پارلمان آذربایجان ۱۸ نوامبر سال گذشته میلادی به افتتاح سفارتخانه این کشور در تل‌آویو رای مثبت داد. الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز ۲۶ نوامبر قانون مربوط به این تصمیم را امضا کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه گفت: اشد مجازات در انتظار عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و هر طرفی است که در این اقدام جنایتکارانه نقش داشته است.
به گفته مختار ممدوف، اولین سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل، افتتاح اولین سفارت باکو در اسرائیل طی ماه مارس، نشان دهنده شکوفایی روابط بین باکو و تل‌آویو است، درست زمانی که روابط باکو با ایران به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
جمهوری آذربایجان بنا دارد در یک اقدام ضد فلسطینی، امروز سفارت خود در اراضی اشغالی را افتتاح کند.
براساس اعلام منابع خبری در باکو؛ سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو قرار است تا کمتر از یک هفته دیگر افتتاح شود.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه مقامات دولت آذربایجان تصمیم به تعلیق فعالیت سفارت خود در ایران گرفتند.
روز گذشته دو مجروح و پیکر ارخان عسگروف کارمندی که در حادثه سفارت جمهوری‌ آذربایجان در تهران جان خود را از دست دادبه همراه کارکنان این سفارت در تهران با بدرقه رسمی علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه به باکو منتقل شدند.
سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت دیپلماتیک خود را تعلیق کرد .
سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فعالیت خود را به طور کامل تعلیق کرد.
معاون وزیر خارجه آذربایجان از توقف همه فعالیت‎های دیپلماتیک سفارت این کشور در تهران خبر داد.
خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد این سفارت امروز یکشنبه دیپلمات‌ها و اعضای خانواده آنها را از ایران خارج خواهد کرد.
اظهارات فرزند مهاجم سفارت جمهوری آذربایجان را در این ویدئو ببینید.
تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عامل جنایت در سفارت جمهوری آذربایجان فوری باید محاکمه شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکوم کردن تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان تاکید کرد که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این پرونده را تا دستیابی به نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.
امیرعبداللهیان، ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سوء استفاده دشمنان دو کشور از حادثه امروز تأکید کرد، نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکوم کردن تعرض به سفارت جمهوری آذربایجان تاکید کرد که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این پرونده را تا دستیابی به نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان و نیز وزیر خارجه این کشور به حمله مسلحانه به سفارتشان در تهران واکنش نشان دادند.
سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح جزئیات قتل مسلحانه یک دیپلمات در سفارت آذربایجان گفت: این فرد انگیزه خود را مسائل خانوادگی اعلام کرده است.
آنکارا به حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران واکنش نشان داد.
سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد فرد مهاجم با انگیزه شخصی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حمله کرده است.
صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.
صبح امروز (جمعه هفتم بهمن‌ماه) حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به وقوع پیوست.
صبح امروز ۷ بهمن ۱۴۰۱ رسانه ها از حمله مسلحانه‌ای به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران خبر دادند. در پی این حمله یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. فرد ضارب دستگیر شده است.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ماشین سفارت این کشور در واشنگتن هدف تیراندازی قرار گرفته است.
رحمان مصطفی اف سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه گفت: نمایندگان متجاوز ارامنه در فرانسه روز یکشنبه به سفارت جمهوری آذربایجان در پاریس یورش بردند. وی در توئیتر خود نوشت: متعصبان ارمنی مقیم فرانسه به سفارت آذربایجان حمله کردند. در عین حال، سفیر فرانسه خاطرنشان کرد، که دولت فرانسه به درخواست طرف آذربایجانی برای تامین امنیت نمایندگی دیپلماتیک بی توجهی کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ