سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان خواستار ارائه طرح جامع و تخصصی با دیدگاه زیست محیطی و با محوریت حفظ حیات وحش و به ویژه تردد یوزهای توران شاهرود در محور عباس آباد - میامی شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه خوشبختانه با توجه به حساسیتی که این موضوع حفاظت از یوز وجود دارد برای منطقه تدابیر خاص منظور شده است، ابراز داشت: بعد از تلفات دو یوز وزارت راه پای کار آمد و طرح جامعی منظور شد که باید در شورای عالی محیط زیست مصوب شود.
عصر امروز سرهنگ محبت خانی فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور از خبرگزاری مهر بازدید کرد.
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه ویژه حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش و افزوده شدن ۲ واحد دانشگاهی برای همه دانشجویان در زمینه محیط زیست خبر داد.
حفاظت از تالاب ها بر عهده محیط زیست است
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در ارزیابی عملکرد سال گذشته توانست رتبه نخست کشور را کسب کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در منطقه میامی برای امنیت یوزها سرعت مجاز به ۸۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده و تمهیدات نور و روشنایی جاده به صورت جدی در حال اجرا است.
فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی فرا رسیدن ولادت با سعادت امام رضا (ع) و روز محیط بان را گرامی داشت.
اهواز- رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست کشور با صدور حکمی «میرشکار» را به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست خوزستان منصوب کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه‌های عملیاتی این سازمان در سال ۱۴۰۲ را به مدیران ستادی و استانی ابلاغ کرد.
میامی- معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارائه طرح سازمان برای فنس کشی و اعمال محدودیت در مسیر میامی-عباس آباد خبر داد و گفت: این طرح برای جلوگیری از تلفات یوزپلنگ‌های توران اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره سرانجام ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی ارائه داد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست درباره جنسیت توله یوز‌ها گفت: جنسیت توله‌ها مشخص نیست چراکه از فاصله دور رصد شده‌اند. نسبت به سال‌های گذشته آمار‌های بهتر و خوبی درباره مشاهده یوز‌های جدید داشته‌ایم.
حسن اکبری گفت: با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تفاهمنامه‌ای داریم بدین جهت با آن‌ها هماهنگ کردیم تا همزمان با کالبدشکافی اندام‌های جنسی او را بردارند و ذخیره کنند چراکه این اندام‌ها ارزشمند هستند و در آینده در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عبارتی ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار چهره به چهره با مراجعان، ضمن استماع مشکلات و درخواست های آنان، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کرد.
سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه توران و آذر دو توله یوز توران شاهرود واکسن دریافت کردند، گفت: این بچه یوزها به سایت نگهداری در زیستکره خارتوران شاهرود منتقل شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه از همان روز جفت‌گیری موفقیت‌آمیز ایران و فیروز، تیم پایش تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست متشکل از کارشناسان و دامپزشک متخصص در سایت این یوز‌ها در توران مستقر شده‌اند تصریح کرد: وضعیت "ایران" (یوز ماده) به‌صورت لحظه به لحظه توسط این متخصصان پایش می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: نورافکنی و تردد در موقعیت حضور این توله یوزها، از امشب تا صبح ادامه دارد تا حادثه ناگواری برای یوز‌ها پیش نیاید و این گربه‌سانان در خطر انقراض از محور حادثه‌خیز گذر کنند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حتماً باید نتایج ارزیابی مطالعات در دریاچه سد چمشیر به تایید مراجع ذیصلاح برسد به غیر از این، سازمان هیچ مجوزی برای آبگیری نخواهد داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۲ توله یوزپلنگ پیدا شده در منطقه پناهگاه حیات وحش توران ماده هستند و این مهم، امید را برای افزایش جمعیت این گونه ارزشمند تقویت کرده است.
حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست در خبر اولیه اعلام کرد که دو قلاده توله یوزپلنگ در مجموعه حفاظت‌شده توران به‌تازگی متولد شده‌اند.
خرم‌آباد- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست امروز پنجشنبه در جریان سفر به لرستان، از پتروشیمی خرم‌آباد بازدید کرد.
معاون محیط زیست طبیعی گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که همچون کشور ما تمام هزینه‌های حفاظت از محیط زیست بر دوش دولت باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش مردم و سمن های محیط زیستی در حفظ و صیانت از محیط زیست کشور، گفت: حفاظت از محیط زیست بدون حضور مردم دست نیافتنی است.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد تاکنون ۹ طرح کلان ملی فناوری در حوزه فناوری‌های سبز با اعتبار ۵۲ میلیاردتومان حمایت شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ