تحقیقات جدید نشان می‌دهند که ممکن است توضیح معقولی برای حرکات عجیب اوموآموآ وجود داشته باشد، و این جرم بین‌ستاره‌ای، هیچ ربطی به بیگانگان هوشمند ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مونا سیربسکو، زمین‌شناس دانشگاه مرکزی میشیگان در سال ۲۰۱۸ و بعد از بررسی این شهاب سنگ گفته بود: «فوری متوجه شدم که این شی، یک چیز خاص است. این ارزشمندترین نمونه‌ای است که در زندگی‌ام چه از نظر مالی و چه از نظر علمی در اختیار دارم.»
۹ ژوئن ۱۹۵۲، شهاب‌سنگ Abee ساعت ۱۱:۰۵ شب در آلبرتای کانادا سقوط کرد. شهاب‌سنگ Abee به‌عنوان کندریت انستاتیت با نوع پترولوژیک ۴ طبقه‌بندی می‌شود. این تنها نوع این شهاب‌سنگ خاص در جهان است که بر زمین سقوط کرده است.
سنگی که تصور می شود یک شهاب سنگ است سقف خانه ای مسکونی در شهر هوپ ول تاون شیپ در ایالت نیوجرسی را سوراخ کرد و کف اتاق خواب فرود آمد.
رابین گوسنس در حالی یکی از حساس‌ترین گل‌های هفته سری‌آ را در حالی به ثمر رساند که پس از گل دیگر نتوانست کمر راست کند.
شکارچیان شهاب‌سنگ، خود را برای رفتن به جنگل و یافتن قطعات شهاب‌سنگ و دریافت پاداش ۲۵هزار دلاری آماده کرده‌اند.
این برخورد در روز ۲۳ فوریه در ساعت ۷:۱۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۴۴ چهارم اسفند به وقت ایران) رخ داد. فوجی می‌گوید که به نظر می‌رسد این شهاب‌سنگ در نزدیکی دهانه‌ی آیدلر (Ideler L)، در شمال غربی دهانه‌ی پیتیسکوس (Pitiscus) فرود آمده است.
یک ستاره شناس ژاپنی برخورد  شهاب سنگ با ماه را در یک ویدئو ثبت کرده است. این رویداد به ایجاد بارقه نور کوتاهی در سمت تاریک سیاره منجر شده است.
شهاب، سردسته باند اظهاراتی متفاوت از شاکی بیان کرد و گفت: من سنگتراشی داشتم. شاکی سنگ هایش را پیش من می‌آورد تا برش بزنم. من آبدارچی او نبودم. بعد هم نمایندگی فروش محصولات یکی از شرکت‌های خودروسازی را داشتم و سال ۹۵ من حدود ۳۰۰ خودرو پیش خرید کردم. اما از آنجایی که این خرید و فروش هایم باعث برهم زدن نظم بازار شده بود مرا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی دستگیر کرده و به زندان افتادم و محکوم به اعدام شدم.
ناسا اعلام کرد که شی مرموز که آسمان تگزاس را روشن کرد به عنوان یک شهاب سنگ شناخته شده است.
عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده در این منطقه که نشان دهنده رگه‌ای شهاب‌سنگ در آسمان است، در توییتر به اشتراک گذاشته شد. انجمن شهاب سنگ آمریکا که اطلاعات مربوط به مشاهده این جرم آسمانی در ایالات متحده را جمع آوری و منتشر می‌کند، تصویری از این شهاب سنگ را پس از فرود در تگزاس به اشتراک گذاشت. این سازمان گفت که سه شهاب سنگ مختلف در تگزاس، فرانسه و ایتالیا طی سه روز به زمین برخورد کردند.
بنا بر اعلام سازمان آب و هوای ملی در «بانسویل/ریو گرانده ولی» چندین نفر وجود احتمالی شهاب سنگ را در غرب «مک آلن» گزارش داده‌اند. این سازمان آب و هوایی همچنین گزارش داد که تجهیزات نقشه‌برداری صاعقه زمین ثابت (Geostationary Lightning Mapper) برق (درخشندگی) ناشی از این شهاب سنگ را ثبت کرده است.
تصویر روز ناسا، عکس شهاب‌سنگی است که حدود ۷ ساعت قبل از برخورد با جو سیاره زمین ثبت شده است. مسیر پیش‌بینی‌شده این شهاب‌سنگ فرصت نادری را برای رصدگران شهاب‌سنگ ایجاد کرد.
دلیل این نشتی که در ۱۴ دسامبر رخ داده برخورد شهاب سنگ با کپسول بوده است.
شهاب سنگ Winchcombe یک شهاب سنگ کندریتی غنی از کربن نادر است که حدود ۴ ٪ از کل شهاب سنگ‌های بازیابی شده را تشکیل می‌دهد و حاوی حداکثر ۳.۵ درصد وزنی کربن است. این اولین شهاب سنگی از این نوع است که در بریتانیا کشف شد.
در سراسر جهان، روزانه ۸۰۰۰ زلزله رخ می‌دهد. بیشتر آن‌ها ناشی از حرکات پوسته زمین هستند، اما برخورد شهاب سنگ، انفجار هسته‌ای، استخراج معادن یا استخراج گاز نیز می‌تواند باعث زلزله شود. فناوری‌های نوآورانه مانند حسگر‌ها و هوش مصنوعی می‌تواند به پیش بینی بهتر زلزله، شناسایی قربانیان و تعیین آسیب به ساختمان‌ها و جاده‌ها کمک کند.
این گروه پژوهشی شامل «ماریا والدز» (Maria Valdes)، پژوهشگر «موزه فیلد» (Field Museum) و «دانشگاه شیکاگو» (UChicago) بود که تخمین زد از ۴۵ هزار شهاب‌سنگی که تا به امروز در زمین یخی جنوبگان کشف شده‌اند، تنها ۱۰۰ شهاب‌سنگ به اندازه این عضو جدید که دقیقا ۱۶.۷ پوند (۷.۶ کیلوگرم) وزن دارد، بوده‌اند.
گروهی از محققان شرایط نامساعد و آب و هوای سرد قطب جنوب را تحمل کردند تا ۵ تکه شهاب سنگ جدید از جمله یک تکه سنگ ۷.۶ کیلوگرمی را کشف کنند.
تصاویر اشعه ایکس گرفته شده از خنجر فرعون توت‌عنخ‌امون نشان داد که این سلاح از یک نوع فلز فضایی (برگرفته از یک شهاب سنگ) ساخته شده است.
در ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۱۵ دسامبر، شخصی از سقوط یک شهاب سنگ مشکوک در Pinghu، Hangzhou عکس گرفت «گلوله آتشین»در ژجیانگ از آسمان سقوط کرد.
شهاب خبر داد که صهیونیست‌ها مدعی هستند که این فرد به سمت آنان سنگ و کوکتل ملوتوف پرتاب کرده است و به همین دلیل به سمت وی تیراندازی کرده‌اند. در این تیراندازی‌ها دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.
کمتر از دو هفته پس از آنکه یک گلوله آتشین درخشان از فراز "دریاچه‌های بزرگ"(The Great Lakes) گذر کرد، شهاب سنگ دیگری در شمال شرقی ایالات متحده دیده شد.
۳۰ نوامبر ۱۹۵۴، زنی در ایالت آلاباما آمریکا با سورپرایزی فرازمینی روبه‌رو شد. الیزابت هاجز که روی تخت خود چرت می‌زد، مورد اصابت شهاب‌سنگی ۴/۵ کیلوگرمی قرار گرفت. این در حالی است که احتمال برخورد شهاب‌سنگ با سقف خانه‌ای، بدون درنظرگرفتن احتمال برخورد با افراد داخل خانه، یک به ۱۸۲ تریلیون است!
حداقل ۲ عنصر معدنی جدید در شهاب سنگ ۱۴ تنی که ۲ سال قبل در سومالی کشف شد، یافت شده است.
تا به حال هیچ کس صدای برخورد یک شهاب سنگ به سیاره دیگر را نشنیده است. این درحالی است که لندر «اینسایت» ناسا امواج صوتی از برخورد صخره فضایی با مریخ را ثبت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ