مریخ‌نورد «استقامت» ناسا شروع به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سنگ «Berea» از سطح سیاره سرخ کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از نمونه‌های معروف گونه‌های ماهی صورت انسانی، ماهی ماشه‌ای است. الگوی مشخص صورت آن، با چشمانی که در نزدیکی بالای سر قرار گرفته اند، ظاهر یک چهره انسان را در نیم رخ می‌دهد. گونه‌های دیگر، مانند «زاویه‌ماهی» و «طوطی‌ماهی»، الگو‌های صورت مشابهی را نشان می‌دهند که تداعی‌های انسان‌سازی را برمی‌انگیزد.
کاظم دارابی زندانی آزاد شده از آلمان گفت: پنج سال اول حبسم، در انفرادی بودم، شکنجه سفید آلمانی‌ها این بود که موقع ملاقات با خانواده‌ام، اجازه نمی‌دادند آنها را حتی لمس کنم و ببوسم.
بل «Belle» یک ماهی ربات است که برای جمع‌آوری نمونه‌های دی‌ان‌ای «DNA» از زیر آب برای تحقیقات دریایی طراحی شده است. این ربات می‌تواند از زیر آب فیلمبرداری کند و نمونه‌هایی را با هدف اینکه کدام موجودات در یک محیط معین زندگی می‌کنند، جمع‌آوری کند. این ربات را که دانشجویان مهندسی مکانیک در ETH زوریخ طراحی کردند، مانند یک ماهی رفتار می‌کند و سایر موجودات دریایی نیز آن را به عنوان ماهی پذیرفته می‌پذیرند. این ربات حدود یک متر طول دارد و برای ماموریتش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل موقعیت خود را در حین گرفتن نمونه‌های ایزوله دی‌ان‌ای و ویدیو با وضوح بالا هدایت کند. «بل» با استفاده از یک باله سیلیکونی با دو حفره که آب را به صورت چرخه‌ای پمپاژ می‌کند، خود را به حرکت در می‌آورد.
یکی از نمونه‌های جالب فناوری هوش مصنوعی شنیدن خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدای آن مرحوم است که در فضای مجازی توجه زیادی به خود جلب کرده است.
رئیس جمهور گفت: همه بخش‌ها باید برای کمک به رشد و ارتقای کمی و کیفی تولید از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه آن‌ها توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، اجتناب کنند.
ما نمونه‌های موفقی مانند صادرات کاتالیست به روسیه، ساخت توربین‌های صنعتی و موارد دیگری را داریم که با اتکا به توان داخلی و دانش بنیانی کشور به آن‌ها دست یافته ایم.
در نمونه‌های جمع‌آوری شده از یک مأموریت در سال ۲۰۲۰، دانه‌هایی با محتوای آب تا ۲۰۰۰ قسمت در میلیون (PPM) پیدا شده است و با توجه به فراوانی این کره‌های شیشه‌ای در سطح ماه، مجموع آب‌های درون آن‌ها می‌تواند به اندازه ۷۱ تریلیون گالن باشد.
محققان سوئدی معتقدند که این توله شیر که اسپارتا نام‌گذاری شده، یکی از بهترین نمونه‌ها از حیوانات یافته شده از عصر یخبندان است که تا به امروز کشف شده است. دندان‌ها، پوست و بافت‌های نرم بدن این توله شیر، توسط یخ کاملا مومیایی شده‌اند و حتی اندام‌های داخلی بدن او نیز سالم هستند.
وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای اطمینان خاطر داد موضوع مسمومیت دانش‌آموزان با جدیت در حال پیگیری است و تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی همه مسوولان است و برای ایجاد آرامش و تامین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
دانشمندان موفق شدند نمونه‌های ۵۰ هزار ساله یخ را از اعماق یک یخ‌تاق در قطب جنوب بیرون بکشند. این استوانه عظیم یخ، دریچه‌ای به گذشته دور است و از طریق آن می‌توان به تاریخچه تغییرات آب و هوای زمین و سطوح گاز‌های گلخانه‌ای و حتی دمای زمین پی برد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: با توجه به نمونه‌های خونی که از دانش آموزان در مدارس گرفتیم شرایط آن‌ها طبیعی بوده، البته بنا به احتیاط و وظیفه ۱۸ نفر از دانش آموزانی که والدین آن‌ها درخواست آزمایش از فرزندانشان داشتند به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند که طبق بررسی‌ها سالم بودند و در حال ترخیص از بیمارستان هستند.
محققان نمونه‌های ۲۰۰۰ ساله بتن رومی را از سایت باستان‌شناسی «Privernum» در ایتالیا به دقت مورد مطالعه قرار دادند. این نمونه‌ها تحت میکروسکوپ الکترونی روبشی بزرگ و طیف‌سنجی پرتو ایکس پراکنده انرژی، پراش پرتو ایکس و تصویربرداری رامان کانفوکال قرار گرفتند تا درک بهتری از رده‌های آهک به دست آورند.
مربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد: با ارزیابی صورت گرفته از کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل کایل اسنایدر آمریکایی، مطمئن هستیم او در رویداد بعدی به لحاظ وزنی و تجربه، بهتر مبارزه خواهد کرد.
در مواجهه با نمونه‌های متنوع از سخنان عجیب و پرحاشیه میرسلیم نگاه ساده‌انگارانه آن است که تصور شود با تذکر و توجیه یک شخص مثل جناب میرسلیم، روند دامنه‌دار وایرال‌شدن اظهارنظر‌های این‌چنینی برخی مسئولان دیگر هم در بین افکار عمومی قطع خواهد شد. این‌درحالی است که به‌نظر می‌رسد ما در بررسی این جنس اظهارات عجیب، با یک طرز فکر مواجه هستیم نه اظهارنظر شخصی چند مسئول خاص دولتی یا حاکمیتی.
دستیار رئیس‌جمهور گفت: نمونه‌های موفق حکمرانی مردمی را در مدیریت جنگ تحمیلی هشت ساله تا موضوع کرونا و جریان مردمی مواسات تجربه کرده‌ایم.
مشهد ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میهمان نوازی مردم مشهد در دهه پایان سفر گفت: مردم مشهد در فرهنگ میزبانی نمونه‌های کاملی از مهمان‌نوازی را ثبت کردند.
سیارک‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که از ابتدای تشکیل منظومه شمسی و سیارات آن باقی مانده‌اند. دانشمندان امیدوارند بتوان با مطالعه نمونه‌هایی از گرد و غبار سیارک اُسیریس-رکس که در تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۳(دوم مهر ۱۴۰۲) به زمین می‌رسند، در مورد اجزای سازنده منظومه شمسی اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ما برنامه ویژه‌ای برای حمایت از پلتفرم‌ها و ظرفیت‌های داخلی پیش‌بینی کردیم تا زیرساخت‌های سخت افزاری و ظرفیتی تقویت شود تا بتوانند خدمات موردنیاز مردم را باکیفیت و پرسرعت تامین کنند؛ در دو هفته اخیر که محدودیت‌ها با توجه به شرایط امنیتی کشور اعمال شده است، ما تمام تلاش شبانه‌روزی خود را برای ارتقای کیفیت آن‌ها به کار بردیم، ظرفیت‌های داخلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیستند
محققان کشور موفق به ساخت نمونه‌های ابرخازن الکتروشیمیایی شدند.
در راستای مطالعه، شناسایی و حفاظت از منابع ژنتیکی کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک میان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست معاونت محیط زیست طبیعی منعقد شد.
دانشمندان ژاپنی نمونه‌های کمیاب جمع آوری شده در یک ماموریت فضاییی ژاپنی را که شش سال طول کشید، تجزیه و تحلیل کردند و به این نتیجه رسیدند که مقادیری از آب‌ها ممکن است توسط سیارک‌هایی از دورترین نقاط منظومه شمسی به زمین رسیده باشند.
دانشمندان با استفاده از نمونه‌های خاک مریخی و نمونه‌های مشابه توانستند گیاه یونجه را کشت کنند و سپس با افزودن آن به خاک مورد نظر به نوعی کود برسند که به سادگی توانستند در آن گیاهان خوارکی مانند شلغم، تربچه و کاهو که به طور معمول کاشت ساده‌ای دارند، پرورش دهند. نتایج شگفت انگیز بود، زیرا این گیاهان خوراکی به خوبی در خاک غنی شده با یونجه رشد کردند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
این اثر جزو نمونه‌های مثال زدنی این ژانر محسوب می‌‌شود كه واقعاً اضطراب و ترس را براي مخاطب به ارمغان مي‎آورد و در این ژانر موفق است؛ کارکردی که بسیاری از فیلم‌های ترسناک ندارند و گروهی از آنها از فرط بد بودن به کمدی تبدیل می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ