دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با سیاست‌های داخلی و خارجی‌اش، این کشور را به مرز فروپاشی کشانده است. آمریکا یک کشور در حال سقوط و رو به زوال است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دادگستری آمریکا از یک قاضی فدرال خواست تا با هدف جلوگیری از افشای جزئیات «حساس» جلسات دادرسی رئیس جمهور سابق این کشور، علیه او دستور محدودیت استفاده از فضای مجازی صادر کند.
رئیس جمهور سابق آمریکا در آستانه سفر به واشنگتن به منظور حضور در دادگاه و محاکمه در ارتباط با حوادث پس از انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، پست جالبی را در شبکه اجتماعی خودش منتشر کرد!
فرهنگ و روابط اجتماعی یک کشور را نمی‌توان در ده، بیست و سی سال از میان برداشت و نیاز به سیاست‌های بلندمدت تربیتی و فرهنگی دارند. اما آنچه مسلم است اینکه با نولیبرالیسم یعنی با داروینیسم اجتماعی و نخبه‌گرایی اقتصادی و فرهنگی، حتی یک مورد موفقیت‌آمیز هم که اندکی پایداری در آن دیده شود، نداشته‌ایم؟ این نکته‌ای است که تاریخ چهل ساله نولیبرالیسم از بریتانیای تاچر و آمریکای ریگان تا آمریکای ترامپ و همه کشور‌های جهان سومی که به دام آن افتاده‌اند، به ما نشان می‌دهند.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید پیگیری قضایی او و اعلام اتهامات متعدد علیه‌اش تلاشی است برای منحرف‌کردن افکار عمومی از رشوه‌گیری خانواده رئیس‌جمهور کنونی این کشور از یک شرکت اوکراینی.
کارشناسان حقوقی آمریکایی می‌گویند که اگر رئیس جمهور سابق این کشور در پرونده جابه‌جایی اسناد محرمانه محکوم شود، احتمالا یک راه برای عفو او وجود دارد!
کریس کریستی فرماندار جمهوری‌خواه سابق ایالت نیوجرسی آمریکا عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) نامزدی کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده را با حمله به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور آغاز کرد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با انتقاد از خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان گفت: ما در خروج از افغانستان بسیار بی‌ملاحظه رفتار کردیم و فکر می‌کنم این شرم‌آورترین و ضعیف‌ترین حالت در تاریخ کشور ماست.
پسر ترامپ نوشت، بایدن ۱۶ هزار آمریکایی را در کشوری فقیر و "چاه مستراح" که جنگ آن را چند تکه کرده، رها کرد و ابتدا کادر سفارت را از آنجا خارج کرد، چه افتضاحی!
اتهام‌های کیفری وارد شده به ترامپ ۷۶ ساله، در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده جایی که پیش از این هیچ یک از روسای جمهوری این کشور چه در زمان تصدی منصب و چه پس از ترک کاخ سفید، هرگز به طور رسمی مورد اتهام قرار نگرفته بودند، با این حال پرونده‌های زیادی در جهان بوده که باعث شده برخی رهبران رسوا شوند یا این که منصب خود را ترک کنند.
رئیس جمهور سابق آمریکا یک بار دیگر با ادبیاتی متفاوت مدعی شد که اگر او همچنان رئیس جمهور این کشور بود، برای مذاکرات صلح در اوکراین تنها به ۲۴ ساعت نیاز داشت.
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت احتمالی رئیس جمهور کنونی و سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، رقابتی چندان جالب برای رای‌دهندگان نخواهد بود.
پمپئو در این بخش به عصبانیت ترامپ اشاره کرده و می‌نویسد: «مکرون که هنوز عطش دیدار ترامپ ـ روحانی را داشت گفت که به سمت ایرانی‌ها خواهد رفت تا از آن‌ها بپرسد آیا بدون امضای این برگه کاغذ حاضر توسط رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به دیدار با او هستند یا خیر. این باعث خشم ترامپ شد و گفت: "بس کن! تلفن زدن به من را بس کن! از زنگ زدن به آن‌ها و التماس دست بردار- مثل یک دختر کوچولوی ضعیف هستی. کشورت را اداره کن وگرنه جلیقه زرد‌ها این کار را خواهند کرد. به آن‌ها بگو خودشان به من زنگ بزنند، خودت هم برو سراغ رسیدگی به جلیقه‌زردها.»
رسانه‌های آمریکا اعلام کردند رئیس‌جمهور سابق این کشور به علت مرگ یک پلیس در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱، دادگاهی می‌شود.
ترامپ به‌عنوان کانون اصلی شورش شناسایی شده و این خود پیامد‌های قابل ملاحظه‌ای برای شخص او، حزب جمهوری‌خواه و پایگاه اجتماعی آن‌ها داشته است و فراتر از آن روشن می‌شود که تغییرات گسترده در تکنولوژی و ارتباطات اجتماعی، نهاد‌های کهن سیاسی آمریکا را نیازمند به ترمیم و نگهداری نوینی ساخته و در سطحی کلان‌تر، اهمیت سیاست داخلی آمریکا در رفتار جهانی آن را به عاملی تعیین‌کننده تبدیل کرده است.
رئیس‌ جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: آمریکا مانند یک بیمار سرطانی درحال مرگ است.
یافته‌های یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهور سابق آمریکا در این کشور، به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۵ تاکنون رسیده است.
رهبر یک گروه شبه نظامی در آمریکا به دلیل دخالت در حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ به فتنه انگیزی متهم شد.
در ادامه افزایش تنش‌های سیاسی در آمریکا هم‌زمان با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور، رئیس مجلس نمایندگان کنونی را «حیوان خطاب کرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا در بحبوحه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور که امروز(سه‌شنبه) برگزار می‌شود، مدعی شد که هفته آینده «خبری خیلی بزرگ» را اعلام خواهد کرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا از دولت این کشور خواسته تا نیمی از هزینه‌ انتصاب «بازرس ویژه» مدنظر وی در تحقیقات اسناد توقیفی از خانه‌اش، از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی پرداخت شود.
بسیاری از مردم آمریکا مخالف حضور دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بعدی این کشور هستند.
نشریه واشنگتن‌پست گزارش داد که در تفتیش و بازرسی‌های اخیر اقامت‌گاه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فلوریدا، اسنادی مربوط به توانمندی‌های نظامی و هسته‌ای یک کشور خارجی کشف شده است.
قاضی آمریکایی از موافقت با درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور پیرامون تعیین بازپرس ویژه جهت بررسی مجدد اسناد توقیفی از عمارت وی در فلوریدا خبر داد.
فلاحت پیشه گفت: معتقدم بسیاری از فرصت‌هایی که از دست رفت شاید دیگر احیا نشود، ولی همین که دیپلماسی هسته‌ای شکل بگیرد، شرایط به گونه‌ای است که بتوان در طول دوران باقیمانده دولت بایدن به گونه‌ای برجام را تبدیل به یک فضای حیاتی برای کشور کرد، حتی اگر شخصی مانند ترامپ هم در آمریکا روی کار بیاید دیگر نتواند لطمه‌ای به برجام وارد کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ