رئیس مجلس گفت: انقلاب اسلامی هم توانست زن را در محوریت خانواده در ابعاد مختلف خود قرار دهد و هم توانست زن را به‌عنوان یک فعال حوزه اجتماعی در عرصه‌های مختلف به میدان آورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
خداداد افشاریان در اختتامه دوره دانش افزایی داوران فدراسیون فوتبال بار دیگر از این قشر دفاع کرد.
جیانی اینفانتینو، رییس فیفا، می‌گوید این نهاد خود را پایبند به حمایت از اکوسیستم فوتبال باشگاهی می‌داند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: حضور دانش‌آموزان به‌ عنوان رزمنده و وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز معنادار است و این نشان می‌دهد که بسیاری از قهرمانان ملی کشور از قشر دانش‌آموز هستند.
رئیس قوه قضائیه گفت: همه باید تلاش کنیم مصوبات و قوانین موجود برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، اجرایی شوند و در خصوص برخورد با برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، قانون داریم.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: اگر زوایای مختلف حقوقی در نیروهای مسلح ما به خوبی آموزش داده شود قطعا در نگارش هر نوع قراردادی تجدیدنظر می‌شود.
معاون اجرایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: قانون‌گذاری امری نخبگانی است که اگر این فرآیند در دست نخبگان باشد، بسیاری از چالش‌ها و دغدغه‌های جامعه رفع خواهد شد.
معاون اول قوه قضائیه گفت: سالی که گذشت سالی بسیار مهم و تأثیرگذار برای قوه قضائیه بود و نوع چالش‌هایی که در حوزه امنیتی و اجتماعی داشتیم، بی سابقه بود.
شهردار تهران گفت: مشکلات زیست محیطی یکی از مسائل کلان شهرها است و افزایش سرانه فضای سبز می‌تواند بسیاری از چالش‌های زیست محیطی کلان شهرها را برطرف کند.
فرمانده کل ارتش گفت: ارتش، توان و قدرت بالای نظامی و تخصص حرفه ای خود را برای رفع تهدیدات و افزایش تعاملات سیاسی، امنیتی و نظامی به کار خواهد بست و این آمادگی از طرف ارتش وجود دارد که در پیگیری منافع کشور، شما جهادگران عرصه دیپلماسی را همراهی کند.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر همه به عاقبت رفتار، گفتار و کردار خود بیاندیشند شاهد این حجم از مشکلات نخواهیم بود، بسیاری از مشکلات در جامعه به دلیل این است که به عاقبت کار خود نمی‌اندیشیم.
هر سیاستمداری که به قدرت می‌رسد، ادعا می‌کند مشکلات موجود را دولت‌های قبل ایجاد کرده‌اند، اما خود نیز همان راهی را می‌رود که دیگران با صرف هزینه بسیار پیموده‌اند. این چرخه آنقدر تکرار شده که امید‌ها در حال رنگ باختن است و انگار مردم باور کرده‌اند هیچ دولتی نمی‌تواند ابر چالش‌های موجود را حل‌و‌فصل کند.
هر سال با شروع تابستان چالش‌های آبی اوج می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد امسال این روند تسریع شده و در روزهای پایانی فروردین ماه بسیاری از شهرها با مشکلات آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.
فناوری بلاک‌چین امکان به اشتراک‌گذاری امن و کارآمد داده‌ها بین سازمان‌ها و اشخاص را فراهم می‌کند. از این طریق می‌توان بر چالش‌های مخازن داده غلبه کرده و همکاری در جهت توسعه و بهره‌برداری مدل‌های هوش مصنوعی را برای تحلیل و پالایش ارتقا بخشید. این امر منجر به تصمیم‌گیری بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر در مورد شبکه‌های بلاک‌چین توانمند‌شده با مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود.
برخلاف بیست سال پیش، امروز احتمال بیشتری هست که مردم آمریکا با یک حمله تروریستی از سوی مهاجمان منفرد مواجه شوند تا از سوی یک سازمان تروریستی بسیار ساختارمند. تهدیدات انفرادی امروز می‌تواند به شیوه‌ای غیرقابل پیش‌بینی براساس انگیزه‌های گوناگون فعال شود.
از چالش‌ها و اولویت‌های بسیار مهم واشنگتن در عربستان سعودی، کمک به این پادشاهی است که امنیتش را خودش فراهم کند. منطق کار ساده است: هر چه عربستان‌سعودی بهتر بتواند در مقابل تهاجم ایران، بازدارندگی و دفاع داشته باشد ایالات‌متحده کمتر مجبور خواهد بود در این مأموریت‌ها شرکت کند و در نتیجه این فرصت را خواهد داشت که بخش بیشتری از منابع نظامی خود در منطقه را به منطقه هند و اقیانوسیه یا اروپا منتقل کند، جایی که بیشترین نیاز به آن‌ها وجود دارد.
در سال ۲۰۲۲، ایالات‌متحده، نقش‌آفرینی دوباره محدودی در خاورمیانه را کلید زد، با سفر رئیس‌جمهور جو بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی در ماه ژوئیه که اهمیت منطقه را به‌عنوان عرصه‌ای برای رقابت ژئوپلیتیک گسترده‌تر با چین و روسیه برجسته کرد. اما سال ۲۰۲۳ با سایه سنگین سوالات بسیاری درباره اولویت‌های ایالات‌متحده در منطقه شروع می‌شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها بسیاری از افراد کلیه خود را برای حل مشکلات زندگی‌شان می‌فروشند و قیمت کلیه افزایش یافته است بنابراین هر فردی بخواهد کلیه‌ای بخرد باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کند و بسیاری از بیماران توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.
وزیر امورخارجه عمان گفت: چالش‌های بسیار و اختلافات زیادی وجود دارد ما در عمان معتقد هستیم تنها راه حل مشکلات فقط گفتگو و تفاهم است.
انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا درحالی فردا برگزار می شود که بسیاری از کارشناسان، مسائل اقتصادی را یکی از چالش های مهم دولت بایدن در کسب آرای عمومی می‌دانند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.
شقاقی گفت: بحران‌های نوظهور در ایران بسیار پیچیده‌تر از بحران‌هایی است که مجمع جهانی اقتصاد به آن‌ها اشاره کرده، بحران‌هایی نظیر آب، محیط زیست «ریزگرد‌ها و آلودگی هوا»، فرونشست زمین و خشکسالی، پیری جمعیت، صندوق‌های بازنشستگی و فرسودگی اقتصادی ایران، از جمله اَبَرچالش‌های ایران در دهه پیش رو قلمداد می‌شوند.
اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد، با چالش‌های بسیاری در اولین حضورش روی نیمکت این تیم در لیگ برتر روبرو است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ