رئیس جمهور آمریکا به رای دادگاه بین المللی علیه ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه واکنش نشان داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با اعتراض به سخنان بایدن علیه شی جینپینگ، این سخنان را غیرمسئولانه و ناقض استاندارد‌های دیپلماتیک و تحریک سیاسی آشکار خواند.
نخست‌وزیر انگلیس، پادشاه اردن و دبیرکل سازمان ملل پیروزی رجب طیب اردوغان را در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه تبریک گفتند. جو بایدن هم ضمن تبریک گفت که هنوز با اردوغان صحبت نکرده است.
«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار درباره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اظهار نظر کرد. بایدن در جمع خبرنگاران گفت: «هرکس در این انتخابات پیروز شود، برنده است». وی تاکید کرد که در این بخش از جهان مشکلات به اندازه کافی وجود دارد.
بایدن در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمایل من برای افزایش تولید و مشاغل در آمریکا مربوط به چین نیست. من نگران چین نیستم. به یاد داشته باشید، آمریکا بود که تراشه های الکترونیکی را اختراع کرد. ما هزاران شغل ایجاد کرده‌ایم.
رئیس جمهور آمریکا امروز از پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) استقبال کرد.
نتانیاهو در سخنانش گفت: «اسرائیل دولتی دارای حق حاکمیت بوده و تصمیماتش را بر اساس فشار‌ها از خارج اتخاذ نمی‌کند».
دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه پوتین و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم و حکم جلب آن‌ها را صادر کرد.
همسر رئیس جمهور مُسن آمریکا با رد پیشنهاد گرفتن تست صلاحیت ذهنی از سیاستمداران بالای ۷۵ سال، آن را «مضحک» خواند.
رئیس جمهور آمریکا در سودمندی طرح چین برای پایان جنگ و حل و فصل بحران اوکراین ابراز تردید کرد.
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به زلزله شدید امروز در ترکیه و سوریه به ابراز تأسف بسنده کرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا که همه کشورهای جهان را به وصله شلوار آمریکایی‌ها تشبیه کرده بود، صحبت‌های روسای جمهور امریکا در تحقیر ملت‌ها و دولت‌ها را مسبوق به سابقه دانست
رییس‌ جمهور آمریکا امروز به انتخاب رییس جدید مجلس نمایندگان کشورش پس از ۱۵ بار رأی گیری در ۴ روز واکنش نشان داد.
بایدن در واکنش به اعلام آتش بس در اوکراین ادعا کرد که روسیه با آتش‌بس کریسمس تلاش می‌کند تا کمی اکسیژن برای نفس کشیدن پیدا کند.
زلنسکی پیشتر گفته بود که بدون شک کی یف در حادثه اصابت دو موشک به خاک و جان باختن دو نفر در پی آن دست نداشته است.
رئیس جمهور آمریکا، معاون وی و نیز «دونالد ترامپ» به برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در این کشور واکنش نشان دادند.
امیر عبداللهیان در صفحه توییتر خود نوشت: کاخ سفید که به شکل فزاینده‌ای در اعتشاشات اخیر ایران، مروج خشونت و ترور شد، هم زمان برای توافق هسته‌ای تلاش می‌کند. آقای بایدن، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید!
همزمان با هفتمین روز بزرگداشت شهادت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) ، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار "حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبارستیزی" همزمان در تهران و سایر استان‌ها برگزار شد.رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل متوجه شدم رییس جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد، افزود: او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد
بایدن تصریح کرد: "از لیز تراس برای مشارکت در زمینه های مختلفی از جمله پاسخگو کردن روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین قدردانی می کنم."
رئیس جمهور آمریکا ضمن تشکر از نخست وزیر مستعفی انگلیس به علت مواضع ضد جنگ روسیه علیه اوکراین، گفت: آمریکا و انگلیس دو متحد قوی و دوستانی همیشگی هستند.
بایدن ادعا کرد: باید اعتراف کنم از شجاعت مردم و زنانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، شگفت زده شده‌ام.
وزارت خارجه عربستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که دیکته دیگران را قبول نمی کند.
رئیس جمهور آمریکا به حملات تلافی جویانه امروز روسیه علیه اوکراین واکنش نشان داد.
«میخائیل اولیانوف» در توئیتی نوشت: پیامد‌های بسیار منفی تصویب قطعنامه درباره ایران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را باید به خاطر بیاوریم. روسیه پیش از از رای گیری در مورد آن هشدار داده بود.
فکر می‌کنم رسانه‌ها یار من بودند و باعث اطلاع مردم شدند. در نهایت باید بگویم که زبان سرخ، سر سبز می‌دهد بر باد. این که به خاطر یک رای بالا و پایین عزل شدم،‌ مهم نیست بلکه باید ببینید چه فرآیندی طی شده است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ