الهلال با پیروزی 2-0 مقابل الخلیج در دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ عربستان، به تیمی تبدیل شد که بیشترین امتیاز را در ماه رمضان در کسب کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ماه رمضان امسال، ماه رمضان بسیار باحال و پرشوری بود؛ در این ماه هم دعا بود، هم تضرع بود، هم توسل بود.
میوه اگر بر شاخه‌ای نشسته است که به ریشه راه دارد و به آن ارتباط پیدا کرده؛ این میوه باقی می‌ماند و شیرین می‌گردد، اما اگر شاخه شکست و به ریشه و اصول آن درخت مرتبط نبود، آن میوه بعد از مدتی خشک می‌شود و از بین می‌رود؛ حال اگر نماز و روزه ما هم بر اساس باور و یقین باشد و بدانیم که خدایی هست؛ این عمل برای ما خواهد ماند، اما اگر عبادت ما از روی شک باشد و پشتوانه آن نیز یقین بر خاسته از اصول دین نباشد، آن عمل از بین خواهد رفت.
دفتر رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فردا جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۴ هجری قمری است.
این که در دعای ابو حمزه امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند: «خدایا آیا بدتر از من هم بنده‌ای داری؟» این برای کمال است و درس مبارزه با غرور را به ما می‌دهد؛ جایی که امام معصوم چنین حرفی می‌زند دیگر تکلیف من و شما روشن است و جایی ندارد که ما به خاطر دو رکعت نافله و نماز شب دچار عجب و غرور بشویم.
دعای روز بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان و راه‌پاک شدن انسان از گناهان
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: در روز‌های ماه رمضان کرونایی نباید در وعده‌های غذایی گوشت، دوغ شیرین، چای پررنگ و غذا‌های پرچرب استفاده کرد.
مرحوم آیت‌الله مجتهدی درباره ابواب بهشت گفته است: در اینجا منظور این است که خداوند ما را از گناهانی که در طول عمر خویش انجام داده‌ایم پاک سازد و حسنات و کار‌های نیک ما را افزون سازد؛ چرا که تا انسان گنهکار باشد و از خیرات و حسنات به دور باشد، بهشت بر او حرام خواهد بود و تنها هنگامی درب‌های بهشت روی او گشوده می‌گردد که هیچ گناهی بر او نباشد و اینکه می‌گوییم در‌های بهشت را بر روی ما بگشای، به این خاطر است که خداوند به ما عنایت فرماید تا طوری در دنیا زندگی کنیم که بتوانیم در آخرت از هر دری که خواستیم وارد بهشت شویم.
مراسم احیا شب نوزدهم شامگاه یک شنبه ۲۰ فروردین در حرم امام خمینی با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و سخنرانی ایشان برگزار شد.
در ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ نیز ماه رمضان بعدی آغاز می‌شود. در واقع امسال شاهد دو ماه رمضان خواهیم بود؛ یک بار در ابتدای سال، بار دیگر در پایان سال.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «یا من لا یحتاج الی التّفسیر و السّؤال» اظهار می‌کند:‌ ای خدایی که احتیاج نداری من شرح بدهم. خدا خودش همه چیز را می‌داند و احتیاجی ندارد که ما تفسیر کنیم. نه تنها خدا به تفسیر و سوال احتیاج ندارد، بلکه ائمه ما هم به آن احتیاج ندارند و از احوال ما باخبرند.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اللّهمّ زَینّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ» می‌گوید: خدایا روزی کن من را در ماه رمضان و به دو چیز و زینت بده، ستر و عفاف، ستر یعنی اینکه گناهان مردم را مخفی کنم. به ما چه ارتباطی دارد که فلانی عیب دارد؟ خوش به حال بنده‌ای که به عیب خودش می‌پردازد و به عیب دیگران کاری ندارد.
در این گزارش عکس های ماه رمضان در کشورهای اسلامی را می بینید.
امام جمعه موقت تهران گفت: رمضان ماه حضور عقلانیت و قرآن در عرصه حیات بشر است
امام جمعه موقت تهران گفت: رمضان ماه عقلانیت و قرآن در عرصه بشر است.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اَللّهُمَّ ارْزُقْنی فیهِ رَحْمَةَ الاْیتامِ» می‌گوید: خدایا در ماه رمضان مهرورزی نسبت به یتیمان را روزی‌ام گردان. اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده کرد. برای اینکار باید سحر‌ها قرآن بخوانید تا قلبتان را جلا بدهید. همچنین جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌توان با یتیم‌نوازی قلب را جلا داد.
آیت‌الله مجتهدی در شرح «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ» می‌گوید: در این دعا می‌گوییم خدایا من را در این ماه رمضان جزو مستغفرین قرار بده، باید شرایط استغفار را داشت. کسی که مال حرام خورده که با استغفار کارش درست نمی‌شود، باید برود و صاحبان مال را راضی کند.
متخصص تغذیه گفت: برخی به واسطه روزه داری و احتمال ضعف و عطش ورزش را کنار می‌گذارند، اما توصیه می‌کنیم که بعد از وعده شام حتما نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه تحرک بدنی داشته باشید.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح «اَللّهُمَّ اَعِنّی فیهِ عَلی صِیامِهِ وَقِیامِهِ» می‌گوید: خدایا کمک کن در این ماه روزه بگیریم و شب زنده‌داری کنیم. اگر خدا کمک کند، گرسنگی را نمی‌فهمیم. عبادت شب و سحر، دعا‌های ابوحمزه ثمالی و افتتاح را انجام می‌دهیم، گاهی افرادی غصه می‌خورند که ماه رمضان چگونه روزه بگیریم؟ خوب دعا کنید و خدا کمک‌تان می‌کند.
خدایا روزى کن مرا در آنروز هوش وخودآگاهى را ودور بدار در آن روز از نادانى وگمراهى وقرار بده مرا بهره وفایده از هر چیزى که فرود آوردى در آن به بخشش خودت اى بخشنده‌ترین بخشندگان.
سخنگوی دولت: مطابق ساعت کار کلیه ادارات به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح، با مسئولیت و هماهنگی مدیران مجموعه‌ها و به نحوی که خدمت‌رسانی به عموم مراجعین و مردم با خللی مواجه نشود، مشخص می‌شود؛ البته واحد‌های عملیاتی خدمت‌رسان مانند مراکز بهداشتی از این امر مستثنا هستند.
رئیس جمهور کشورمان در پیام‌های جداگانه‌ای حلول ماه مبارک رمضان را به سران کشورهای اسلامی تبریک گفت.
کشورهای عربی در منطقه اعلام کردند که روز پنجشنبه اولین روز ماه رمضان است.
امام جمعه موقت تهران گفت:گام‌های ماه رمضان شنیده می‌شود و شاهد نزدیک شدن ماه خدا هستیم و جامعه مؤمنین باید با همه قلب و عمل خودشان از این حقیقت بزرگ استقبال کنند.
کاظم کوکرم در مورد رویت هلال ماه رمضان ۱۴۴۴ قمری اظهار داشت: امسال و طبق پیش‌بینی‌های نجومی، هلال ماه مبارک رمضان در شامگاه ۲۹ شعبان مصادف با دوم فروردین ۱۴۰۲ خورشیدی به احتمال قریب به یقین با چشم غیرمسلح در تمام پهنه ایران رویت می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ