تبریز- امام جمعه تبریز گفت: جمهوری اسلامی حق حیات برای رژیم صهیونیستی قائل نیست و ان شاالله شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهیم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روشی که مسئولان ایرانی در برابر طالبان درپیش گرفته‌اند نیز به این گروه برای بالابردن طمع ورزی‌های خود کمک می‌کند. علاوه بر موارد دیگر، اگر فقط به ماجرای حقابه ایران از هیرمند توجه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که مسئولان ایرانی با این حق کشورمان بطور جدی برخورد نکرده‌اند. آن‌ها وعده دادند در صورت استنکاف طالبان از تحویل حقابه ایران، به فشار متوسل خواهند شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر ژئوپلتیک و جابجایی مرزهای کشورهای منطقه را نمی پذیرد، اظهار داشت: ایران از حق حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه حمایت می‌کند.
فدوی گفت: جمهوری اسلامی همواره پیروز میدان مبارزه با غرب و شرق بوده و راز بزرگ جمهوری اسلامی وجود شهدا و تمسک جستن مردم و مسئولان به شهدا و دفاع از حق است، در حالی که در فرهنگ جهان استکبار از جمله آمریکا مفاهیمی، چون حق و حقانیت یا شهید و شهادت معنا و جایگاهی ندارد و کشور ما با وجود هجمه‌های سنگین و ناملایمات مخاطره‌آمیز به برکت مقام شامخ شهدا سرپا و مقاوم مانده است.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تاکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تاکید کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در موضوع حق آبه ایران از هیرمند نیز گفت: پیگیری این موضوع را از مسیرهای سیاسی و حقوقی در دستور کار داریم.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین‌المللی محفوظ می‌دارد و اقدامات قاطعی را برای حفاظت از نیروها، منافع و تأسیسات خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام غیرقانونی که توسط ایالات متحده یا دیگران انجام شود، اتخاذ خواهد کرد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: در نظام حقوقی - قضایی جمهوری اسلامی ایران دسترسی به عدالت به عنوان یک حق همگانی و بنیادین تضمین شده است
جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پیشرفت، اصالتاً امری درون‌زا و برون‌گرا است. بر این اساس ملت‌ها باید براساس ارزش‌ها و الگوی حکمرانی بومی و فرهنگی داخلی، برنامه توسعه خود را تدوین و اجرا نمایند. منافع اساسی و حقوق ملت‌ها از جمله حق توسعه قابل مذاکره نیست و هر تلاشی توسط کشور‌های قلدر برای سیاسی کردن و نهایتاً سلب حقوق ملت‌ها با سوءاستفاده از مکانیسم‌های بین‌المللی محکوم است.
آصفری تاکید کرد: ما از خواسته‌های به حق ملت ایران در مذاکرات کوتاه نخواهیم آمد و بهتر است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها گول سازمان منافقین و تحلیل‌های غلط آن‌ها را نخورند. غربی‌ها نباید گول جریاناتی مثل مسیح علی‌نژاد و رضا پهلوی را بخورند. غربی‌ها نباید با بیشتر کردن تحریم‌ها دیوار بی اعتمادی ملت ایران را بلندتر کنند. ما برای انجام مذاکره آماده هستیم، اما اگر هم مذاکرات ادامه نیابد جمهوری اسلامی ایران معطل نخواهد ماند.
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد: ضمن حمایت قاطع از نهاد ضدروریستی سپاه پاسداران، اقدام متقابل در صورت هر عمل مُغایر امنیّت ملّی جمهوری اسلامی ایران را حق مشروع و مُسلّم کشور می‌دانیم.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: شهید سلیمانی بی‌قرار و بی‌تاب احقاق حق بود.
ناصر کنعانی گفت: دولت‌هایی که در مقابل مطالبات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم کشور خود، به خشونت متوسل شده و به صورت رسمی و علنی دستور سرکوب شدید معترضان را می‌دهند، حق ندارند در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام در مجرای کاملا قانونی بمنظور مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران اظهار نظر کنند.
وزارت خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، براساس موازین حقوق بین الملل و منطبق با قوانین و مقررات خود، حق خویش را برای پیگیری حقوقی و قضایی اقدامات تروریستی ارتکابی توسط تروریست‌ها و دولت‌های حامی آن‌ها محفوظ می‌داند.
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب‌زای گروهک‌های تروریستی علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی‌توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر در این رابطه، کشورمان انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت.
روزنامه ایران نوشت: اقدامات تروریستی گروهک منافقین این حق را به ایران می‌دهد که جمهوری اسلامی مقر آن‌ها را مورد هدف قرار دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را اعلام کرده و بی‌گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرز‌های خود مورد تهدید واقع شود.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: بیگانگان بهتر است به جای آنکه در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت کنند، پاسخگوی جنایت‌هایشان باشند که معمولاً جنایت‌های آنان با سکوت رسانه‌ای مواجه می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: بیگانگان بهتر است به جای آنکه در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دخالت کنند، پاسخگوی جنایت‌هایشان باشند که معمولاً جنایت‌های آنان با سکوت رسانه‌ای مواجه می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره برای شنیدن حرف حق گوش شنوایی دارد، گفت:اجازه نخواهیم داد که عده‌ای با تحریک دشمنان این ملت و نظام، امنیت کشور را به خطر بیاندازند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل صدای حق طلبی بوده است.
محسن پیرهادی نماینده مردم تهران نوشت:فوت غیرمنتظره مهسا امینی، مردم ایران را سوگوار کرده است؛ هنوز ابعاد ماجرا و چرایی بروز آن بصورت مستند اعلام نشده است. به همین دلیل رفع ابهام از چرایی بروز آن امری ضروری‌ست و باید علل و عوامل بروز اتفاق، بدون فوت وقت روشن شود. به عنوان وکیل مردم برای پاسداری از حقوق مردم و اجرای قانون اساسی و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیگیر چرایی و چگونگی بروز این اتفاق تلخ خواهم بود.
رئیس جمهور در نشست خبری گفت: بارها اعلام کردیم سلاح هسته‌ای در دکترین ما جایی ندارد. رژیم صهیونیستی از اول نمی‌خواست ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کند.
در نامه ایران تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم اسراییل علیه ایران در راستای اجرای سیاست‌های شرورانه این رژیم در منطقه، حق مشروع خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد در پاسخ به این گونه اقدامات جنایتکارانه و تروریستی محفوظ می‌داند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ