پارلمان سوئد امروز با ۲۶۹ رأی موافق در برابر ۳۷ مخالف، با پیوستن این کشور به ناتو موافقت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمانی عراق از اقدامات پارلمان این کشور به منظور مقابله با تحرکات سفیر آمریکا در بغداد برای گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق خبر داد.
پناهنده عراقی مقیم سوئد بار دیگر نسخه‌ای از قران کریم را در برابر پارلمان این کشور به آتش کشید و این کتاب مقدس را مورد هتک حرمت قرار داد.
حزب اپوزیسیون سوئد در پی واکنش‌های جهانی به اهانت به قرآن کریم در این کشور، روز سه شنبه خواستار تشکیل هر چه سریع‌تر نشست اضطراری پارلمانی شد.
رئیس پارلمان عربی ضمن محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد، خواستار اقدام عملی علیه سوئد شامل قطع روابط و تحریم کالاهای این کشور شد.
پارلمان اروپا درخواست بازداشت رییس‌جمهور بلاروس توسط دادگاه کیفری بین‌المللی را به اتهامات واهی مطرح کرد.
پارلمان اروپا در نشست اخیر خود با اکثریت آراء از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو درخواست کرد که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.
نخست‌وزیر مجارستان در سخنانی اعلام کرد که کشورش درباره عضویت سوئد در ناتو تصمیم مثبتی گرفته؛ اما این تصمیم هنوز در پارلمان بوداپست به تصویب نرسیده است.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.
پارلمان اروپا به طرح ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص انفجار نیروگاه برق‌آبی کوخوفکا پرداخت.
با به حد نصاب نرسیدن تعداد آراء اختصاص یافته به هرکدام از نامزدهای ریاست جمهوری لبنان، نمایندگان پارلمان این کشور مجدداً در پایان دادن به این خلأ سیاسی ناکام ماندند.
آندری یرماک، رئیس ستاد ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور در ادامه ادعاهایش علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین، طرحی را برای تحریم ۵۰ ساله ایران به پارلمان این کشور ارائه کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران اقدام پارلمان سوئد علیه سپاه پاسداران را با قوی‌ترین عبارات محکوم می‌کند.
پارلمان سوئد با تصویب طرحی از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمانهای اصطلاحاً «تروریستی» اتحادیه اروپا حمایت کرد.
پارلمان مجارستان می گوید زودتر از ۲۰ مارس رای گیری بر سر عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را برگزار نخواهد کرد.
رئیس جمهور مجارستان از پارلمان کشورش خواست تا درخواست عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تصویب کند.
نخست وزیر مجارستان می گوید پارلمان این کشور به زمان بیشتری برای جمع بندی در خصوص عضویت سوئد و فنلاند در ناتو نیاز دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلاف منشور سازمان ملل متحد است.
وزارت خارجه سوئد، اقدام دولت ترکیه در لغو سفر رئیس پارلمان سوئد به آنکارا را قابل درک ارزیابی کرد.
پارلمان ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس پارلمان ترکیه سفر زمان‌بندی‌شده رئیس مجلس سوئد به آنکارا را لغو کرد.
اولف کریسترشون روز سه‌شنبه ۲۶ مهر در نخستین نطق پارلمانی خود به‌عنوان نخست‌وزیر این کشور، فهرست وزیران پیشنهادی‌اش را اعلام کرد.
نمایندگان پارلمان اسلواکی به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو رای مثبت دادند.
ائتلاف سیاسی حاکم در سوئد با اختلاف اندکی در انتخابات پارلمانی سوئد پیشتاز است.
انتخابات پارلمانی سوئد امروز با رقابتی نزدیک میان سوسیال دموکرات‌ ها و راست‌گرایان افراطی در این کشور درحال برگزاری است؛ انتخاباتی که سرنوشت دولت آتی استکهلم را رقم خواهد زد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ