اگر آنغوزه به طور تصادفی روی دست‌های تان قرار بگیرد مهم نیست که چند بار آن را بشویید چرا که اثر خود را بر جای می‌گذارد! یکبار قرار گرفتن آنغوزه روی زبان باعث سوزش شدید دهان‌تان خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی فسیل یک مدفوع ماقبل تاریخی توانسته به دانشمندان کمک کند تا رابطۀ بین انگل‌ها و ارگانیسم‌های میزبان را در دوران تریاسه، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، بهتر درک کنند.
یبوست مزمن با التهاب و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در ارتباط است، همچنان سوالات بی پاسخ زیادی در مورد رابطه میان سلامت دستگاه گوارش و عملکرد شناختی مغز در طولانی مدت وجود دارد.
اگر متوجه شدید که کمتر از حد معمول یا کمتر از سه بار در هفته دفع مدفوع دارید، ممکن است به یبوست مبتلا باشید. ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. سعی کنید از فیبر‌ها که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات یافت می‌شود بیشتر تغذیه کنید.
اگر مدفوع تان کوچک، سفت و گلوله گلوله بود، احتمالاً دچار یبوست یا کاهش تعداد دفعات مدفوع کردن شده اید. این اتفاق معمولاً به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی رخ می‌دهد. دیگر عوامل تأثیرگذار در این مسأله میزان مصرف آب و تحرک فیزیکی است. به علاوه، یبوست می‌تواند بر اثر مصرف برخی دارو‌ها یا برخی مشکلات پزشکی رخ دهد که عملکرد روده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
یک درمان موثر برای مجموعه‌ای از بیماری‌ها از سندرم روده تحریک پذیر گرفته تا آرتریت و حتی آلزایمر از نامحتمل‌ترین منبع یعنی مدفوع انسان نشئت می‌گیرد.
یبوست به حالتی گفته می‌شود که مدفوع خشک و سفت باشد و تعداد دفعات کمتر از سه بار در هفته باشد.
لوپرامید دارویی برای درمان اسهال (آبریزش مدفوع) است. می‌تواند به اسهال کوتاه‌مدت یا سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند. پرامید همچنین برای اسهال‌های مکرر یا طولانی‌مدت ناشی از بیماری‌های روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده کوتاه استفاده می‌شود. قرص ضد اسهال لوپرامید از آن دسته از قرص‌هایی است که برای اسهال و استفراغ تجویز می‌شود. این دارو با کند کردن حرکات شدید روده باعث توقف اسهال می‌شود.
محققان دانشگاه کمبریج با بررسی نمونه‌های مدفوع در توالت‌های باستانی بیت‌المقدس، آثاری از شیوع یک بیماری مرگبار را در این شهر در ۷۰۰ سال قبل از میلاد شناسایی کرده‌اند.
باور غلطی که در مورد نوزادان وجود دارد، این است که خانواده‌ها تصور می‌کنند وجود خون در مدفوع به دلیل حساسیت به لاکتوز یا قند است، قند لاکتوز باعث حساسیت در نوزاد نمی‌شود و اگر مشکلی هم وجود داشته باشد به دلیل عدم وجود برخی آنزیم‌هاست.
در طبیعت برنده و بازنده وجود دارد. برنده‌ها موفق به بقا شده و تولید مثل می‌کنند در حالی که بازنده‌ها عموما می‌میرند. برای به دست آوردن مزیت برندگان ممکن است استراتژی‌هایی را اتخاذ کنند که عنصر "فریبکاری" را نیز شامل می‌شود.
قرصی که هفته گذشته تایید شد، وُست (Vowst) نام دارد و مانند درمان تاییدشده تنقیه، حاوی باکتری‌های زنده است و برای استفاده افراد ۱۸ سال و بالاتر به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید شده است.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده نخستین قرص تولیدشده از مدفوع اهدایی انسان را تایید کرد. این دومین درمان برگرفته از مدفوع انسان است که تاکنون تایید شده است. نخستین درمان مبتنی بر تنقیه بود که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را در دسامبر ۲۰۲۲ تایید کرد.
به جای آبی که در دستشویی‌های معمول خانگی استفاده می‌شود، دستشویی هواپیما از سیستم وکیوم استفاده می‌کند که در واقع مدفوع و ادرار را به سمت داخل می‌مکد و در یک مخزن خاص که در داخل خود هواپیما قرار دارد، ذخیره می‌کند. وقتی هواپیما فرود آمد، این پسماند که ذخیره شده، توسط تانکر‌های ویژه‌ای منتقل شده و سپس وارد سیستم فاضلابی می‌شود که به طور ویژه برای این منظور ساخته شده است.
به نظر سوئینبورن، مکعبی بودن مدفوع وامبت‌ها با خشک بودن محیط زندگی‌شان ارتباط دارد: «آن‌ها واقعاً مجبورند هر قطره از رطوبت غذایشان را با فشار خارج کنند.» گاهی‌اوقات در باغ‌وحش که میزان آب‌رسانی به آن‌ها بیشتر است، مدفوع‌شان نیز از شکل مکعبی خارج می‌شود.
اگر وزن کودک پایین‌تر از حد استاندارد باشد، از طریق معاینه فیزیکی توسط پزشک، آزمایش مدفوع و آزمایش خون می‌توان این اختلال را تشخیص داد.
شرکتی که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا تأسیس شد، یک شبکه‌ی اهدای مدفوع است که هدف آن پیدا کردن باکیفیت‌ترین مدفوع با اثرگذاری بالا در برابر بیماری‌های مزمن متعدد است.
Human Microbes، شرکتی که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا تأسیس شد، یک شبکه‌ی اهدای مدفوع است که هدف آن پیدا کردن باکیفیت‌ترین مدفوع با اثرگذاری بالا در برابر بیماری‌های مزمن متعدد است.
پس از بررسی تصاویر ماموریت ماهواره‌ای کوپرنیک سنتینل-۲ (Copernicus Sentinel-۲) متعلق به کمیسیون اروپا و همچنین ماهواره (Maxar WorldView-۳)، دانشمندان به تازگی توانستند وجود یک کلونی جدید از پنگوئن‌های امپراطور متشکل از حدود ۵۰۰ پرنده را تایید کنند.
حسین شریعتمداری: در انگلیس اعلام شده مردم باید بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند و از خاک مدفوع گربه به‌عنوان سوخت استفاده کنند/ در فرانسه هیزم هم سهمیه‌بندی شده/ در سوئیس توصیه شده مردم به صورت گروهی استحمام کنند!
مدفوع نرمال و معمول هر فردی با دیگری متفاوت است. به همین دلیل، کارشناسان معتقدند سخت می‌شود با اطمینان گفت در صورت داشتن چه نوع مدفوعی باید به پزشک مراجعه کرد.
اولین پیوند مدفوع به طور رسمی در استرالیا تایید شده است. در واقع، این اولین باری است که پیوند میکروبیوتای مدفوع (FMT) تاییدیه نظارتی در هر نقطه از جهان را دریافت می‌کند. به گفته اداره کالا‌های درمانی استرالیا (TGA) پیوند میکروبیوتای مدفوع فرآیند گرفتن مدفوع فردی با روده سالم و قرار دادن آن در فردی با روده ناسالم است تا محیط باکتریایی موجود در روده گیرنده را با میکرو ارگانیسم‌های سالم دوباره پر کند.
جامدات زیستی یا بیوسولید‌ها نه تنها سه عنصر ضروری کود‌ها یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم را در حد بالایی دارند بلکه حاوی سایر مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای سلامتی و رشد مانند منیزیم و سدیم می‌باشند و به گیاهان کمک می‌کنند تا این مواد مغذی را جمع کنند.
در مورد زندگی حیوانات در شهرها برخی افراد هستند كه از سگ‌ها می‌ترسند و وحشت دارند، برخی به حیوانات حساسیت دارند و برخی دیگر هستند كه به عنوان مخلوق خدا به حیوانات علاقمند هستند كه باید در روش كنترل حیوانات بدون صاحب به این نكات توجه كرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می‌شود؛ بنابراین میکروب از طریق مدفوع انسان در محیط پخش می‌شود و آب و غذا را آلوده می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ