داشتن پوست خشک و پوسته‌پوسته می‌تواند دردسر‌های زیادی داشته باشد. بسیاری از افراد دارای پوست خشک هم دوست دارند که از حمام با آب داغ یا حمام بخار برای تسکین مشکلات پوست خشک خود کمک بگیرند. با این‌حال، چنین کار‌هایی صرفا سلامتی پوست‌های خشک را به خطر می‌اندازند و مراقبت از آن‌ها را سخت‌تر می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر پوست چربی دارید، شاید حمام کردن بهترین راه برای داشتن یک پوست مات به نظر برسد، اما در حقیقت، برعکس است. مواد شیمیایی مضر درون صابون می‌تواند پوست را خشک کند، امری که باعث می‌شود غدد چربی سبوم بیشتری تولید کنند.
اگر قصد سفر به مکانی آفتابی را دارید لوازم ضروری را بسته بندی خواهید کرد: عینک آفتابی، کلاه، بطری آب و کِرِم ضد آفتاب؟
خوردن هر روز سیب زمینی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما نحوه تهیه آن و میزان مصرف نیز مهم است. خوردن سیب زمینی با پوست توصیه می‌شود.
اگر می‌خواهید تخم مرغ شما هنگام آب‌پز شدن ترک نخورد، این ترفند را به کار بگیرید.
خودرویی که چند سال کار کرده و سپس وارد کشور ما می‌شود هیچ ارزش و کیفیت قابل قبولی ندارد. من قطعا مخالف واردات خودرو‌های کارکرده هستم. آیا ما قصد داریم کشور را تبدیل به انبار ضایعات دیگر کشور‌ها کنیم؟ اگر قرار باشد دویست الی سیصدهزار خودرو را وارد کنیم و هر یک از این خودرو‌ها نیز در روز حداقل ۲ لیتر بنزین مصرف کنند، در نهایت چیزی حدود نیم میلیون لیتر افزایش مصرف بنزین داخلی را رقم می‌زند. آیا کشور ما توان تامین دارد؟
روغن خواص آبرسانی بسیار قوی دارد که در مصر باستان از آن برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک استفاده می‌کردند؛ حتی اگر پوست چربی هم دارید، باید مرطوب کنندگی پوست را جزو اولویت‌های خود قرار دهید و از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید که باعث آبرسانی به پوست‌های چروک و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.
موز به دلیل مزاج گرم، برای افراد با مزاج سرد به خصوص سرد و خشک که معمولا لاغر و دارای پوست خشک و تیره بوده و استعداد چاقی نداشته و از ناراحتی اعصاب و مشکلات مفصلی رنج می‌برند و همچنین برای افزایش مایعات و میل جنسی مفید است، اما همین میوه به دلیل طبع گرم برای برخی مزاج‌های گرم می‌تواند سبب بروز علائم و حساسیت‌هایی شود.
روغن خواص آبرسانی بسیار قوی دارد که در مصر باستان از آن برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک استفاده می‌کردند؛ حتی اگر پوست چربی هم دارید، باید مرطوب کنندگی پوست را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.
اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد. اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذا‌های روغنی و فوق‌فراوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.
قند یک ماده غذایی التهاب‌آور است. التهاب ناشی از مصرف مواد غذایی شیرین، باعث تشدید برخی مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌شود. اگر دچار هر گونه مشکل التهابی هستید، بهتر است از مصرف زیاد قند خودداری کنید. هم‌چنین مصرف قند و شکر باعث مات یا کدر شدن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.
برای پخت باقالی تازه نیاز به جدا کردن پوست آن نیست و می‌توان آن را با پوست تهیه کرد. اما اگر بخواهید، می‌توانید پوست باقالی را با روش بلانچ کردن که در مطالب قبلی آموزش کامل داده شد، خارج کنید.
رئیس سابق سازمان حفاظت از محیط زیست به خبرآنلاین گفت: «هیچ حکومت و دولتی توان این را نخواهد داشت که دریاچه ارومیه را احیا نکند، فقط فهیم‌ها زودتر احیا می‌کنند و کودن‌ها دیرتر، چراکه اگر دریاچه خشک شود باید فکری برای جابه‌جایی شهر تبریز کنند.»
خود میوه کیوی خواص بسیار زیادی دارد و پوست آن به این خواص اضافه می‌کند. اما نکته‌ای در مورد پوست انواع کیوی وجود دارد. کیوی تقریباً ۶۰ نوع دارد که بافت پوستشان گوناگون است و همهٔ آن‌ها نیز قابل خوردن‌اند. اما معمول‌ترین انواعی که خورده می‌شوند، کیوی‌های سبز و کیوی‌های طلایی‌اند.
شب زمان خوبی برای استفاده از یک سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست جلوگیری میکند، به خصوص اگر از محصولات درمانی ضد پیری یا آکنه استفاده میکنید که میتوانند پوست را تحریک و خشک کنند.
اگر نتایج مورد انتظار را از روتین روزانه مراقبت از پوست خود دریافت نمی‌کنید، این ۶ اشتباه سرم را که باید از انجام آن‌ها دست بردارید، بررسی کنید.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: اگر اروپایی‌ها همان طوری که به سازمان مجاهدین خلق اجازه دادند که در جلسات علنی و غیرعلنی اتحادیه اروپا شرکت کنند، فرصتی در اختیار تشکل‌های مردم نهاد ایران می‌دادند تا در آنجا جنایات گروه‌های تروریستی را به تصویر بکشند، دیگر اجازه نمی‌دادند سازمان مجاهدین خلق به کنگره آن‌ها راه پیدا کند.
اگر پوست شماهم حساس است و مدام جوش می‌زنید نگران نباشید! می‌توانید با رعایت یک سری نکات بسیار ساده پوستی شفاف و صاف داشته باشید.
قند خون بالا می‌تواند باعث دیابت شود و اگر قند خون شما برای مدت طولانی بالا باشد، می‌تواند منجر به آسیب دائمی به بخش‌هایی از بدن مانند چشم ها، اعصاب، کلیه‌ها و رگ‌های خونی شود.
مشاور و محقق طب سنتی گفت: تنظیم قند و کاهش کلسترول خون، روشن کننده پوست، پیشگیری از پارکینسون و بیماری‌های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد، سلامت استخوان، حفظ سلامت قلب و تقویت دستگاه گوارش نمونه‌هایی از تاثیر مصرف سیب بر سلامتی بدن است.
۷ علامت شایع اختلال کم کاری تیروئید عبارتند از: افزایش تدریجی وزن، خستگی، حساسیت بیش از حد به دمای سرد، درد‌های عضلانی و مفاصل، خشکی پوست یا نازک شدن موها، قاعدگی‌های سنگین یا نامنظم و افسردگی.
آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید نمودند: اگر این دو اصل روشن بشود که چه کسی ما را آفرید؟ و بعد هم به کجا میرویم؟ آیا می پوسیم یا از پوست به در می آییم؟ تمام غائله اخیر می خوابد، مرگ از مهمترین عوامل تربیت است که این غائله را می خواباند.
شوره مو و بلند شدن پوست‌های ریز از کف سر، به شکل واضحی نشان می‌دهد که پوست سر رطوبت و ویتامین‌های مورد نیاز خود را نداشته و به این شکل دچار تغییر شده است.
اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد؛ اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذا‌های روغنی و فوق‌فرآوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.
سمیرا مرادی، متخصص تغذیه عنوان کرد: فراموش نکنید که وضعیت پوست فقط به خوراکی‌هایی که می‌خورید مربوط نیست و نوشیدنی‌ها نیز روی آن تأثیر می‌گذارند، حتماً میزان توصیه‌شده دو لیتر آب در روز را مصرف کنید و با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن بدن‌تان، آن لکه‌های کبود آزاردهنده را ازبین ببرید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ