رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز پنجشنبه وارد جده عربستان شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه عمان قرار است بعد از ظهر امروز با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و رایزنی کند .
وزیر خارجه عمان به رام الله رفت و مورد استقبال مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت.
به گفته مقامات آمریکایی و صهیونیستی مک‌گورک در تاریخ ۸ مه از مسقط بازدید کرده و همچنین سفری به اسرائیل داشته است تا گفت‌وگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی داشته باشد.
وزیر خارجه کشورمان گفت: سفر جناب سلطان عمان به تهران گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و عمان بود.
سفر سلطان عمان به عنوان یک میانجی‌گر قهار و پیام‌آور صلح به ایران، توجه تحلیلگران و ناظران امور منطقه و بین‌الملل را به شدت به خود مشغول کرده است.
نکته اصلی در مورد سفر پادشاه عمان به ایران این است که او بیش از آنکه میانجی باشد، واسطه و پیام‌رسان است. این نکته مهمی است. دستورکار اصلی وی در سفر به تهران، رایزنی جهت آزاد سازی زندانیان دوتابعیتی آمریکایی است. مساله‌ای که به تازگی و پس از تبادل زندانیان ایران و بلژیک، برای طرفِ آمریکایی ایجاد امید کرده است.
تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: بنابراین عمان امروز نقش ثبات‌دهنده و تنش‌زدایی در منطقه را به ویژه در ارتباط با ایران و کشورهای منطقه و خارج از آن بر عهده دارد که در این زمینه همواره نمره خوبی گرفته است.
یک تحلیلگر مصری به زوایای پنهان سفر سلطان عمان به تهران پرداخت.
یک رسانه عربی به نقل از برخی منابع به سفر سلطان عمان به مصر و احتمال وساطت میان تهران و قاهره پرداخت.
سفر سرلشکر باقری به مسقط و دیدار با سلطان عمان، اهمیت نمادین سفر یک مقام نظامی ایران در شرایط کنونی منطقه را نشان می‌دهد. تهران فضای شکل‌گرفته در منطقه و تنش‌زدایی میان بازیگران را فرصتی برای پیشبرد سیاست همسایگی و همچنین تحقق نظام چندقطبی می‌داند که می‌تواند همکاری‌های دوجانبه نظامی و اقتصادی با کشورهای منطقه را تقویت کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی عازم کشور عمان خواهد شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در رأس یک هیأت بلندپایه نظامی عازم کشور عمان خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: عمان همواره همسایه و دوست قابل اعتمادی برای ایران است و مناسبات رو به رشد دو کشور با سفر سلطان عمان به تهران تقویت و تحکیم خواهد یافت.
تضمینی برای دست یافتن طرفین به توافق وجود ندارد. مقامات آمریکا مجددا بر کلیدواژه عدم‌تمرکز بر برجام تاکید کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز پنج‌شنبه ارتباط سفر اخیر رابرت مالی به عمان با اظهارات یک‌نماینده مجلس در خصوص سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به تهران برای انتقال پیامی از واشنگتن به مقام‌های ایرانی را رد کرد.
«آقای امیرعبدالهیان در جلسه امروز همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت، مقامات عمانی اخیراً بارها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده است که در تلاش است تا با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و آمریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک و با خبری خوش به ایران سفر کند.»
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، به تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، پرداخت.
رئیس جمهور سوریه امروز در یک سفر رسمی به مسقط پایتخت عمان رفت و با سلطان این کشور دیدار کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز سه شنبه با سفر روسیه در بغداد دیدار و رایزنی کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سلطان عمان پیام کتبی رئیس جمهور کشورمان را تسلیم ایشان نمود.
«بدر بن حمدالبوسعیدی» وزیر خارجه عمان فردا (شنبه) ۲۸ آبان ماه در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می‌کند.
معاون وزیر انرژی عمان در رأس یک هیئت فنی و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ایران به تهران سفر کرد.
رسانه های عراقی جزئیاتی از دیدار «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در آغاز سفر وی به این کشور منتشر کردند.
عمانی ها رویکرد ثبات وایجاد فضای بدون تنش منطقه ای را دنبال میکنند و به عنوان یک کشور و به دولت علاقه مند به رفع تنش در منطقه معروفند و رایزنی ها ،مشورت ها و وساطتت ها همیشه در راستای این نقش در منطقه بوده است و با تغییر پادشاه هم همچنان این نقش را ایفا میکنند .
سفر رئیسی به عمان از جهات مختلفی حائز اهمیت بود اما اصلی‌ترین وجه مورد توجه تحلیلگران همان بود که در اهداف سفر قید نشد؛ یعنی گفت‌وگوهای برجامی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ