یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، درباره راه‌های ابتلا به روتاویروس و درمان این بیماری، توضیحاتی ارائه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در لیست میوه‌های بهاری و تابستانی موارد مختلفی جای دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم؛ همچنین خواص آلبالو، خواص شاتوت و دیگر میوه‌ها را معرفی نمودیم. با مصرف این میوه‌ها آب از دست رفته بدن تامین می‌شود؛ همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌های تابستانی در تقویت بدن، افزایش انرژی و تامین مواد مغذی موثر است. در مجموع می‌توان گفت خوردن انواع میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری‌های ویروسی فصل تابستان مانند روتاویروس تقویت می‌کند.
یک فوق تخصص عفونی اطفال، علائم ابتلا به روتاویروس در کودکان را توضیح داد و راه‌های پیشگیری و درمان آن را تشریح کرد.
روتاویروس، ویروسی بسیار مسری همراه با اسهال است و اغلب کودکان زیر ۵ سال را درگیر می‌کند. با همه اینها، اما در بیمارستان‌های کودکان، هنوز این ویروس را به‌رسمیت نمی‌شناسند؛ چراکه تشخیص آن نیاز به آزمایش‌های ویژه دارد و اغلب این آزمایش‌ها انجام نمی‌شود.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر (ع) درباره علائم ابتلا به ویروس روتاویروس، گفت: مهمترین علامت این ویروس اسهال و استفراغ است. البته این ویروس در همه سنین دیده می‌شود، اما در کودکان بسیار شایع‌تر است. در بسیاری از کشور‌های دنیا واکسن علیه این ویروس وجود دارد، اما در کشور ما هنوز جزو واکسیناسیون روتین نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ