پسر محجوب تنیس روی میز ایران یکی از کم حاشیه یا شاید هم یکی از بی حاشیه‌ترین ورزشکار ایران شناخته می‌شود. تمرین حرف اول را برای این بازیکن و برادرش یعنی نیما می‌زند و این دو به خوبی مکمل هم هستند و از تمرین در پارکینگ منزل پدری بود که به عناوینی رسیدند که شاید کمتر کسی فکر آن را می‌کرد. نوشاد سال ۱۴۰۱ را با درخشش در مسابقات بین المللی سنگاپوربه پایان رساند و انگیزه زیادی دارد تا در بازی‌های آسیایی هانگژو مدال دوره قبل این رقابت‌ها را تکرار و خودش را جاودانه کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
بیماری ناشی از دستگاه تهویه هوا چیست؟
متخصصان دریافتند که قرار گرفتن در معرض دستگاه تهویه مطبوع (چنانچه از دستگاه درست نگهداری نشده یا در ساختمانی با تهویه نامناسب کار گذاشته شده باشد) ممکن است مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.
تشخیص سپسیس غالبا دشوار است با این حال، در کودکان بیشتر با تنگی نفس، خواب‌آلودگی و کاهش سطح هوشیاری شناخته می‌شود. یکی از نشانه‌های هشداردهنده‌ای که پزشکان از والدین می‌خواهند به آن توجه کنند، گریه ضعیف و با صدای زیر است که با گریه عادی کودک فرق دارد. همین‌طور وجود این نشانه‌ها می‌تواند هشدار دهنده باشد:
سندرم یا بیماری کلید در قفل زمانی رخ می‌دهد که افراد نیاز شدید به دفع ادرار دارند و مثانه به دلیل انقباضات غیر ارادی قادر به کنترل مایع نیست.
کشف باستان شناسی جدید اکنون این موقعیت را برای کارشناسان فراهم کرده تا شیوع سندرم کلاین فلتر را در طول قرن‌ها ترسیم کنند. دانشمندان برای بررسی این اسکلت، یک رویکرد چند رشته‌ای شامل داده‌های ژنتیکی، آماری، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی را مورد استفاده قرار دادند.
پاهایی متورم با پوستی ضخیم که عفونت در انتظارشان است نشانه‌هایی از یک بیماری نادر و عجیب هستند که بیش از همه، مردمان محروم و فقیر برخی از کشورهای آفریقایی را مبتلا می‌کند و جان آنها را به خطر می‌اندازد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
مهم‌ترین کانون‌های شناخته شده نوع "آنتروپونتیک" بیماری سالک در حال حاضر کرمان، بم و مشهد هستند؛ البته نوع "آنتروپونتیک" در نیشابور، قم، شیراز، یزد، سبزوار و پل دختر و به طور تک‌گیر در سایر مناطق کشور هم شناسایی شده‌اند.
هورمون کورتیزول، واکنش بدن به موقعیت‌های استرس‌زا را تنظیم می‌کند. آلدوسترون نیز به تنظیم سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، قشر آدرنال هورمون‌های آندروژن (Androgens) که عملکردی مشابه با هورمون‌های جنسی دارند را نیز تولید می‌کند. اگر فعالیت این غدد به‌دلیل بروز عارضۀ آدیسون مختل شود، فرد ممکن است علائم فیزیکی زیر را تجربه کند:
تعدادی از استان‌های ما به دلیل شیوه زندگی و ازدواج فامیلی دارای بیشترین فراوانی بیماری‌ها هستند، اما بیماری‌هایی از جمله، بیماری پروانه‌‎ای، فیبروماتوز (بیماری ژنتیکی که توده‌های متعدد در بدن بروز می‌کند) دیستروفی ماهیچه‌ای (تحلیل عضله‌ای) و بیماری ALF (نارسایی حاد کبدی) از بیماری‌هایی‌اند که تعداد ابتلا در آن‌ها کم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است.
یک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان گفت: بیماری هموفیلی سرشتی (مادرزادی) است که وابسته به جنس بوده؛ یعنی ژن این بیماری روی کروموزوم X است. وقتی چنین شکل است، عمدتا این بیماری در مردان بروز می‌کند و در زنان بسیار نادر است.
زمانی که من باهمسرم پیوند زناشویی بستیم وی آهی در بساط نداشت. تلاش من درزندگی باعث شد که همسرم صاحب کارخانه آب معدنی، سفره خانه و نمایشگاه خودرو شود. او درحالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: آقای قاضی با نداری همسرم سال‌ها ساختم و سختی‌های زندگی را تحمل کردم به امید فردایی بهتر، اما همسرم وقتی به استقلال مالی رسید همه چیز را فراموش کرد و به من خیانت کرد. حالا که بیمار و درمانده شده‌ام حاضر به ادامه زندگی با من نیست.
نوشاد عالمیان برای اولین بار ازمشکلی که در طی 4، 5 سال گذشته با آن درگیر بوده، پرده برداری کرد.
حدود ۳۰۵ واحدخون نادر در ذخایر بانک خون وجود دارد و در دمای منفی ۸۰ درجه تا ۳۰ سال نگهداری می‌شوند. وقتی این خون‌ها از انجماد در می‌آیند تا به بیمار تزریق شوند، باید اول ماده خاصی که برای نگهداری به آن اضافه شده، جدا و خون شسته شود تا امکان تزریق پیدا کند. این خون ۲۴ ساعت قابل استفاده است، اما برای این مادر امکان استفاده از خون منجمد وجود نداشت، چون وقتی از انجماد خارج شود و شسته شود، زمان می‌برد.
سیستم های مخصوص رصد حرکات که در فیلم های سینمایی مانند آواتار به کاراکترها جان می بخشد، به محققان کمک می کند تا آغاز بیماری هایی را ردیابی کنند که به حرکت کردن فرد آسیب می زند.
شیمون مارسینیاک، به دلیل یک مشکل قلبی نادر نتوانست در یورو ۲۰۲۰ قضاوت کند و مدتی داوری را کنار گذاشت، اما حالا در آستانه‌ی ۴۲ سالگی قاضی مهمترین بازی سال است.
رژیم‌های کاهش وزن به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ در رژیم‌های بسیار کم کالری که در مواردی نادر، بیمار تحت نظر و حتی در حالت بستری به ناچار تحت این رژیم قرار می‌گیرد، میزان کالری دریافتی فرد بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری است. این گونه رژیم‌ها معمولا خطر ایجاد سنگ کیسه صفرا، ریزش مو و مشکلات پوستی و گوارشی، افسردگی، عصبانیت و کمبود مواد مغذی و ریزمغذی‌ها را به همراه دارد.
در افتتاحیه جام جهانی قطر غانم المفتاح جوان ۲۰ ساله قطری که توان یاب است و درگیر یک بیماری نادر و نقص مادرزادی است به قرائت آیه ۱۳ سوره حجرات و تبیین معنای آن پرداخت.
تکمیل همایون با آن اندام تنومند و با سخنان شیرین و با لحن همیشه آرام و مطمئن که حاصل عمری تجربه بود، خدمت‌های بیشماری در طول بیش‌از ۶۰ سال به فرهنگ ایران کرد. دو جلد یادنامه او یعنی «همایون‌نامه» و مقالات متعددی که درباره او نوشته شده و خواهد شد، گواه این امر است که البته همگی تنها بخشی از شخصیت این بزرگوارِ نادر زمانه خود را نشان می‌دهند.
در گذشته محققان فکر نمی‌کردند این سرطان که سالانه از هر یک میلیون نفر یک یا دو نفر را مبتلا می‌کند، ارثی باشد. این واقعیت که این سرطان، بیماری ای نادر است درک و مطالعه آن را سخت‌تر کرده است.
بیماری اس‌ام‌ای یا آتروفی عضلانی یک بیماری عصبی- عضلانی و ژنتیکی پیش‌رونده و نادر است که باعث تحلیل شدید عضلانی می‌شود. مبتلایان به تیپ «یک» از این نوع بیماری اگر در سن خردسالی دارودرمانی نشوند، فوت شده و بچه‌های بزرگسال نیز هر روز ناتوان و ازکارافتاده‌تر می‌شوند. داروی این بیماران با نام «ریسدیپلام» تأییدیه‌های جهانی داشته و در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور دنیا مصرف می‌شود.
دانشمندان در کشفی جالب توجه قدیمی‌ترین مورد ثبت شده از ابتلا به بیماری ژنتیکی سندرم Klinefelter را در یک اسکلت هزار ساله شناسایی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ