همزمان با روز بیست نهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگنده های ارتش بر فراز تهران به پرواز درآمدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این پهپاد دارای ۲۴ ساعت مداومت پرواز است و میتواند راکت هدایت شونده ۷۰ م م لیزری ، هر دو مدل موشک MAM و انواع بمب های هدایت ماهواره‌ای با برد ۲۸ تا ۷۰ کیلومتر حتی موشک کروز اس او ام را نیز حمل کند.
یک روزنامه آمریکایی نوشت که تلاش‌های غرب برای آموزش خلبانان اوکراینی جهت پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ با مانعی غیرمنتظره مواجه شده است!
یک موشک کروز پنهان‌کار با طراحی رادارگریز که تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارد و با موتور توربوفن به سرعتی ۰.۹۵ ماخ می‌رسد و در ارتفاع پایین به سمت هدف پرواز می‌کند. این موشک هواپرتاب در اصل برای شلیک از جنگنده‌های یوروفایتر تایفون، تورنادو، اف ۱۸ و اف ۱۵ طراحی و ساخته شده است.
تیل اسلاید یا سُر دادن دُم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، با یک چهارم گردش به یک عمودی و بلند می‌انجامد که با صددرصد قدرت موتور انجام می‌شود و تا جایی که هواگرد تکانه را انجام می‌دهد. هر چه سرعت هواگرد به صفر رسید و بلند شد، خلبان هواگرد خود را تا جای ممکن در حالت معلق در هوا نگه‌می‌دارد. درصورتی که هواگرد دارای فناوری جهت دهی رانش باشد، این مرحله بسیار آسانتر می‌شود. مرحله حفظ حفظ در نقطه اوج، در جنگنده‌های نوین بهتر انجام شود.
لحظاتی از پرواز فلر پراکنی اف ٣۵، یکی از گران‌ترین جنگنده‌های جهان را ببینید. منبع: خبرفوری
تجاوزات نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و آمار شهدا به چهار نفر و مجروحان به ۴۵ نفر افزایش یافته است. تداوم درگیری‌ها در جنین، باعث شده است صهیونیست‌ها از جنگنده‌های آمریکایی اف ۱۶ استفاده کنند. منبع: تسنیم
اف ۱۴ تام‌کت یکی از مجهزترین و پیچیده‌ترین جنگنده‌های تاریخ دست است که اکنون فقط در نیروی هوایی ایران پرواز می‌کند.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که آمریکا متحدان اروپایی‌اش را از آموزش‌ کار با جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی منع کرده است.
فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور ۶ هواپیمای نظامی روسیه که نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند را رهگیری کرده‌اند.
جنگنده‌های سوخو ۳۵ جزو جنگنده‌های مدرن در جهان به حساب می‌آید. چون هم از نظر سقف پروازی بالاتر از همه جنگنده‌های قبلی ایران است و هم سرعتش در بین هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.
ارتش چین ویدئویی از تمرین بمباران بر فراز تایوان منتشر کرد؛ رسانه های چینی گزارش دادند که رزمایش های نظامی در اطراف این جزیره امروز نیز ادامه خواهد داشت.
منابع خبری در نوار غزه همزمان با فروکش کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آرامش شکننده در باریکه خبر می‌دهند؛ پرواز جنگنده‌های صهیونیستی بار دیگر بر فراز غزه گزارش می‌شود.
جنگنده تک موتوره Hürjet در قالب مدل‌های جت آموزشی پیشرفته و جنگنده‌های سبک تولید خواهد شد. گزینه اول می‌تواند جایگزین ۶۸ جت آمریکایی T-۳۸M Talon شوند که در پایگاه هوایی گیگلی در نزدیکی ازمیر مستقر هستند و اغلب برای آماده سازی خلبانان به منظور پرواز با هواپیما‌های جنگی سنگین‌تر به کار گرفته می‌شوند. سفارش اولیه سازمان هوافضای ترکیه برای نسخه آموزشی جنگنده هورجت ۱۶ فروند اعلام شده است و انتظار می‌رود که تحویل آن‌ها از سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
منابع نظامی آمریکایی از پروازهای گسترده جنگنده های روسی بر فراز پایگاه التنف در جنوب سوریه خبر دادند.
میگ-۲۹ جنگنده‌ای «آنالوگ» است که از فن آوری کهنه و قدیمی بهره می‌برد، اما جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان آن است، جنگنده‌ای دیجیتال با فنآوری به مراتب پیش رفته تری است، «آلکس والمسلی» (Alex Walmsley) تحلیلگر نظامی، از موسسه خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در لندن، این دو نوع جنگنده را مقایسه‌ای بین یک دستگاه لپ تاپ دهه ۱۹۹۰ با جدیدترین «مک بوک» می‌داند و می‌گوید، هر دو آن‌ها پرواز می‌کنند و قادر به حمل سلاح هستند، اما میگ‌ها آنقدر‌ها توانمند نیستند.
سوخو ۲۵ یکی از پراستفاده‌ترین جنگنده‌های روسیه در میدان نبرد اوکراین است که نمونه‌های قدیمی‌تر آن برای فرار از رادار و پدافند دشمن مجبور به پرواز و انجام عملیات در ارتفاع پایین بودند.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالگردهای هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگردهای نیروی دریایی ارتش از مقابل ناوشکن تمام ایرانی سهند به‌عنوان ناو سرفرماندهی به کار خود پایان داد. فرمانده کل ارتش در پایان رزمایش گفت که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورتی که تهدیدی از رژیم صهیونیستی متوجه هر یک از نقاط ایران شود به طور قاطعانه و چند برابر پاسخ خواهند داد.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، صبح امروز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیرسطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالگرد‌های هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش از مقابل ناوشکن تمام ایرانی سهند به‌عنوان ناو سرفرماندهی به کار خود پایان داد.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالکردهای هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگردهای نیروی دریایی ارتش پایان یافت.
برخی منابع از شنیده شدن صدا و وقوع انفجار در برخی مناطق شرقی سوریه خبر می دهند.
سئول پس از رویت چند فروند جنگنده چین و روسی در منطقه شناسایی پدافند هوایی(کادیز)، جنگنده‌های خود را برای رهگیری به پرواز درآورد.
واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در واکنش به گزارش‌های(کذب) درباره برنامه‌ریزی ایران جهت حمله به عربستان، جنگنده‌های خود را به حریم هوایی تهران فرستاده است.
شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که دو بمب‌افکن آمریکایی از نوع «B-۵۲» در مسیر خلیج فارس از حریم هوایی اراضی اشغالی عبور کردند.
وزارت دفاع روسیه می‌گوید بمب‌افکن و جنگنده‌های این کشور بر فراز آب‌های بین‌المللی پرواز کرده‌اند، اما کره جنوبی مدعی است حریم هوایی این کشور نقض شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ