وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه برهنگی و کشف حجاب قیام کرده و از سویی ۹۰ سال پیش در دوره رضاخان در گوهرشاد پای ارزش‌های انقلابی اسلامی ایستاده است. اینچنین جامعه‌ای اجازه به بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارشاد در پایان در پاسخ به پرسشی درباره احکام صادره برای هنرمندان، توضیح داد: این احکام صادره برای دستگاه قضایی است و با تشخیص قاضی صورت می‌گیرد. نه من که رئیس قوه قضاییه هم نمی‌تواند به قاضی بگوید چه حکمی صادر کند؛ اما ما پیگیری می‌کنیم. برخی از احکامی هم که قبلا صادر شده بود و حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود، دوستان پیگیری کردند.
اسماعیلی وزیر ارشاد در مراسمی با عنوان «جشنواره مد و لباس فجر» گفت: «با حمایت مجلس نیاز‌های جامعه جوان در مقوله پوشش را تعیین خواهیم کرد تا در چارچوب شرع، قانون و اخلاق به زیبایی و تنوع برسند.»
عباس عبدی نوشت: مهم‌ترین نتیجه‌ای که از این اتفاق ناروا باید گرفت، این است که مدیران وزارتخانه دست از ادعا‌های عجیب و غریب خود برای هدایت جامعه بردارند. به جای هدایت مردم و تولید فرهنگ اسلامی و انقلابی قدری به خود بپردازند.
اسماعیلی اظهار کرد: خادمان فرهنگ و هنر کشور نمایشگاه کتاب را با حدود هفت میلیون نفر برگزار کردند، رهبر بعد از سالها به نمایشگاه آمدند و بیش از سه ساعت و نیم در نمایشگاه حضور داشتند و در یک روز تعطیل که نمایشگاه ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت، هزار و ۸۰۰ خواهر طلبه آموزش دیده در صحنه امر به معروف کردند.
مراسم یادبود مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر گرامی احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران امروز چهارشنبه در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: ما الان در وزارت فرهنگ ۴ خبرگزاری داریم که کار تجمیع آن‌ها آغاز شده؛ ما دنبال کم کردن رسانه‌ها نیستیم بلکه به دنبال نزدیک کردن این خبرگزاری‌ها به سطح استاندار‌های حرفه‌ای هستیم.
مجلس ختم مادر گرامی احمد مسجد جامعی، در مسجد المصطفی (ص) تهران و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه سیاسی و اهالی فرهنگ، هنرمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان احزاب برگزار شد. در این مراسم سید محمد خاتمی، مسیح مهاجری، علی لاریجانی، سید محمد ابوترابی فرد، سبط الشیخ، مسیح بروجردی، مجید انصاری، موسوی لاری، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، محمدرضا خاتمی، عبدالجبار کاکایی، علی اکبر صالحی، سید مرتضی نبوی، سهیل محمودی، سید عباس صالحی، احمد توکلی، ساعد باقری، صالحی امیری، محسن حاجی میرزایی، سعید تهرانی، الهام فخاری، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز، محمد ستاری فر، رضا فرجی دانا، کمال خرازی، مهدی چمران، حمیدرضا آصفی، فاطمه راکعی، محسن پیرهادی، هاشمی طبا، جلیل رسولی، قاسم رفعتی، عبدالصمد صمدی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، مجید مجیدی، هادی خانیکی، محمود واعظی، حسین سلیمی، محسن رفیق‌دوست، سید محمد بهشتی، علی انسانی، شاهرخ تندرو صالح، فریدون عموزاده خلیلی، پیروز قاسمی، علی اصغر سیدآبادی، حسین انتظامی، محمد جواد حق شناس، غلامعلی اصغریان، امین عارف نیا، محمد رجبی، محمد حسن رجبی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، سفرا و رایزن‌های فرهنگی و ناشران حضور داشتند. مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران بود
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما هنوز پیمایش کامل و دقیق از کتابخوانی نداریم، ولی طبق آخرین پیمایش حاکی از آن است که ۳۳ دقیقه سرانه مطالعه غیردرسی و دینی است.
اسماعیلی گفت: امروز عمده روزنامه‌های ما شمارگان ۲الی ۳ هزارتایی دارند یعنی یک انتقال و مهاجرت مخاطب صورت گرفته است در مورد صداوسیما هم طبیعی است و این اتفاق ربطی به بحث‌های سیاسی امروز و دیروز ندارد و یک روند طبیعی در همه جای دنیا است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عفاف و حجاب سنگر حفظ خانواده در جامعه ایرانی است و خانواده مهم‌ترین نهاد در ساخت جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
خبرگزاری رویترز از مذاکرات مخفیانه بین نخست وزیر قطر و مقامات ارشد طالبان جهت حل و فصل تنش با جامعه بین‌الملل خبر داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که در نتایج افکار سنجی در حوزه عفاف و حجاب در ایام نوروز منتشر شد، عدد بسیار بالایی از جامعه به حفظ حجاب و انگاره‌های عفاف اعتقاد دارند.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه از بسته جدید تحریمی علیه روسیه خبر داد که به بهانه ممنوعیت صادرات کالا‌هایی که مسکو در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، ۵ نفر از مدیران ارشد شرکت صنایع هوایی قدس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه از بسته جدید تحریمی علیه روسیه خبر داد که به بهانه ممنوعیت صادرات کالا‌هایی که مسکو در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌کند، ۵ نفر از مدیران ارشد شرکت صنایع هوایی قدس نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.
اسماعیلی درباره مسئله حجاب گفت: دنبال ایجاد وفاق و همگرایی ملی در این حوزه هستیم؛ چراکه معتقدیم این مسئله، مسئله ذاتی در جامعه ایرانی است و این مسئله را با حوزه فرهنگی و اجتماعی حل می‌کنیم.
مواضع لندن علیه ایران به‌طرز چشمگیری پس از اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی- انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، تندتر شده است؛ روزنامه ساندی تلگراف روز ۲۵ دی‌ماه در گزارشی به نقل از منابع ارشد دولت انگلیس نوشت که ممکن است در پس این اعدام، بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک دست بردارد.
روزنامه ساندی تلگراف در گزارش ادعایی خود به نقل از منابع ارشد دولت انگلیس که اشاره‌ای به نام و سمت آن‌ها نشده است، نوشت: «در پی اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی -انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، ممکن است بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست بردارد.»
روزنامه ساندی تلگراف در گزارش ادعایی خود به نقل از منابع ارشد دولت انگلیس که اشاره‌ای به نام و سمت آن‌ها نشده است، نوشت: «در پی اعدام علیرضا اکبری، معاون سابق وزیر دفاع ایران که تابعیت ایرانی -انگلیسی داشت و به جاسوسی محکوم شده بود، ممکن است بریتانیا از حمایت خود از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست بردارد.»
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اگر آقای هاشمی بود و میتوانست ایده هایی که در ذهن داشت را عمل کند، ما «جمهوری» دیگری داشتیم، گفت: آقای هاشمی با دوراندیشی آینده را می دید و می دانست که با اجبار نمی شود جامعه را به یک سمت کشاند؛ و حالا ما شاهد وضعیت موجود نبودیم.
حال در شرایطی وزیر ارشاد خواهان اجرای کنسرت‌ها و رخدادهای هنری به صورت نامحدود و عادی شده که جامعه هنری در چهار دهه، مشارکت هنری آزاد و معمولی می‌خواست و شاید یکی از چندین دلخوشی و خواسته جوانانی که امروز معترض تعریف می‌شوند اجرا یا حضور آزادانه و بی‌دغدغه در همین رویدادهای هنری بود. چند نسل با آن خاطرات نه‌چندان خوشایند، طبیعی است که امروز نسبت به تن دادن به خواسته وزیر ارشاد اکراه داشته باشند .
وزیر ارشاد گفت: اعتراض حق دانشجو و حق مردم است و ما بایستی اصل ۲۷ قانون اساسی را به‌خوبی اجرا کرده و فضا را به‌گونه‌ای متناسب با اعتراضات مردمی آماده کنیم؛ همان‌طور که در شیراز این اتفاق افتاد در تهران نیز باید ممکن بشود که هرکس اعتراضی دارد به‌طور قانونی بیان کند. مگر می‌شود در جامعه امنیت نباشد و از آزادی بیان صحبت کرد؟ امنیت جامعه خط قرمز است و نباید اجازه داد مطالبات مردمی و دانشجویی به جایی ختم شود که امنیت به خطر بیفتد و جامعه ناآرام شود.
وزارت خارجه کره جنوبی جمعه (۱۹ اوت) از گفتگو‌های تلفنی پشت سر هم معاون وزیر امور خارجه این کشور با «رابرت مالی» و «انریکه مورا» مذاکره‌کنندگان ارشد ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام، خبر داد.
معاون وزیر صمت با بیان این‌که ایران‌خودرو اقداماتی که برنامه‌ریزی شده را به خوبی پیش می برد، گفت: طبیعی است که مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیازمند زمان است، مهم این است که این خودروساز در مسیر اصلاح حرکت می‌کند.
مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات و عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: ما آرمان ها را گم کردیم، آرمان اصلی ما امیرالمومنین علی بود، انسانیت بود، عدالت بود. امیرالمومنین علیه السلام می‌گفت در شهری از پای یک دخترک یهودی خلخالی ربوده شده اگر کسی از غم این اتفاق بمیرد نباید سرزنشش کرد. این نگاه می‌گوید که انسان ها با در دین یا در ذات با تو مشترک هستند. مرحوم سرحدی‌زاده از این جنس بود، شخصیتی ویژه و دل مهربانی داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ