دانشمندان گزارش دادند که درست مانند انسان‌ها، میمون‌ها نیز قادر به مشورت پیچیده و تصمیم‌گیری دقیق هستند. به طور خاص، برای اولین بار، این مطالعه نشان می‌دهد که میمون‌ها می‌توانند عمیقاً در مورد یک مشکل فکر کنند و عوامل مختلفی مانند هزینه‌ها، پیامد‌ها و محدودیت‌ها را در نظر بگیرند و در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسند.
محققان با مشاهده صد‌ها ماهی در این محیط شگفت زده شده اند. به گفته آن‌ها کشف جدید درک کنونی ما از میزان تحمل کمبود اکسیژن را به چالش کشیده است.
تیم ملی بسکتبال زنان ایران به نیمه نهایی مسابقات کاپ آسیا صعود کرد.
یک مقبره عجیب در مکزیک با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد. این مقبره در بقایای شهر تاریخی زاکاتکاس در دل جنگل‌های بارانی مکزیک که پروژه کاوش در آن از دهه ۵۰ میلادی آغاز شده، کشف شد.
یک تیم کوچک از جزایر فارو توانست با حذف قهرمان مجارستان به دور بعدی مقدماتی لیگ قهرمانان صعود کند.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
ب طبق پژوهش‌های آماری جدید در انگلیس، همزمان با سایه سنگین تورم معیشتی، منابع دولتی جهش سقف میانگین بیکاری از ۳.۸ درصد به ۴ درصد در پایان ماه می سال جاری را نگران‌کننده توصیف کردند.
مرد شماره پنج تنیس جهان با پذیرش شکست برابر رقیب شیلیایی از دور رقابت های تنیس هاله آلمان کنار رفت.
ایلنا ریباکینا با قبول شکست برابر دونا وکیچ از دور رقابت‌های تنیس برلین کنار رفت.
تیم رسانه ورزش با حضور عادل فردوسی‌پور در یزد دیدار خیرخواهانه‌ای با تیم پیشکسوتان یزد برگزار می‌کند.
کشف دستبند‌های نقره در مقبره ملکه حتپ‌حرس اول در سال ۱۹۲۵ برای محققان شگفتی بزرگی به همراه داشت، زیرا خود مصر در دوران باستان فاقد معادن نقره بود. حالا پس از گذشت نزدیک به یک قرن، به نظر می‌رسد این معما حل شده است.
روزنامه عکاظ مدعی شد که رئیس باشگاه الاهلی عربستان تا ساعاتی دیگر با ژوزه مورینیو دیدار می‌کند.
تیم دوبل نوشاد و نیما عالمیان با غلبه بر تیم قدرتمند آلمان و ثبت نخستین شگفتی مسابقات قهرمانی جهان به جمع ١٦ تیم برتر صعود کرد.
نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان در دومین دیدار خود در رقابت‌های مسترز رم مقابل حریف نه چندان مطرح خود از مجارستان تن به شکست داد.
یک کپسول به درون دستگاه گوارش افراد سالم سفر می‌کند و داده‌هایی برای محققان فراهم می‌کند.
الوحده در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با نتیجه یک بر صفر میزبان خود، النصر را شکست داد و به شگفتی بزرگی دست یافت.
شگفتی تیم لژیونر ایرانی با شکست غول اروپا
این تصاویر نشان‌دهنده این است که این تکنولوژی که برای بازسازی تصاویر از طریق خواندن فعالیت‌های ضبط شده مغز انسان طراحی شده، کامل و بی عیب و نقص نیست. البته تیمی از محققان دانشگاه استنفورد، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ توانسته‌اند تا به خلق چنین شاهکاری نزدیکتر شوند.
در دهه‌های اخیر، تحقیق در مورد این آنتی‌بادی‌های کوچک افزایش یافته و از آنجا که کار آسانی است، می‌توان با هزینه‌ای کم، حجم بالایی از آن‌ها را تولید کرد. تمام این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا این آنتی‌بادی‌ها گزینه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از اختلالات انعقادی گرفته تا کووید ۱۹ باشند و محققان همچنین درحال استفاده از آن‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی مثل سرطان و البته به‌عنوان کلید تحقیقاتی مثل نقشه‌برداری از درون سلول‌ها هستند.
پروجا در چارچوب دیدار نیمه نهایی کاپیتال یا مقابل پیاچنزا شکست خورد.
برجستگی‌های خورشیدی متشکل از هیدروژن و هلیوم هستند و با خارج شدن از جو خورشید، پلاسما آزاد می‌کنند. درحالی‌که در مورد علت این پدیده سردرگمی‌هایی وجود دارد، اما می‌تواند مربوط به معکوس شدن میدان مغناطیسی خورشید باشد.
مربی سابق تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت: انجام کاری که بعضی از بازیکنان ایران قبل از مسابقات انجام می‌دهند در روسیه غیر قابل تصور است!
تیم های پاس گرگان و سایپا در این هفته از لیگ برتر والیبال به پیروزی رسیدند.
هفته نخست دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه یازدهم دی‌ماه با هفت دیدار در شهرهای مشهد، مریوان، رامسر، سیرجان، اردکان، تهران و ارومیه پیگیری شد.
سینک‌ها میزبان ۳۷۵ جنس از قارچ‌ها بودند. محققان گزارش می‌دهند که علیرغم تنوع زیستی بالا در هر سینک، همه جوامع قارچی پروفایل‌های طبقه بندی به طور شگفت انگیزی مشابهی را نشان دادند، به این معنی که فهرست و نسبت قارچ‌ها از سینک به سینک یا حتی از ساختمانی به ساختمان دیگر تفاوت چندانی نداشت.