قانون اساسی تونس که به رئیس جمهور اختیارات بیشتری می‌دهد، اجرایی می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، استاندار جدید قم را تعیین کرد.
یکی از ویژگی‌های علم حقوق این است که قوانین باید به شیوه‌ای نگارش شوند که توسط همه افراد جامعه قابل درک باشند و مجریان قانون، قضات و افزادی که به نقض قانون توجه دارند نیز درک مشترکی داشته باشند؛ بنابراین باید از واژگان حقوقی استفاده شود نه از واژگان احساسی. در متن لایحه مجلس با حجم زیادی از واژگان غیرحقوقی مواجهیم که اگر تبدیل به قانون شوند، منشاء مشکلات، اختلاف نظر‌ها و بحران‌های جدید در جامعه خواهند شد.
نایب رئیس مجلس دهم در خصوص ماموریت جدید داده شده به محسن رضایی از سوی رئیس جمهور. برای تاسیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه گفت: این انتصاب مشکل قانونی دارد، به دلیل اینکه شورای عالی هماهنگی سران قوا یک امر موقت و اضطراری بوده و مقارن با تحریم‌های شدید آقای ترامپ به وجود آمد، برای اینکه بتوانند بهتر و سریع‌تر تحریم‌ها را دور بزنند.
حزب دموکرات کردستان به تصمیم دادگاه فدرال عراق درخصوص مغایر بودن تمدید پارلمان اقلیم کردستان عراق با قانون اساسی واکنش نشان داد. حزب کردی نسل جدید از تصمیم دادگاه عالی عراق استقبال کرد.
گزارش هیات پیگیری اجرای قانون اساسی، مبنی بر افزایش قیمت‌ کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده موجب تصمیم جدید دولت در قبول هزینه کتاب‌های درسی شد.
گزارش هیات پیگیری اجرای قانون اساسی، مبنی بر افزایش قیمت‌ کتاب‌های درسی در سال تحصیلی آینده موجب تصمیم جدید دولت در قبول هزینه کتاب‌های درسی شد.
جوان نوشت: باید این نظام دو آموزش‌وپرورشی را از بن خراب کرد. قانون جدید هم نمی‌خواهد که قانون اساسی ما همین را می‌گوید. سرمایه‌ها را باید برد در مدارس. بهترین استعداد‌ها و نوابغ را باید در سر کلاس دبیرستان‌ها و دبستان‌ها نشاند. این کار را ما بسیار بهتر از غرب و شرق عالم می‌توانیم به‌ثمر برسانیم، اما نه با این ساختار و همین فکر‌های خراب!
بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت مرگ رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه تا انتخاب مجلس جدید در این سمت خواهد بود. قانون اساسی می‌گوید که در صورت غیبت رئیس جمهور به دلیل بیماری، مسافرت و در صورت خالی ماندن ریاست جمهوری بر اثر فوت یا استعفا یا به هر دلیل دیگر رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه به عنوان سرپرست ریاست جمهوری خدمت می‌کند و تا زمانی که رئیس جمهور وظایف خود را از سر گیرد، یا رئیس جمهور جدید انتخاب شود، از اختیارات رئیس جمهور برخوردار است».
تصویب نامه شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی درخصوص نحوه واگذاری سهام عدالت جدید از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد.
آنها از سخنرانان همایش مجازی «گفت‌وگو برای نجات ایران» - در کلاب هاوس – با موضوع براندازی، مجلس موسسان و تدوین قانون اساسی جدید بوده‌اند.
ذبیح الله مجاهد گفت: «موضوع قانون هم مهم است که کار برای آن هم در جریان است و آهسته آهسته پیش می‌رود، ولی چیزهای در اولویت است که تمرکز بر روی آن‌ها وجود دارد.»
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بندهای مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می شود
ایران نوشت: موسوی مدعی شد باید به آرا و نظر مردم بازگشت و طی یک همه پرسی، تغییر قانون اساسی یا تدوین قانون اساسی جدید را در دستور کار کشور قرار داد.
نخستین انتخابات پارلمانی تونس بر اساس قانون اساسی جدید، در میان تحریم گسترده احزاب سیاسی این کشور، از صبح امروز شنبه آغاز شد.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که کار روی تکمیل قانون اساسی جدیدِ جایگزین قانون اساسی قبلی ادامه دارد.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان اظهار داشت که کار بر روی تدوین قانون اساسی جایگزین قانون اساسی قبلی جریان داشته و به زودی تکمیل خواهد شد.
نوری قزلجه گفت: برای برگزاری تجمعات نیاز به قانون دیگری نداریم و در اصل ۲۷ قانون اساسی به وضوح این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. مردم نیز پیشتر هر روز در جلوی مجلس اعتراضات و مسائل خود را مطرح می‌کردند.
رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سرکنسول جدید آمریکا در اربیل تأکید کرد که حل بن بست کنونی در عراق فقط از طریق گفتگو و تفاهم در چارچوب قانون اساسی حاصل می شود.
رئیس جمهور تونس قانون اساسی جدید این کشور را که پیش از این به همه پرسی گذاشته شده بود، تایید کرد.
حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۱، سود سنواتی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به مبلغ بیش از ۴ هزار میلیارد ریال، از ۴۴ شرکت دریافت و به حساب مردم واریز شده است.
مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی پیرامون اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دارای نکات مثبت و منفی است. یک نکته مثبت آن اعطای صلاحیت دیوان عدالت برای رسیدگی به دعوی مربوط به دانشگاه آزاد، به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی است. این به یک معنا به عنوان گسترش حقوق شهروندی و توسعه قلمرو اصل ۳۴ قانون اساسی، مبنی بر حق دادخواهی است.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: باید به یک سری از اصول نظام و انقلاب مانند استقلال، معارف و جمهوریت تا ابد پایبند باشیم. اگر نیاز است باید قوانین جدید مصوب کنیم و اگر نیاز بود در قانون اساسی بازنگری شود تا قدم‌های آینده را با صلابت بیشتر برداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ