تولید یک حسگر گرافنی پیشرفته منجر به ابداع رابط کاربری شده که قادر به کنترل دقیق ربات‌ها تنها با استفاده از قدرت تفکر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تیم تحقیقاتی بین رشته‌ای از بوخوم، دویسبرگ و زوریخ رویکرد جدیدی را برای ساخت حسگرهای نوری مدولار ایجاد کرده‌اند که قادر به تشخیص ویروس‌ها و باکتری‌ها هستند.
فناوری اینترنت اشیا رویکردی دگرگون‌کننده برای مدیریت پسماند ارایه می‌دهد و جان تازه‌ای را در جهت بهبود عملکرد سیستم مدیریت پسماند می‌بخشد. اینترنت اشیا با به هم مرتبط کردن خودرو‌ها و حسگر‌های تعبیه‌شده در ظروف جمع‌آوری پسماند، جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و به اشتراک‌گذاری یکپارچه حجم وسیعی از داده‌ها را در لحظه امکان‌پذیر می‌کند.
سیستم یکپارچه نظارت زیردریایی (IUSS) یک شبکه جهانی از حسگر‌های زیر آب است که برای شناسایی، طبقه‌بندی و گزارش موقعیت زیردریایی‌ها در سرتاسر دنیا طراحی شده است. این شبکه عمدتا از میکروفون‌های زیر آب تشکیل شده که به نام هیدروفون شناخته می‌شوند. این هیدروفون‌ها فعالیت‌های زیردریایی‌ها را شنود می‌کنند.
از آیتم‌های جذاب خودرو مرسدس بنز میباخ S680 فضای داخلی کابین می باشد. درب های عقب این خودرو برقی هستند و دارای فناوری ایمنی می‌باشند، حسگرهای نقطه کور دارای امکان بررسی احتمال برخورد هنگام باز شدن درب می باشند. راننده می‌تواند کنترل درب‌های عقب را در میباخ S680 در دست داشته باشد.
چرخ دستی‌های سوپرمارکت‌ها ممکن است با چرخ‌های ضعیف و قاب‌های زنگ‌زده‌شان شناخته شوند، اما محققان می‌گویند این چرخ دستی‌ها می‌توانند با کمک به شناسایی افراد در معرض خطر سکته از طریق حسگر‌های موجود در دسته‌هایشان، برای نجات جان انسان‌ها مفید باشند.
محققان با الهام از هزارپا رباتی با چند پا ابداع کرده اند که بدون افزودن حسگرهای اضافی می تواند مسیرهای ناهموار را با چابکی بیشتری طی کند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خیلی از خودروها دارای حسگرهایی برای هشدار دنده عقب هستند که در سال‌های اخیر توسط تولیدکنندگان به قابلیت های آنان اضافه شده است.
یک نوع باتری ساخته شده که کاتد و آند آن از جنس مواد خوراکی است و می توان در حسگرهای مختلف از آن استفاده کرد.
بیوفیدبک تکنیکی است که می‌توانید از آن برای یادگیری کنترل برخی از عملکرد‌های بدن مانند ضربان قلب استفاده کنید. در طول بیوفیدبک، شما به حسگر‌های الکتریکی متصل هستید که به شما کمک می‌کند اطلاعاتی در مورد بدن خود دریافت کنید. درباره بیوفیدبک بیشتر بدانید
ریس گرینتر، میکروبیولوژیست دانشگاه موناش استرالیا، و نویسنده اصلی این مقاله در ایمیلی به لایو ساینس نوشت: «ما تصور می‌کنیم که یک منبع انرژی حاوی Huc، می‌تواند انرژی مورد نیاز طیف وسیعی از دستگاه‌های کوچک قابل حمل، از جمله حسگر‌های بیومتریک، نمایشگر‌های محیطی، ساعت‌های دیجیتال، و ماشین‌حساب‌ها یا کامپیوتر‌های ساده را با استفاده از هوا، تامین کند.»
این هواپیما که از استانبول عازم بارسلون بود دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه، به علت بوی بدی که حسگر‌های ((سنسورهای)) خطر هواپیما را هم به صدا در آورد، مجبور به بازگشت به استانبول شد.
مشکل بزرگ در این خصوص آن است که سوختگی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بیشتر حول ناحیه داینامیک آیلند مشاهده شده است. این ناحیه، همان حفره کوچکی است که در بالای صفحه نمایش این دو مدل قرار گرفته و دوربین سلفی و سایر حسگر‌های مربوط به فیس آیدی را در خود جای داده است.
محققان ایرانی روشی نوین برای حسگرهای پوشیدنی مبتنی بر سطح دوره‌ای سه‌گانه ابداع کرده اند که کاربردهای مختلفی برای نظارت بر بدن دارد و می توان از آن برای رصد راه رفتن و تنفس استفاده کرد.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک دستگاه خوانش داده های الکتروشیمیایی ابداع کرده اند که داده های عملیات حسگرهای زیستی الکتروشیمیایی را روی موبایل نمایش می دهد.
در این مطالعه تحقیقی از کلاس نسبتاً جدیدی از مواد فوق نازک به نام «نیمه رسانا‌های دوبعدی» استفاده شد و نتیجه این کار اثبات مفهوم برای یک طیف سنج است که می‌تواند به راحتی در تعدادی از فناوری‌ها مانند پلتفرم‌های بازرسی کیفیت، حسگر‌های امنیتی، آنالیزور‌های زیست پزشکی (بیومدیکال) و تلسکوپ‌های فضایی ادغام شود.
محققان قرص هوشمندی مجهز به حسگرهای مختلف ابداع کرده اند که میزان گلوگز در روده را می سنجد و با استفاده از یک روش کم مصرف داده ها را به خارج بدن منتقل می کند.
محققان کره جنوبی یک سیستم شناسایی صحبت خاموش ابداع کرده اند که کمک حسگرهای کشش و الگوریتم هوش مصنوعی می تواند حرکات صورت را ردیابی و واژگان را شناسایی کند.
حسگرهای سرعت سنج موبایل می توانند داده هایی از سلامت فرد را ردیابی کنند که ریسک مرگ فرد در ۵ سال آینده را تعیین می کنند.
حسگرهای سرعت سنج موبایل می توانند داده هایی از سلامت فرد را ردیابی کنند که ریسک مرگ فرد در ۵ سال آینده را تعیین می کنند.
محققان آکادمی ایدن (Eden) به تازگی حسگری ارزان قیمت جدیدی را برای نظارت بر تنفس، ضربان قلب و آمونیاک در تی‌شرت‌ها و ماسک‌های صورت طراحی کرده اند.
محققان رباتی ابداع کرده اند که دور بدن کاربر سالمند بسته می شود و با کمک حسگرهای مختلف زمین خوردن وی را پیش بینی و از آن جلوگیری می کند.
استارت آپی در میلان کفش های با سیستم بادی، حسگرهای مختلف و اپلیکیشن همراه ابداع کرده که می توان اندازه ضربه گیرهای کفی آن را متناسب با فعالیت مورد نظر کاربر تنظیم کرد.
رباتی ابداع شده که با کمک حسگرهای مختلف و هوش مصنوعی علف های هرز را در مزارع کشاورزی ردیابی و آنها را سمپاشی می کند تا به این ترتیب از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ