در بهار ۱۴۰۱ تعداد رویداد ازدواج و طلاق به ترتیب ۱۴۲۱۸۶ و ۴۳۸۰۰ مورد بوده است. میانگین سن در اولین ازدواج در مناطق شهری از مناطق روستایی بالاتر بوده است، به گونه‌ای که این شاخص در بهار ۱۴۰۱ برای مردان ۸ر۲۷ و زنان ۷ر۲۳ سال بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در دهه اخیر آمار ازدواج حدود ۳۵ درصد کاهش داشته و با افت حدود ۲۰ الی ۳۰ درصدی در باروری مواجه شده‌ایم. البته ازدواج و باروری، متغیر‌های مستقل نیستند و ریشه کاهش نرخ ازدواج و باروری را باید در ناکارآمدی و نابسامانی‌های اقتصادی و تورم افسار گسیخته در کشور جست‌وجو کرد. امروز تشکیل خانواده بسیار هزینه بر است و بخش عمده‌ای از جوانان کشور که منابع انسانی محسوب می‌شوند، توان تامین این هزینه را ندارند، چون بازار کار و ایجاد اشتغال در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است. شاید امروز نرخ بیکاری آشکار از ۱۱ یا ۱۲ درصد تجاوز نکند، اما نرخ بیکاری پنهان در کشور ما بیش از ۲۰ درصد است.
۲۳ مرداد ۱۳۵۰ بحرین به عنوان چهاردهمین استان ایران با دسیسه انگلیس و برگزاری نظرخواهی نمایشی از ایران جدا شد.
سردار آزمون برای اولین بار درباره روزهای بحرانی و جنجال برانگیز تیم ملی در آخرین روزهای سرمربیگری اسکوچیچ صحبت می‌کند.
ستاره بارسلونا و همسرش بار دیگر به مناسبت دهمین سالگرد ازدواجشان در توسکانی ازدواج کردند.
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ تیرماه به ۳۹۴ هزار متقاضی وام ازدواج و فرزند قریب به ۵۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.
دفاتر رسمی ازدواج در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه تا ساعت ۲۰ فعال هستند.
فرشید و نامزدش می‏گویند که این قیمت‏ها حداقلی‏ است، اما هزینه همین حداقلی‏ها، بیشتر از وام ازدواج یک زوج است: «خیلی‏ها به ما گفتند جشن عروسی نگیرید، ولی در روز‌هایی که آقای بازیگر برای همسر خود جشن ۳۰ میلیارد تومانی می‏گیرد چطور به نامزدم بگویم که من حداقل‏ترین‌اش را هم نمی‏توانم برای تو بگیرم. اگر جشن نگیریم حتما سال‏ها بعد، از او یا از خانواده‏اش خجالت خواهم کشید. اگر جشن را هم کنار بگذاریم یک جهیزیه خیلی معمولی و در حداقل‏ترین شکل ممکن، کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان نخواهد بود.
سازمان ثبت احوال کشور، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) آمار زوجینی که با نام‌های «علی و فاطمه» و «علی و زهرا» در سال ۱۴۰۱ در کشور به ثبت رسیده است را منتشر کرد.
بیش از ۷۵۰۰ نفر با نام‌های «علی و فاطمه» و «علی و زهرا» در سال ۱۴۰۱ با یکدیگر ازدواج کرده‌اند.
فردای ازدواج محمدرضا گلزار شایعه عجیبی منتشر شده بود مبنی بر اینکه آمار مسمومیت دارویی در روز ازدواج این بازیگر زیاد شده است. احسان گل محمدی این شایعه را رد کرد
شایعات بسیاری درباره رابطه رابطه جدید شکیرا، همسر سابق جرارد پیکه، با لوئیس همیلتون منتشر شده است.
راموس ۴۱ ساله به دیلی‌میل گفت: «من می‌توانم چیز‌هایی را به او بگویم و او نمی‌گوید که نه! تو نمی‌توانی چنین چیز‌هایی را بگویی. اوه نه، تو اجازه نداری چنین احساسی داشته باشی و بعد شروع به بحث کردن با من کند. هیچ قضاوتی وجود ندارد.»
امیرمحمود حریرچی گفت: ازدواج در سنین پایین در چندحالت می‌تواند رخ دهد یکی در خانواده‌هایی است که درآمد کمی دارند و از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند بنابراین به اصطلاح دختر خود را شوهر می‌دهند تا یکی از هزینه‌هایشان کمتر شود متاسفانه می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی ازدواج در سنین پایین همین مشکلات اقتصادی است.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود
داشتن رابطه عاطفی، بدون توجه به فشار‌ها و کشمکش‌های آن، به پایین نگه داشتن قند خون فرد منجر می‌شود.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که برای مدت طولانی ازدواج کرده اند ممکن است تا حدی در برابر زوال عقل محافظت شوند.
آخرین آمار کرونا در ایران/ پایان ۲۰ سال زندگی مخفیانه قاتل/ ازدواج یک ماهه!/ مسافر عصبانی راننده را کشت/ تیراندازی مرگبار در اتاق اصناف شمیرانات/ شاگرد مکانیکی در یک قدمی چوبه دار/ راز دستبرد عجیب به خودروها!/ دستگیری مردان شرور با ردیابی تلفن قربانی
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مرد جوانی که به بهانه ازدواج از زن جوان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
متهم گفت: از بچگی دوست داشتم دکتر شوم، اما نتوانستم درس بخوانم. البته همیشه مطالب پزشکی را در اینترنت می‌خواندم. این شگرد را هم در فضای مجازی یاد گرفتم و در یک فیلم دیدم مردی خودش را دکتر معرفی کرده بود و با وعده ازدواج به دختران و زنان جوان کلاهبرداری می‌کرد.
قاتل وقتی تحت بازجویی قرار گرفت و خود را در پایان راه دید، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «پس از قتل از شهرستان به تهران گریختم و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفتم. پس از چند سال وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، با خودم گفتم دیگر کسی مرا شناسایی نمی‌کند. ازدواج کردم و صاحب فرزند شدم. اما بار کج هیچ وقت به منزل نمی‌رسد و درنهایت به دام قانون افتادم.
چند روز قبل زوج جوانی با مراجعه به دادگاه خانواده خواهان رسیدگی به پرونده خود شدند وقتی آن‌ها وارد شعبه شده و مقابل قاضی نشستند مرد جوان گفت: آقای قاضی این خانم همسر من است. ما الان تقریباً ۳ ماه است ازدواج کرده‌ایم و با هم در یک خانه زندگی می‌کنیم، اما همسرم با مادر و خواهر من نمی‌سازد؛ مدام با هم بحث می‌کنند و سر موضوعات کوچک مثل رنگ لباس، چیدمان مبل و مسائل بی‌ارزش با هم درگیر می‌شوند. جناب قاضی از نظر من هر دو آن‌ها یعنی هم مادرم هم همسرم مقصر هستند، البته همسرم بیشتر مقصر است، چرا که جواب مادر من را با لحن تند می‌دهد.
متهم گفت: وقتی شاکی به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد از او خوشم آمد. هیکلش درشت بود و من اصلا فکرش را نمی‌کردم ۱۲ سال داشته باشد. گمان می‌کردم حدود ۲۰ سال سن داشته باشد به همین دلیل قصد داشتم به او پیشنهاد دوستی بدهم و بعد از آشنایی به خواستگاری‌اش بروم
مطابق قانون بودجه ۱۴۰۱ بانک‌ها باید از منابع قرض‬ه‬ ‏الحسنه خود نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام کنند اما طبق اطلاعات منتشرشده کمتر از ۲۰ درصد منابع قرض‌الحسنه به وام ازدواج اختصاص داده‌ شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ