نحوۀ برخورد امام با اصحاب جمل، خوارج و به‌خصوص زمامداری معاویه نیز هیچ‌کدام از سرِ ایده‌آلیسم اخلاقی انتزاعی و بی‌توجه به عواقب و نتایج کار و یا رئالیسم بی‌رحمانۀ معطوف به حفظ و بسط قدرت شخصی نبوده و همگی جلوه‌ای از یک استراتژی روشنِ تیزنگرانۀ متکی بر تعامل بی‌وقفه و عقلانی بین اصول اخلاق و نسبیت آن در امور جزئی را به‌نمایش می‌گذارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه انگیزه اصلی امام را تشکیل می‌داد وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بود و هیچ منکری بالاتر از حکومت فاسد یزید نبود. کسی که در جای پیامبر (ص) نشسته بود علاوه بر اینکه حکومت موروثی و سلطنتی را تثبیت کرده بود فاسدترین مردم زمان بود و سکوت در چنین زمانی بر هیچ‌کس جایز نیست چه رسد به امام و پیشوای امت.
کارشناس مسائل اسلامی با اشاره به دلیل نبودن پرچم بر گنبد حرم مطهر مولای متقیان گفت: پرچم نشانه و نمادی برای خونخواهی و تقاص است و تقاص خون امام علی (ع) توسط فرزند بزرگوار ایشان، امام حسن (ع)، از ابن ملجم ملعون گرفته شد. در حالی که سایر ائمه اطهار علیهم السلام که به شهادت رسیدند، در انتظار قیام امام زمان (عج) هستند تا قاتلان ایشان را قصاص کنند.
گرچه این اتفاقات قطعاً مورد تأیید باشگاه استقلال نیست، اما عجیب این است ظرف ۴۸ ساعت گذشته شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی و برانداز، با وام گرفتن از این اتفاقات، دائم در حال سم‌پاشی علیه مدیریت باشگاه استقلال هستند.
یکی از کنشگران و فعالان محیط‌زیست ضمن بررسی عوامل دخیل در خشک شدن آب «چشمه علی» شهر ری می‌گوید: «هرچند علل مختلفی در بروز این اتفاق نقش داشته‌اند، اما «مدیریت نادرست» یکی از اصلی‌ترین آنهاست. وزارت نیرو آنطور که انتظار می‌رفت، نتوانسته ظرفیت آبی کشور را مدیریت کند.»
فرزند آیت الله بهجت گفت: ما با چه زبانی صحبت کرده ایم که برعکس، بی‌حجابی ترویج شده؟! تبلیغ با زبان و روش غیرمطلوب، که خودِ امربه معروف با زبان منکر است می‌کنیم؟! اجنبی که همیشه علیه اسلام تبلیغ می‌کند، اما ما چه حرکتی انجام دادیم و می‌دهیم که مردم را به طرف اجنبی سوق می‌دهیم؟! ما با تبلیغِ بد و زبانِ بد پیش می‌رویم و تبلیغ ما در جامعه ضد تبلیغ است.
فرزند آیت الله بهجت گفت: ما با چه زبانی صحبت کرده ایم که برعکس، بی‌حجابی ترویج شده؟! تبلیغ با زبان و روش غیرمطلوب، که خودِ امربه معروف با زبان منکر است می‌کنیم؟! اجنبی که همیشه علیه اسلام تبلیغ می‌کند، اما ما چه حرکتی انجام دادیم و می‌دهیم که مردم را به طرف اجنبی سوق می‌دهیم؟! ما با تبلیغِ بد و زبانِ بد پیش می‌رویم و تبلیغ ما در جامعه ضد تبلیغ است.
دلشاد تهرانی به مفهوم و نگاه اصلاحی امام علی (ع) نسبت به «تبعیض» اشاره کرد و گفت: تبعیض ظلمی است که حکومت را از درون مانند خوره می‌خورد، سرمایه اجتماعی را نابود می‌کند، مردم را مایوس می‌کند، توانمندان را کنار می‌زند، ناتوانان را جلو می‌آورد و دارایی‌های عمومی را به غارت می‌برد بنابراین تبعیض بزرگترین ظلم است.
مردم به سوی محراب دویدند و آن حضرت را دیدند که در محراب افتاده و فرق مبارکش شکافته شده و خاک از کف محراب برمیگیرد و بر جای زخم و جراحت میریزد و این آیه شریفه را تلاوت می‌فرماید: (من‌ها خلقناکم و فی‌ها نعیدکم ومن‌ها نخرجکم تارة اخری) یعنی شما را از خاک آفریدیم و به خاک باز می‌گردانیم و از خاک بار دیگر شما را بیرون می‌آوریم. سپس فرمود امر خدا فرا رسید و گفته پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم تحقق یافت.
شهردار منطقه ۱۳ تهران از اجرای طرح بهار جانان در محلات این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با محوریت بزرگراه امام علی (ع) و معابر اصلی به مدت یک هفته اجرایی می‌شود.
شهردار منطقه ۸ تهران از آغاز عملیات احداث و راه‌اندازی احداث ایستگاه بی آر تی فدک در این منطقه خبر داد.
سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۴ از اجرای دیوار حائل به منظور جلوگیری از صدمه دیدن سازه پل بزرگراه امام علی (ع) خبر داد.
معاون فنی و عمران منطقه ۱۵ تهران از اتصال تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید نجفی رستگار با احداث رمپ و لوپ در این شریان های ارتباطی خبر داد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از فوت یک نفر در تصادف زنجیره‌ای مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و گفت: یک خانم نیز دچار مصدومیت شده است.
سردار مجیدی گفت: کار سنگین شناسایی این شش نفر که بعد از فرار در شهرهای مختلف مخفی شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه انصارالحسین علیه السلام صورت پذیرفت و نهایتاً به دام قانون افتادند.
شهردار منطقه ۸ از تأمین روشنایی پل‌های زیرگذر سواره‌رو امام علی (ع) در محدوده این منطقه خبر داد و گفت: با نصب ۱۵۴ پرژکتور، روشنایی پل‌های زیرگذر امام علی (ع) تامین شد.
با هدف افزایش ایمنی شهری، تامین روشنایی و رفع نقطه بی‌دفاع شهری پل عابر پیاده اتوبان امام علی(ع) در محدوده منطقه۸ انجام شد.
بهادری جهرمی در واکنش به تداوم سردادن شعارهایی علیه وی و مسئولان دولت، تصریح کرد: من از هر حرف و پرسشی که مطرح شود استقبال می‌کنم و کاملا آمادگی پاسخگویی دارم اما رعایت شأن دانشجویی را از یاد نبرید. این امر مهمی است. ما باید در مسیر گفت‌وگو و پاسخگویی جلو رویم و در این جلسه یک فرصت برای گفت‌وگو شکل گرفته است.
طی گزارش رسیده از منابع اطلاعاتی، مبنی بر اقدام به کاشت مواد مخدر ماری جوانا دریک مرغداری در بخش سلفچگان موضوع توسط عوامل تیم ویژه ضابطین معاونت عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) دردستورکارقرارگرفت.
حرم امام علی علیه‌السلام اعلام کرد که گزارش برخی رسانه‌ها درباره فوت تعدادی از زنان زائر در پی ازدحام و خفگی نادرست می‌باشد.
طبق اعلام پلیس فردی قصد خودکشی بر روی پل پیروزی بزرگراه امام علی (ع) را داشت. با حضور به موقع عوامل پلیس پیشگیری پایتخت، این فرد نجات یافت.
طبق اعلام پلیس فردی قصد خودکشی بر روی پل پیروزی بزرگراه امام علی (ع) را داشت. با حضور به موقع عوامل پلیس پیشگیری پایتخت، این فرد نجات یافت.
به گزارش خبرنگار مهر، اقدام به خودکشی شخصی بر روی پل پیروزی در نزدیکی بزرگراه امام علی با حضور به موقع عوامل پلیس پیشگیری پایتخت، ناموفق ماند.
سرهنگ شریفی اعلام کرد: بزرگراه نواب، همت و امام علی (ع) و خیابان آزادی از سنگین‌ترین معابر صبحگاهی پایتخت هستند، بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از باکری، بزرگراه هاشمی رفسنجانی درمسیر غرب به شرق از شهید ستاری، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از رحمانی دارای ترافیک هستند.
سومین جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع)

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ