در طول خورشید گرفتگی کامل سال۱۸۶۹ (هم ترازی خورشید و ماه و زمین، که جلوی نور خورشید بطور کامل گرفته شد)، دانشمندان توانستند تاج کم نور خورشید را مشاهده کنند. این مشاهدات یک ویژگی را در تاج نشان داد و آن‌ها این پدیده را به عنوان شاهدی از حضور یک عنصر جدید در نظر گرفتند: کرونیوم یا تاج (coronium). تئوری‌های پیشرفته مکانیک کوانتومی بیش از ۶۰ سال بعد نشان داد که این "عنصر جدید"، همان آهن ساده قدیمی است، که تا دمایی بالاتر از دمای سطح خورشید گرم شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منتظر محمد، هافبک عراقی مس رفسنجان، مورد استقبال ویژه اعضای تیم مس رفسنجان قرار گرفت.
تصاویری از حسین رضازاده در فرودگاه مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
بیشتر تحقیقات در مورد می‌هیرونگ‌ها بر روی آناتومی و روابط تکاملی آن‌ها با پرندگان زنده بوده است. یکی از دیرین زیست شناسان در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی می‌گوید: اطلاعات کمی در مورد زیست شناسی این حیوانات، مانند مدت زمانی که طول کشیده است تا رشد کنند و بالغ شوند، وجود دارد؛ بنابراین چینسامی توران و همکارانش در دانشگاه فلیندرز در آدلاید، استرالیا از ۲۰ استخوان فسیل شده پای این حیوانات در مراحل مختلف زندگی، نمونه برداری کردند.
تحقیقات اخیر روی قسمت‌های دهانی حلقه‌ای شکل آنومالوکاریس که با پوشش زره پوشانده شده‌اند، توانایی این حیوان در پردازش غذای سخت را مورد تردید قرار داده است. آخرین مطالعه با هدف بررسی این موضوع انجام شد که آیا زائده‌های جلویی بلند و خاردار شکارچی می‌توانند به جای آن این کار را انجام دهند یا خیر.
بازیکن تیم فوتبال سپاهان در حالی که مشکل پزشکی ندارد از ماسک ویژه‌ای در تمرین زردپوشان استفاده کرد تا دلیل استفاده از آن مورد سوال قرار بگیرد.
پیامک توقیف خودرو برای حجاب آمده و کدی برای اعتراض گذاشته‌اند، اما وقتی کد اعتراض را وارد می‌کنید پیغام می‌دهد کد اشتباه است!
در طول دوره پرمین پسین، کمی بیش از ۲۵۰ میلیون سال پیش، آفریقای جنوبی خانه تمنواسپوندیل‌های راینسوشید، دوزیستان شکارچی بزرگ با بدن‌هایی شبیه به کروکودیل‌ها یا سمندر‌های بزرگ بود. این حیوانات منقرض شده عمدتاً از بقایای اسکلتی به جا مانده از آن‌ها شناخته می‌شوند، اما در این مطالعه، محققان مجموعه‌ای استثنایی از فسیل‌ها را ردیابی و توصیف می‌کنند که بینشی در مورد چگونگی حرکت این حیوانات در محیط خود ارائه می‌دهد.
سهیلا منصوریان قهرمان ووشوکار کشورمان با منتشر کردن پیام جالبی در صفحه اینستاگرام اش در مورد زندگی و برنامه ازدواج اش رونمایی کرده است.
کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، به تازگی یک فراری را به ماشین‌های لوکسی که دارد اضافه کرده، اما نمی‌تواند از آن استفاده کند.
چالهان اوغلو و اونانا در مورد دعوای عجیب بازیکنان اینتر در جریان بازی با پورتو توضیحاتی را ارائه کردند.
نقشه‌ای که از «مرکز ملی گزارش یوفوها» (NUFORC) به دست آمده است، تعداد مشاهده‌ها طی پنج سال اخیر را در هر ایالت آمریکا نشان می‌دهد که کالیفرنیا با ۲۶۶۱ مورد، فلوریدا و پس از آن نیویورک در صدر قرار دارند.
گل مردود بازیکن اتلتیکومادرید بعد از تعویضش توسط VAR پذیرفته شد تا او از روی نیمکت خوشحالی کند.
راشد الفلاسی خبرنگار اماراتی در توئیت خود پرسش جالبی را در مورد فرهاد مجیدی منتشر کرده است.
در فاصله دقایقی مانده به دیدار دو تیم شهرداری آستارا و مس شهربابک، فرود دو فروند هلی کوپتر مانع از برگزاری بازی در موعد مقرر شد.
در فاصله دقایقی مانده به دیدار دو تیم شهرداری آستارا و مس شهربابک، فرود دو فروند هلی کوپتر مانع از برگزاری بازی در موعد مقرر شد.
یک شهروند برزیلی شرکت کننده در مراسم ادای احترام به پله اسطوره فوتبال جهان مورد توجه شهروندان برزیلی قرار گرفته و آن‌ها با او عکس یادگاری می‌گیرند. این فرد که پیراهن تیم فوتبال سانتوس را به تن دارد نیکانور ریبریرو نام دارد. پله در سن ۸۲ سالگی پس از مبارزه با سرطان روده بزرگ درگذشت.
ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی، به خاطر مسخره کردن بن گادفری مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
شاید شکل‌های متمایزی که در این دهانه‌ها دیده می‌شود کمی گیج‌کننده باشد، اما گیسلر می‌گوید یک توضیح احتمالی در ارتباط با تصعید مواد یخی در مریخ وجود دارد که این شکل‌ها را توجیه می‌کند.
دوربین‌های زیر آب، تصاویری را ضبط کرده‌اند که سرپایان (cephalopods- شاخه‌ای از نرم‌تنان) صدف، لجن و جلبک‌ها را با بازو‌های خود جمع‌آوری می‌کنند و با استفاده از آب پرفشاری که از قیف (یا سایفون، که در پشت اختاپوس قرار دارد) خارج می‌شود، آن‌ها را به سوی همنوعان خود پرتاب می‌کنند. محققان حتی فهمیده‌اند که اختاپوس‌هایی که مورد هدف قرار می‌گیرند، برای جلوگیری از اصابت این ضربه، جا خالی می‌دهند و غوطه‌ور می‌شوند.
ژوائو کانسلو هم دیشب برابر سوئیس مثل رونالدو در ترکیب ثابت نبود و به شدت از نیمکت‌نشینی ناراضی به نظر می رسید.
تیم ملی در حالی برابر نیکاراگوئه قرار می‌گیرد که مهدی ترابی تنها مهره هجومی کی‌روش است.
مصاحبه های پرتعداد و ادامه دار مسئولان باشگاه استقلال در مورد اتفاقات و تصمیمات داوری، نگرانی حریفان این تیم برای دیدارهای آینده و قضاوت «عکس» را افزایش داده است.
شادی بعد از گل استیون جرارد، سرمربی استون‌ویلا، بعد از گلی که تیمش مقابل منچسترسیتی به ثمر رساند مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.
شرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی تیم پرسپولیس که این روز‌ها مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفته، استوری عجیبی با مضمون "خدایا به من صبر ایوب عنایت فرما" در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ