رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به دنبال تأمین منابع هستیم و نمی‌شود پرداختی انجام دهیم از آن طرف مجبور شویم با خلق پول تورم بیشتری به مردم تحمیل کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخی از نمایندگان مجلس اظهار کردند که دولت در راستای همسان سازی حقوق ها، تصمیم دارد ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال اعمال کند.
ارکانی توضیح داد: طبق آئین‌نامه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کلیه کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی همان عموم کارمندان ۲۴.۷۱۵.۰۰۰ ریال بوده که امسال بر اساس مصوبه مجلس به آن ۲۰ درصد اضافه شده و این مبلغ به ۲۹ میلیون و ۶۵۸ هزار ریال رسیده است؛ این بدان معناست که افزایش ۲۰ درصدی روی حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر اعمال شده و شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق نسبت به سال گذشته هستیم.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: پیشنهاد بنده آن است که حقوق شاغلان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری برای سال آینده ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، حقوق و دستمزد کارمندان دولت و بازنشستگان گروه‌های مختلف حقوق بگیر به میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.
لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش افزایش حقوق رشد ۲۰ درصدی را برای کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته است.
نماینده مردم علی آباد در مجلس گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان متناسب با نرخ تورم نیست و باید با ارائه کارت الکترونیکی به مردم کمک معیشتی شود.
در شرایطی که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب مجلس، قرار بود از ابتدای آذر ماه اجرایی شود و دریافتی مشمولان این قانون افزایش یابد، تاکنون این اتفاق نیفتاده که گویا دلیل آن ثبت نشدن اطلاعات از سوی دستگاه‌های اجرایی است.
حاجی اسماعیلی گفت: در حال حاضر حداقل حقوق کارمندان از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده، در حالی که حداقل دستمزد کارگران و بازنشستگان ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و با توجه به اینکه اکثریت کارگران و مستمری بگیران به نوعی حداقل بگیر هستند، دولت باید این کاری که در حق کارکنان خود انجام داده را نیز در مورد دستمزد کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز انجام دهد.
قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد.
مسعود میرکاظمی اظهار کرد: دولت از اول شهریور گفته بود حقوق‌ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون (برنامه و بودجه) بود و درخواست دولت این بود که حذف شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را تعیین کردند.
اردبیل- نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان از آذرماه اعمال خواهد شد.
دولت بعد از گذشت حدود ۷ ماه لایحه افزایش مجدد حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را به مجلس ارائه داد که دوفوریت آن تصویب شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره مشمولان و میزان افزایش حقوق بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره مشمولان افزایش حقوق بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره مشمولان افزایش حقوق بر اساس لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همه مشکلات و فشار‌هایی که روی دولت وجود دارد، در دولت تصمیم گرفتیم تا جایی که امکان دارد حقوق کارکنان و بازنشستگان ترمیم شود. خواهش من از نمایندگان این است که سقف ارائه شده در لایحه دولت به مجلس، تحت هیچ شرایطی افزایش پیدا نکند.
عصر امروز، جزئیات لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دستور کار هفته جاری مجلس قرار خواهد گرفت.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، خبر‌های مهم برای بورس امروز ۱۶ مهرماه، شایعه امیدوار کننده برای بورس چیست؟، خبری مهم برای سهامداران تاپیکو، افشای اطلاعات باعث توقف این نماد شد، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان چقدر خواهد بود؟، در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
دولت مبلغ ۹۰۰ هزار تومان را برای افزایش پایه حقوق بازنشستگان در نظر گرفته که با لحاظ بندهای دیگر لایحه دولت که مربوط به سایر بندهای حقوق است تا ۲ میلیون تومان بالا خواهد رفت.
سخنگوی دولت از افزایش حقوق دریافتی کارکنان و بازنشستگان با همکاری مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم گفت: افزایش حقوق صورت می‌گیرد، ولی اینکه منابع چگونه تامین شود مشخص نیست و این افزایش حقوق نباید منجر به افزایش تورم شود.
میرکاظمی افزود: ما برای آنکه بخشی از جامعه را حمایت کنیم نباید تورمی را به کل جامعه تحمیل کنیم. در دولت این مسئله در دولت پیش آمده که برای کارکنان دولت و بازنشستگان ترمیم حقوقی برای ادامه سال داشته باشیم که در حال بررسی است. این احتمال وجود دارد که براساس قاعده آعله مندی ترمیم حقوق در نظر گرفته شود و این امکان وجود دارد که در شهریور ماه در این خصوص تصمیم‌گیری شود. کار در حال انجام است و مجلس نیز باید این موضوع را تصویب کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ