشارکت اندک شاهد یک دولت با حضور نه‌چندان مطلوب رأی‌دهندگان در پای صندوق رأی بودیم که تا امروز در حل مشکلات اقتصادی که چاره‌اش را اقدام انقلابی در یک هفته اعلام می‌کردند هم موفق نبوده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به حوزه تجارت خارجی گفت: امروز در سایه تعامل گسترده دولت با همسایگان و کشورهای منطقه، سطح و حجم روابط خارجی کشورمان در حال افزایش و لازم است شرایطی فراهم شود که در این بازار بزرگ حضور فعال و موثری ایفا کنیم.
علی رغم وجود برخی ضوابط و چارچوبها در متون قانونی مربوط، امروزه برخی خلاهای قانونی نسبت به تحقق کامل اصل بیست و هفتم قانون اساسی مشاهده شده و چگونگی برقراری تعادل و موازنه میان تضمین حقوق و آزادیهای عمومی در کنار تأمین نظم و امنیت عمومی به یک چالش تبدیل شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به دولت تعامل است نه تقابل و مجلس نسبت به واقعیت‌های موجود کشور درک کامل دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به دولت تعامل است نه تقابل و مجلس نسبت به واقعیت‌های موجود کشور درک کامل دارد.
رهبرانقلاب بیان داشتند:اگر مسئولی جرأت مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد،جرأت مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت؛ امید این است که دولت و مجلس مبارزه با اژدهای هفت سر فساد را دنبال کنند.
بیشتر از ۱۰ سال از ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن می‌گذرد و دراین مدت هر از چندگاهی صدای احیای دوباره نهاد «بازرگانی» شنیده می‌شود، اما در سال‌های اخیر به دلیل تلاطم‌های موجود در بازار بیشتر بر این موضوع تاکید می‌شود. در اواخر دولت قبل و از زمان بر سر کار آمدن دولت سیزدهم این موضوع به طور جدی دنبال می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی این بود که قیمت کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰ باشد و کالابرگ الکترونیکی به مردم داده شود که دولت باید آن را اجرا کند.
دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده مردم تبریز، گفت: ما نمی‌توانیم مجلس را سلیقه‌ای اداره کنیم و تعامل نیز به معنای پا گذاشتن بر روی قانون نیست.
نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: فعلاً لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس اعلام وصول نمی‌شود تا تکلیف برنامه مشخص شود، اما بهتر است دولت و مجلس تعامل کنند و برنامه ششم تمدید شود.
وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین این وزارتخانه با رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به حضورم در کمیسیون کشاورزی و تعاملی که با وزیر جهاد کشاورزی دارم، از طرف او قول می‌دهم که وزارت جهاد کشاورزی به هیچ وجه مانع مسکن‌سازی دولت نخواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سال گذشته رئیس جمهور و اعضای کابینه‌ برخلاف رویه رئیس جمهور سابق با حضور پرتکرار در صحن و کمیسیون‌های مجلس، سعی در پاسخگویی به سوالات نمایندگان داشتند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در یکسال گذشته اهتمام ویژه‌ای برای تعامل با نمایندگان مجلس داشت، گفت: بالغ بر ۴۰ لایحه جدید هم به مجلس ارسال شده است.
حسین جلالی نماینده مجلس گفت: هنوز عمر دولت یکساله نشده است که به جای تعامل، تقابل و چنگ‌اندازی به دولت شروع شده است. هر روز کشاندن وزرا به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و سوال و استیضاح معنی ندارد، چرا که با این کار‌ها فرصت خدمت از دولت گرفته می‌شود.
سخنگوی دولت گفت: تعامل، هم‌افزایی و مشورت با نمایندگان مجلس برای تحقق مطالبات مردمی، جزئی از گفتمان و وجه تمایز دولت مردم است.
۲۵ تیر ۱۴۰۱ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور ۷۲ درصد از سهامداران برگزار گردید. گزارش نبض بورس بورس از این مجمع را بخوانید.
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد درآمد نفتی روسیه با وجود این که بسیاری از پالایشگاهها پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین، از خرید نفت این کشور خودداری کردند، امسال ۵۰ درصد بالاتر می‌رود.
اما همان گونه که تعامل و همفکری بین قوا امری منطقی بوده، استقلال و قوا هم قاعده و اصل لازم الاجرایی بوده و در این میان، نباید انتظار داشت که این همراهی و همفکری، رنگی از تبعیت محض به خود گرفته و صد در صد قوا را مسلوب الاختیار نمود و اگر مجلس یا نمایندگان مجلس در صدد سوال و استیضاح از وزیر یا مقام دولتی برآمدند، آن را نشانه تقابل این دو نهاد دانست.
معاون امور مجلس رئیس جمهور بر حضور فعال و موثر معاونان پارلمانی در مجلس و پیگیری امور مربوط به دولت در تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ