یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عفو عمومی بیش از آن که برای معترضین زندانی مفید باشد، برای نظام مفید بوده و وجهه آن را بالا می‌برد. علاوه بر این باید توجه داشت که رفتار جوانان که اکثر معترضین از این قشر هستند، غیر از تعداد اندکی از آن‌ها که وابسته به بیگانگانند، متاثر از فرآیند تکامل و تغییر ساختار اجتماعی و نیازهای ناشی از آن بوده و یا ناشی از عملکرد مسئولین و دست اندرکاران هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه ۲۲ هزار نفر در حوادث اخیر مورد عفو قرار گرفته‌اند گفت: البته از این تعداد برخی آزاد شده بودند و عفو به آنها، زوال سابقه می‌دهد.
معاونت قضایی قوه قضائیه راه‌های ارتباطی برای پیگیری عفو زندانیان را معرفی کرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: زمینه‌ای را فراهم آورید تا محکومان و زندانیان و خانواده‌های آن‌ها بتوانند پرسش های خود را در باب عفو‌های اخیر مطرح کنند و چنانچه خود یا عضو زندانی خانواده خود را مشمول این عفو می‌دانند، اما به پرونده آن‌ها رسیدگی نشده، موضوع را جهت پیگیری منتقل کنند.
رئیس قوه قضاییه گفت: زمینه‌ای را فراهم آورید تا محکومان و زندانیان و خانواده‌های آنها بتوانند سؤالات خود را در باب عفوهای اخیر مطرح کنند و چنانچه خود یا عضو زندانی خانواده خود را مشمول این عفو می‌دانند اما به پرونده آنها رسیدگی نشده، موضوع را جهت پیگیری منتقل کنند.
اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان ضمن بازدید از زندان مرکزی اهواز، دستورات لازم برای تسریع در فرایند بررسی پرونده زندانیان مشمول عفو رهبری را صادر کرد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت آن دسته از محکومان و زندانیان که دارای شاکی خصوصی هستند نیز گفت: این بخش از زندانیان و محکومان چنانچه بتوانند تا پایان سال رضایت شاکی خصوصی خود را جلب کنند می‌توانند از عفو اخیر بهره‌مند شوند.
به گفته مدیر زندان تهران بزرگ، تا ۲۲ بهمن تعداد ۳۹۵ نفر از متهمان و محکومین واجد شرایط عفو گسترده رهبری آزاد شده و تعدادی از تقاضا‌های مددجویان هم در مراجع قضایی در دست بررسی است.
دادستان کل کشور بااشاره به عفو اخیر رهبری گفت: تفاوت این عفو با عفو های گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.
اصفهان- دادستان کل کشور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان و آیین آزادی زندانیان مشمول عفو گسترده اخیر حضور یافت.
دادستان کل کشور گفت: تفاوت این عفو با عفو‌های گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.
برخی اخبار منتشر شده در خصوص اخذ تعهدات مختلف از زندانیانی که شامل عفو اخیر شده اند، غیر دقیق و غیر صحیح بوده و به هیچ وجه با واقعیت جاری منطبق نیست.
با اعلام عفو عمومی و تصمیم رهبری، قضات سراسر کشور مکلف شدند پرونده زندانیان زن واجد شرایط را بررسی کنند و دستور آزادی آنها را صادر نمایند.
مسئولان قضایی سراسر کشور برای تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو رهبر انقلاب در زندان‌ها حضور پیدا کردند.
۳۲ هیات قضایی متشکل از ۵۱۱ مقام قضایی به‌طور هم‌زمان در هشت زندان استان تهران حضور یافتند و پرونده‌های زندانیان را بر اساس معیارهای عفو رهبر انقلاب تطبیق دادند.
با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.
با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.
با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: قطعا عفو عمومی زندانیان با موافقت مقام معظم رهبری به تقویت اعتماد عمومی و ترمیم گسل های موجود کمک خواهد کرد.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری بسیاری از کسانی را که در وادی غفلت، دست به اقداماتی زدند، مشمول عفو قرار دادند و اجازه دادند تا ما در دستگاه قضایی بر مبنای معیار‌های پیش‌بینی شده، بررسی‌ها و تطبیق مصادیق را در قبال محکومان و زندانیان برای مورد عفو قرار گرفتن انجام دهیم تا بر همین مبنا، زندانیان واجدشرایط، آزاد شده و پرونده‌های تشکیل شده برای افراد در هر مرحله‌ای که قرار دارد، بسته شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهید تا هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنیم.
با اعلام خبر موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر ؛ زندانیان به شادی پرداختند.
مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه درباره اعلام عفو گسترده زندانیان از سوی رهبر معظم انقلاب همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: فعلا تعداد کسانی که مشمول عفو معیاری قرار می‌گیرند به صورت دقیق مشخص نیست
رئیس کل دادگستری استان تهران از آغاز بررسی وضعیت زندانیان برای تطبیق با شرایط عفو گسترده رهبر معظم انقلاب خبر داد.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: برای عفو زندانیانی که محکوم به اعدام می‌شوند اگر محکوم سابقه نداشته باشد احتمال اینکه مورد عفو قرار گیرد بیشتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ