ستاره‌شناسان بر این باورند که مقدار جرمی که یک سیاره می‌تواند داشته باشد، از لحاظ نظری محدود است. این گروه فرض می‌کند که این سیاره‌ها متعلق به دسته خاصی از سیاره‌ها هستند که شکل‌گیری و تکامل آنها هنوز برای ستاره‌شناسان ناشناخته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«جرج درانسفیلد» (George Dransfield) از پژوهشگران این پروژه گفت: در مدل متعارف تشکیل سیاره، هر چه جرم یک ستاره کمتر باشد، قرص مواد اطراف آن جرم کمتری دارد. از آنجا که سیارات از آن قرص به وجود آمده‌اند، انتظار می‌رفت که سیارات پرجرم مانند مشتری تشکیل نشوند. ما در مورد این موضوع کنجکاو بودیم و می‌خواستیم سیاره‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم آیا این امکان وجود دارد یا خیر. TOI-۴۸۶۰ اولین گزینه مورد تایید ما است.
ستاره شناسان یک سیاره فراخورشیدی دو برابر سیاره مشتری پیدا کرده‌اند که تنها چند میلیون سال سن دارد و تاکنون از دید ما پنهان شده بود.
طبقه‌بندی مجدد بحث برانگیز پلوتو به عنوان یک سیاره کوتوله و کاهش تعداد سیاره‌های منظومه شمسی از ۹ به ۸، ستاره‌شناسان را از تلاش برای کشف و کاوش آن منصرف نکرده است.
گروهی از اخترفیزیک‌دانان و ستاره‌شناسان که آخرین داده‌های ارسال‌شده توسط کپلر را بررسی می‌کنند، می‌گویند دو سیاره جدید و یک سیاره احتمالی را پیدا کرده‌اند که از نزدیک به دور سه ستاره کم‌نور در فاصله حدود ۴۰۰ سال نوری از زمین می‌چرخد.
آنجلی پیت (Anjali Piette)، پژوهشگر مقطع فوق دکتری موسسه علوم کارنگی و از پژوهشگران این پروژه گفت: از آنجا که ویژگی‌های آبی در این طیف بسیار ظریف هستند، شناسایی آن‌ها در مشاهدات پیشین دشوار بود. دیدن ویژگی‌های آبی در مشاهدات جیمز وب بسیار هیجان‌انگیز بود.
گروهی از محققان با بررسی میزان عجیب و غریب بودن مدار بیش ۱۵۰ سیاره که دور ستاره های کوتوله M مدار می زنند، پیش بینی کردند حدود یک سوم سیارات کهکشان راه شیری احتمالا آب مایع در خود دارند.
سیاره فراخورشیدی LP ۷۹۱-۱۸d به دور یک ستاره کوتوله سرخ کوچک در فاصله ۹۰ سال نوری از ما در صورت فلکی پیاله در نیم‌کره جنوبی آسمان می‌چرخد.
دوره سینودی فاصله زمانی است که یک سیاره به صورت بصری در همان مکان در آسمان زمین مشاهده می‌شود.
دانشمندان با بررسی تصاویر استقامت، با دانه‌های رسوبی درشت و قلوه‌سنگ‌ها روبه‌رو شدند که می‌توانند نشان‌دهنده یک رودخانه خروشان باستانی در سیاره سرخ باشند.
مقامات ناسا می‌گویند شکل عجیب سنگ‌های مریخ مانند این نمونه معمولا به دلیل چکیدن آب در این منطقه در میلیارد‌ها سال پیش است؛ یعنی زمانی که سیاره سرخ بسیار مرطوب‌تر بود.
سارا موران از دانشگاه آریزونا و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: ما یک سیگنال را می‌بینیم و تقریباً به طور قطع به دلیل وجود آب است. اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا آن آب بخشی از جو سیاره است یا نه. به این معنی که آیا این سیاره دارای جو است یا اینکه ما یک علامت مبنی بر وجود آب را از ستاره می‌بینیم.
ناسا ماموریتی برای کشف حقیقت انجام داده است. در مارس ۲۰۰۹، آژانس فضایی کپلر را پرتاب کرد، یک برنامه اکتشاف که برای جستجوی سیارات احتمالی که حیات دارند طراحی شده بود. کپلر تاکنون تقریبا ۴۵۰۰ سیاره را کشف کرده است.
راه‌شیری کهکشانی متنوع با سیارات فراخورشیدی بسیار متفاوت است. اخترشناسان در زمان نگارش این مقاله حدود ۵۳۰۰ جهان خارج از منظومه شمسی را کشف و تایید کرده‌اند که تعداد گزینه‌های تاییدنشده تقریبا دو برابر بیشتر است.
پژوهشگران برای دریافتن اینکه آیا این سیاره فراخورشیدی حاوی گاز یا آب یا هر دو است، ساختار داخلی احتمالی HD ۲۰۷۴۹۶ b را با فرض احتمالات این دو ترکیب مختلف بررسی کردند.
دکتر کانودیا در این باره می‌گوید: «تا همین اواخر ما فکر نمی‌کردیم که چنین سیارات غول‌پیکری بتوانند دور این ستاره‌های کم‌جرم بچرخند و شکل بگیرند. به همین خاطر با پدیده‌ای بسیار نادر روبرو هستیم.»
ویژگی‌ منحصر به فرد این سیاره این است که همیشه یک رویش به خورشید است، که یعنی یک طرفش همیشه شب و طرف دیگرش همیشه روز است.
تیمی از ستاره شناسان بین المللی یک سیاره جدید کشف کرده اند که اندازه آن مشابه زمین است.
تیمی متشکل از ۵۰ ستاره شناس در یک پژوهش جدید وجود سیاره خارج از منظومه شمسی Wolf ۱۰۶۹b را تایید کردند که دور ستاره سرخ کوتوله‌ای مدار می‌زند.
ماهواره TESS ناسا دومین سیاره مشابه زمین را در یک سیستم خارج از منظومه شمسی رصد کرده که اندازه آن با زمین یکسان است و احتمالاً آب مایع روی آن وجود دارد.
ماهواره TESS ناسا دومین سیاره مشابه زمین را در یک سیستم خارج از منظومه شمسی رصد کرده که اندازه آن با زمین یکسان است و احتمالاً آب مایع روی آن وجود دارد.
ستاره شناسان با استفاده از یک تکنیک جدید توانستند شواهدی از سیاره کودک در حال شکل گیری را کشف کنند.
دیرینه شناسان در فسیل یکی از اولین مهره داران سیاره ما که حدود ۳۸۰ میلیون سال قدمت دارد، قدیمی‌ترین قلب شناخته شده برای علم را کشف کردند.
اخترشناسان به تازگی سیاره‌ای فراخورشیدی در فاصله ۱۰۰ سال نوری از ما کشف کردند که ویژگی منحصر بفردی دارد. به گفته این دانشمندان سیاره TOI-۱۴۵۲b یکی از بهترین نامزد‌های شناخته شده کنونی ما برای جهانی پوشیده از آب است.
ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شناسایی دی‌اکسیدکربن به دانشمندان کمک می‌کند تا درباره چگونگی شکل‌گیری WASP-۳۹ اطلاعات بیشتری کسب کنند. جرم این سیاره فراخورشیدی که از هر چهار روز زمینی یکبار به دور ستاره خود می‌چرخد، یک چهارم سیاره مشتری است، اما قطر آن ۱.۳ برابر بیشتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ