به گفته یک مقام ارشد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، زندانیانی که سال‌ها پیش در بازداشتگاه گوانتانامو نگهداری شده‌اند یا هنوز هم در آنجا گرفتار هستند، به پیری زودرس دچار می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای درباره آزادسازی منابع توقیف شده ایران اعلام کرد: زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران حضور دارند.
زندانیان سیاسی بحرینی که در زندان مرکزی «جو» به سر می‌برند، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کردند که در اقدامی اعتراضی به اعتصاب غذا دست زده‌اند.
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: دولت در عمل اثبات کرده روابط خارجی خود و منافع ملت ایران را به موضوع خاصی گره نزده و نخواهد زد.
در آستانه سفر هیثم‌بن طارق، پادشاه عمان به ایران، شاهد مبادله اسدالله اسدی، دیپلمات زندانی در بلژیک و اولیویه وندکاستیل، شهروند بلژیکی زندانی در ایران بودیم؛ مبادله‌ای که در تحقق یافتن آن عمان نقش واسطه و میانجی‌گری داشت.
داده‌های رسمی حاکی از آن است که شمار زندانیان در زندان‌های فرانسه در ابتدای ماه جاری رکورد شکسته است.
به گفته یک مقام ارشد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، زندانیانی که سال‌ها پیش در بازداشتگاه گوانتانامو نگهداری شده‌اند یا هنوز هم در آنجا گرفتار هستند، به پیری زودرس دچار می‌شوند.
مخالفان زندان مخوف گوانتانامو درحالی که لباس‌های نارنجی زندانیان گوانتانامو را پوشیده و کیسه‌های مشکی روی سر خود قرار داده بودند مقابل ساختمان کنگره آمریکا تجمع کردند.
آمریکا در حال مذاکره با دولت سوئیس در مورد انتقال زندانیان گوانتانامو به سوئیس است.
با اعلام عفو عمومی و تصمیم رهبری، قضات سراسر کشور مکلف شدند پرونده زندانیان زن واجد شرایط را بررسی کنند و دستور آزادی آنها را صادر نمایند.
قائم مقام دادگستری کل استان تهران از تشکیل کمیته اجرایی در زمینه رسیدگی به درخواست‌های مددجویان در حوزه بهره‌مندی از ارفاقات قانونی خبر داد.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عفو عمومی بیش از آن که برای معترضین زندانی مفید باشد، برای نظام مفید بوده و وجهه آن را بالا می‌برد. علاوه بر این باید توجه داشت که رفتار جوانان که اکثر معترضین از این قشر هستند، غیر از تعداد اندکی از آن‌ها که وابسته به بیگانگانند، متاثر از فرآیند تکامل و تغییر ساختار اجتماعی و نیازهای ناشی از آن بوده و یا ناشی از عملکرد مسئولین و دست اندرکاران هستند.
سه ملی‌پوش فوتبال ایران مبلغی را برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در نظر گرفتند.
رئیس قوه قضائیه گفت: مراجع ذیربط قضائی با توجه به در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) تمهیدات لازم را برای آزادی و بهره‌مندی از ارافاقات قانونی در قبال زندانیان واجد شرایط فراهم آورند.
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پاداش خود از جام جهانی فوتبال را به آزادی زندانیان اختصاص داده‌اند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه از ضرر ده بودن ۶۰ درصد دفاتر اسناد رسمی در کشور خبرداد.
وزارت امور خارجه پاکستان از آزادی و بازگشت قدیمی‌ترین زندانی گوانتانامو به این کشور، خبر داد.
زندانیان مقیم در اوین شب گذشته با خانواده های خود تماس گرفتند.
گزارش‌ها حاکی است اکثر زندانیان اوین موفق به تماس با خانواده و آشنایان خود شده‌اند.
بشیر نورزی، یکی از افراد پر نفوذ طالبان بعد از سپری کردن نزدیک به دو دهه زندان در آمریکا، آزاد شده و به افغانستان بازگشته است.
دادستان کل کشور گفت: ما با کشور‌های اسلامی و کشور‌های همسایه و به ویژه کشور‌هایی که با آن‌ها در این رابطه قرارداد داریم در رابطه با رفع مشکلات ایرانیانی که در این کشور‌ها هستند و مبادله زندانیان خیلی راحت‌تر می‌توانیم کار انجام دهیم. این روابط و قرارداد‌ها با کشوری مثل آمریکا وجود ندارد و ناچار باید از طریق دیپلماتیک کار‌ها پیش برود.
رئیس سازمان زندان ها گفت:در سال جاری دستمزد زندانیان شاغل ۳۰درصد افزایش یافته اما باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه انتظار می‌رود بنیاد این پرداخت را همچنان عادلانه و منطقی‌تر اجرا کند.
دادستان تهران در جریان بازدید از زندان قزل حصار از محرومیت مرتکبان جرایم خشن از ارفاقات و تسهیلات قانونی خبر داد.
مدیرکل زندان‌های استان تهران از فعالیت زندانیان در ١٨ رشته ورزشی خبر داد و گفت: تربیت بدنی، نقش مهمی در ارتقای سلامت زندانیان دارد.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو تنها در چارچوب کانال مورد توافق دو کشور، حاضر به بحث درباره تبادل زندانیان با آمریکا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ