رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۴۰۲ در مسیر تحقق شعار سال و تاثیر آن در بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم گام برخواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فراخوان جایزه ملی قانون از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
مرکز پژوهش‌های مجلس: در صورت تداوم روند‌های قبلی، نرخ فقر فزاینده خواهد بود
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، جایگاه ایران در شاخص سهم صادرات تولیدات با فناوری متوسط و پیشرفته از صادرات صنعتی، جایگاه مناسبی نیست.
بیانیه سیاستی هفت بندی مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص ساماندهی حوزه دارو، پس از برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان و صاحبنظران بخش‌های مختلف تدوین و منتشر شد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: توانمندی‌سازی نخبگان برای مدیریت کشور هدف مهمی است، موانعی در این خصوص وجود دارد که باید به کمک هم آنها را از مسیر حضور نخبگان در حکمرانی و مدیریت برطرف کنیم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی پیامی درگذشت عماد افروغ را تسلیت گفت.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با نگاهی به روند طرح‌های جامع بنادر کشور، نقاط قوت و ضعف و راهکارهای ارتقای مطالعاتی آن را بررسی کرد.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۱۰ اقدام راهبردی را در راستای حل مساله ناترازی گاز طبیعی در کشور پیشنهاد داد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس در تشریح ۱۰ توصیه راهبردی برای حل مسئله ناترازی گاز، گفت: حل مسئله ناترازی گاز نه یک راهکار، بلکه نیاز به اقداماتی چندگانه و چندوجهی دارد.
نخستین گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲، به بررسی نقاط قوت و ضعف این لایحه پرداخته است.
به‌صورت کلی حدود ۸ میلیون واحد مسکونی و ۲۴ میلیون نفر در کشور در معرض خطرات و آسیب‌های فرونشست قرار دارند. فرونشست در ایران ۵ تا ۷ برابر متوسط و با نرخ سالیانه ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر در سال (هر ۵ سال ۱ متر) فرونشست در کشور رخ می‌دهد.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ۱۰ توصیه راهبردی در خصوص مدیریت بازار ارز ارائه کرد.
مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از سیاست‌های غلط بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز انتقاد کرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: نقش مرکز پژوهش‌ها در پایداری و قوام قوانین بسیار کلیدی است و این نهاد می‌تواند پشتوانه علمی طرح‌ها، لوایح، قوانین و تصمیمات مجلس را ارتقا ببخشد.
با حضور رئیس مرکز پژوهش های مجلس از سامانه نشر علمی این مرکز رونمایی شد.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین پیش نویس طرح قانونی برای بیان انتقادات و اعتراضات در مرکز پژوهش‌های مجلس و بررسی و نهایی‏ سازی آن در کمیسیون امور داخلی مجلس و شورا‌های مجلس خبر داد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ۷ توصیه راهبردی پیرامون امور نخبگان ارائه کرد.
مدیر گروه اقتصاد کلان مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: شغل صرفاً با پرداخت وام ایجاد نمی‌شود.
تفاهمنامه ای که برای همکاری میان وزارت دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده بود به امضای امیر آشتیانی و بابک نگاهداری رسید.
مدیر گروه پول و بانک مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: افشای تسهیلات پرریسک اساساً برای منافع عمومی ضرورت دارد. لایحه‌ی اخیر دولت مخالفان جدی در مجلس خواهد داشت
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به استفاده تعداد معدودی از داوطلبان از روش‌های نامتعارف برای ورود به دانشگاه‌ها، از ورود مجلس برای مقابله با تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری خبر داد.
عرضه اولیه شرکت پویا زرکان آق دره با نماد فزر بعد از گذشته ۵ ماه از آخرین عرضه اولیه چهارشنبه گذشته ۲۰ بهمن در فرابورس انجام شد، اما برخی کارشناسان ابهاماتی را در این زمینه مطرح کردند
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از نهاد‌های تحت امر قوه مقننه به جهت شرح وظایف تعیین شده و جهت دهی نظرات کارشناسی برای قانون نویسی و مشورت به نمایندگان مجلس از اهمیت بسزایی برخوردار است. انتقاد اخیر رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس یازدهم از برخی گزارش‌ها و عملکرد‌های این مرکز موجب شد تا نگاه فعالان عرصه سیاست دوباره به این مرکز معطوف شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ