سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه تشکیل سازمان بازرگانی گام مهمی در تحقق شعار سال است از مجلس خواست تا این موضوع مهم را از بلاتکلیفی خارج کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست امروز پارلمان، ضمن رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل، سازوکارهای مختلفی برای تامین مالی تولید پیش‌بینی کردند.
گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و همچنین، گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهادرمورد طرح تأسیس سازمان ملی اقامت نیز در دستور کارجلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی است.
سخنگوی دولت با اشاره به شرایط نامطلوب تنظیم بازار، گفت: دولت با تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی موافق است و اینجا اختیار در دست مجلس است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بازرگانی به دنبال حل مشکل بازار از مسیر واردات است و این به معنای ارزبری بیشتر و زیان به بخش تولید است.
تشکیل سازمان یا وزارت بازرگانی حاشیه ساز شد.
محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به علت مخالفت مجلس با تشکیل سازمان بازرگانی اشاره کرد و گفت: مجلس با تشکیل هرگونه ساختاری که پاسخگویی‌اش به مجلس کاهش پیدا کند، مخالف است. اگر دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس می‌آورد مجلس با این لایحه موافقت می‌کرد.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نخستین نشست از آخرین هفته فروردین ماه مجلس ضمن اصلاح طرح سوت زنی و قانون انتخابات مجلس به بررسی دو تقاضای فوریت پرداختند و محکم مخالفت خود را با تشکیل سازمان بازرگانی اعلام کردند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل مخالفت مجلس با فوریت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی آن بود که این سازمان اگر تشکیل شود، نظارت پذیر نیست.
نمایندگان مردم در خانه ملت در اولین نشست از آخرین هفته فروردین ماه مجلس ضمن اصلاح طرح سوت زنی و قانون انتخابات مجلس به بررسی دو تقاضای فوریت پرداختند و به صورت محکم مخالفت خود را با تشکیل سازمان بازرگانی اعلام کردند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه امروز درباره تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی رأی‌گیری نشد، اما ۸۰ درصد اعضای کمیسیون با تشکیل سازمان و وزارت بازرگانی مخالف بودند.
سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت ماموریت داد، ضمن تمهید پیش‌بینی‌های لازم، طرح‌های کارشناسی شده خود در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تشکیل سازمان‌های مستقل ذیل نهاد ریاست جمهوری به دلیل اینکه دیگر به هیچکس پاسخگو نیستند، نه به مجلس پاسخگو هستند و نه به وزارتخانه‌ها؛ اصلا تجربه موفقی نیست و من به عنوان یک نماینده حتما با تشکیل سازمان بازرگانی به همین دلیل موافق نیستم.
دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه داده که بر اساس آن سازمان بازرگانی زیر نظر رئیس‌جمهور تشکیل شود و باید ببینیم مجلس چه واکنشی به این لایحه دوفوریتی دولت نشان می‌دهد.
رئیس جمهور با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی کشور، معاون اول رئیس جمهور را مامور تشکیل کارگروهی برای پیگیری تحقق توصیه‌های ایشان و همچنین مطالبات فعالان اقتصادی و تولیدگران کرد.
رئیس جمهور با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی کشور، معاون اول رئیس جمهور را مامور تشکیل کارگروهی برای پیگیری تحقق توصیه‌های ایشان و همچنین مطالبات فعالان اقتصادی و تولیدگران کرد.
دولت اعلام کرده که به دنبال تشکیل سازمان بازرگانی است اما نکته مهم آن است که باید بررسی شود آیا مشکلات فعلی تجارت و بازار کشور با تشکیل ساختار جدید حل می شود.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: لایحه‌ای را در دولت به تصویب رساندیم به منظور ایجاد سازمان بازرگانی که مدیریت بازرگانی و بازار را برعهده داشته باشد.
برای نخستین‌بار قرار است به منظور پیگیری اصولی‌تر برنامه‌های مرتبط با تیم‌های ملی، قرار است «سازمان تیم‌های ملی» در فدراسیون شمشیربازی شکل بگیرد.
برای نخستین‌بار قرار است به منظور پیگیری اصولی‌تر برنامه‌های مرتبط با تیم‌های ملی، قرار است «سازمان تیم‌های ملی» در فدراسیون شمشیربازی شکل بگیرد.
عضو شورا شهر تهران گفت: اساس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان فناوری های نوین در شهرداری تهران یکسان و موازی هسند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید با باندهایی که از مهاجرین افغان سوء استفاده می‌کنند برخورد شود.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در دولت دوازدهم ضمن تشریح ضرورت های تشکیل وزارت بازرگانی، تاکید کرد که باید با ابزار صادرات، تحرک در تولید و اشتغال را سامان دهیم.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ همدستی خواهران دوقلو برای جیب بری/ گوشت چرخ‌کرده با ضایعات حیوانی/ ردپای مرد غریبه در قتل دختر ۵ ساله/ عوامل زورگیری از یک زن در شهریار دستگیر شدند/ راه تاریک اجاره سند برای وثیقه/ ۳ شـرط برای بخشیدن مرد اعدامی
تشکیل سازمان خدمات الکترونیک سلامت در پیچ‌وخم‌های ناتمام

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ