خوردن ماهی در آستانه سال نو بهانه ‌ای است تا این سال را با انرژی و انگیزه بیشتری آغاز کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گاهی اوقات، احساس خستگی بعد از غذاخوردن بیشتر به مقدار خوردن شما بستگی دارد. دلیل آن ساده است: هرچه وعده غذایی بزرگ‌تر باشد، انرژی بیشتری برای تجزیه آن از بدن لازم است.
ذرت‌های دامی ارز یارانه‌ای دارند و سایر ذرت‌ها از جمله ذرت‌های مصرفی صنایع غذایی از این موهبت محروم هستند از این رو ذرت‌های دامی در شبکه توزیع دارای نشتی بوده و سر از صنایع غذایی درمی‌آورند.
مردان به طور متوسط کالری دریافتی خود را از غذا در ماه‌های تابستان افزایش می‌دهند و این زمانی است که تابش خورشید بالاترین حد را دارد، اما زنان اوج تابستانی مشابهی ندارند.
نان به‌عنوان یکی از منابع غذایی اصلی، جایگاه خاصی در رژیم غذایی مردم دنیا دارد.
کارشناسان بریتانیایی بر پایه نتایج مطالعات اخیر خود هشدار می‌دهند که مصرف بالای غذا‌های فوق فرآوری شده تولیدی برای وگان‌ها و گیاهخوار‌ها خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی و عروقی، دیابت، سکته مغزی و چاقی را در میان آن‌ها افزایش داده است.
مگس‌ها عاشق زباله و مواد غذایی فاسد هستند. آن‌ها در غذا و گوشت فاسد تخم می‌گذارند. بنابراین، مطمئن شوید که غذای خود را در یخچال نگه دارید، روی آن را بپوشانید و زباله‌ها را در ظروف در بسته نگهداری کنید و البته سطل زباله را مرتباً خالی کنید.
هنگامی که یک وعده غذایی سرشار از نشاسته می‌خورید، میل به شیرینی را در خود ایجاد خواهید کرد. یک علت تمایل به خوردن شیرینی بعد از غذا می‌تواند به دلیل مصرف نشاسته باشد. در حقیقت این منابع سرشار از نشاسته، فاقد مقادیر کافی پروتئین و فیبر هستند. به همین دلیل نمی‌توانند احساس سیر شدن کامل را برای شما ایجاد کنند.
پژوهشگران غذایی بر این باورند که یکی از دلایل رونق آبگوشت در تهران دوران قحطی است؛ چرا که در این دوران باید با کمترین مواد غذایی جمعیت زیادی را سیر کرد. کافی بود کمی گوشت به همراه مقدار زیادی سیب‌زمینی، حبوبات و گوجه‌فرنگی در دیگی پر از آب پخته شود تا خوراکی لذیذ برای جمعیت قابل‌توجهی تهیه شود.
اگر زمان اندکی برای پخت غذا دارید و همین طور مواد غذایی زیادی نیز در خانه برای درست کردن غذا ندارید اینجا بهترین جا برای شماست چرا که نحوه پخت یک پاستای سریع و لذیذ را خواهیم گفت.
یافته‌های محققان شواهدی را برای زمان‌بندی مصرف غذا به‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه‌روزی هستند، ارائه می‌کند.
متخصصان می‌گویند: خوردن دیروقت غذا از سه نظر یعنی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانیم، سطح گرسنگی ما و همینطور روش ذخیره‌سازی چربی در بدن‌مان بر تنظیم وزن تاثیر می‌گذارد.
سیب زمینی سرخ کرده چرب و نشاسته‌ای است، اما غذای راحتی برای بسیاری می‌باشد. با این وجود، خوردن غذا‌های سرخ شده ممکن است تاثیری منفی بر سلامت روان داشته باشد
آب نوشیدن هنگام خوردن غذا می‌تواند باعث اضافه وزن شما بشود. وقتی معده شما غذا را به خوبی هضم نکند آن‌ها را به چربی تبدیل می‌کند. اینکار باعث افزایش انسولین در بدن می‌شود و این احتمال ذخیره چربی را بیشتر می‌کند.
مسواک زدن بعد از غذا به مقابله با باکتری‌ها و حفظ مینای دندان‌ها کمک می‌کند، اما در برخی موارد می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. وقتی چیز اسیدی‌ای می‌خورید یا می‌نوشید، اسید سیتریم درون آن‌ها می‌تواند مینای دندان را به طور موقت نرم کند و مسواک زدن بلافاصله پس از غذا می‌تواند مینای دندان را تضعیف کند.
به‌ندرت پیش می‌آید برای ناهار غذای شیرین بخورید، پس چرا باید صبحانه‌تان شیرین باشد؟ اغلب ما طعم‌های شیرین را برای صبحانه می‌پسندیم؛ چون به آن عادت کرده‌ایم. چیز‌هایی مثل مربا و پنکیک و شیره به طور سنتی در صبحانهٔ ما وجود دارند و حتی غلات صبحانه نیز معمولاً شیرین شده است. اما نکته این است که هرچقدر بیشتر قند و شیرینی بخورید، گرسنگی و افت قند خونتان در ساعت‌های بعدی بیشتر خواهد بود. پس این عادت را کنار بگذارید و مثلاً جودوسر پخته شده شیرین نشده و مزه‌دار شده با روغن‌زیتون، پنیرپارمزان و فلفل سیاه بخورید.
یکی از نکاتی که در مورد این خورش مهم است این است که زمان پختن عدس دقیقا مشخص نیست چرا که گاهی عدس زود می‌پزد و گاهی دیرپز است، وقتی که عدس‌ها نرم شدند خورش آماده است.
متاسفانه الگوی غذایی در ایران مناسب نیست. تغذیه در خانواده‌ها عمدتا بر اساس نشاسته و پروتئین است و کمتر از فیبر و سبزیجات استفاده می‌شود. اگر بتوان در ایام نوروز از گوشت ماهی، فیبر، سبزیجات و مواد گیاهی استفاده کرد، تاثیرات مثبتی روی سلامتی خواهد داشت.
هنر آشپزی مانند جادوست چرا که با ترکیب کردن مواد مختلف به نسبت‌های متفاوت می‌توانیم طعم و مزه فوق العاده‌ای خلق کنیم.
یک مطالعه منتشر شده در نشریه «شیمی غذا و کشاورزی» توسط جامعه شیمی آمریکا (ACS) کشف کرده است که دو قارچ‌کُش (fungicides) مورد استفاده گسترده برای پرورش توت فرنگی می‌توانند بر مکانیزم‌های سلولی تاثیر بگذارند و در نتیجه موجب کاهش طعم و مزه و ارزش غذایی توت فرنگی بشوند.
اگر آنغوزه به طور تصادفی روی دست‌های تان قرار بگیرد مهم نیست که چند بار آن را بشویید چرا که اثر خود را بر جای می‌گذارد! یکبار قرار گرفتن آنغوزه روی زبان باعث سوزش شدید دهان‌تان خواهد شد.
به گفته پژوهشگران قهوه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که قهوه در حد اعتدال به خصوص زمانی که به صورت سیاه و بدون شکر مصرف شود برای اکثر افراد مفید است. همان طور که «کلارک گیبل» بازیگر مشهور هالیوودی گفته بود: «تا زمانی که قهوه ننوشم هرگز نمی‌خندم».
بار‌ها دیدیم که بچه‌ای غذا می‌خورد و بچه دیگری اصلا میلی به غذا خوردن ندارد یا تفاوت‌هایی که در خواب بچه‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که مزاج کودکان از کودکی با هم متفاوت است، ما از ابتدا گرمی و سردی و خشکی و رطوبت را در بچه‌ها داریم، بچه‌های خشک ذاتا اشتهای کمتری دارند لذا مادران نباید فکر کنند که بچه مشکل دارد.
ساعت بدن به زمان غذا خوردن افراد حساس است، به ویژه در بافت چربی و این حساسیت با رژیم‌های غذایی پرچرب از بین می‌رود. وقتی افراد زمانی که باید بخوابند شروع به خوردن بیشتر می‌کنند، در واقع ریتم زمانی بدنشان را بهم می‌زنند.
با توجه به فلسفه‌های مربوط به سلامتی، آیورودا یک علم باستانی و کهن هندی مزایای خوردن با دست را آموزش می‌دهد و بر این باور است که هر یک از پنج انگشت یک دست با عنصر متفاوتی (اتر، هوا، آتش، آب و خاک) مطابقت دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ