دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیسی برگزاری جلسات برای همکاری، ‌ همگرایی و ایجاد فهم مشترک میان مسئولان دستگاه ها را لازم دانست و به مسئولان دستگاه های دولتی توصیه کرد با کاستن از برگزاری جلسات غیرضرور و تمرکز بر سامان دادن طرح ها و پروژه ها بر کار عملیاتی و اجرائی بدنبال تحقق اثرات جلسات در کار و معیشت مردم باشند.
ما نباید به دلخوشی‌های کوچک دل ببندیم. اگر می‌خواهیم در قطب اقتصادی منطقه‌ای جایی داشته باشیم، باید همکاری گسترده و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کنیم؛ همانطور که اعراب با یکدیگر کار و سرمایه گذاری می‌کنند. در حال حاضر عراقی‌ها با شورای همکاری‌های خلیج فارس و به ویژه عربستان و امارات همین رفتار را دارند و سرمایه گذاری‌های چندمیلیارد دلاری در بصره و سایر شهر‌های مهم، جذب می‌کنند. ترکیه نیز رفتاری مشابه انجام داده است. سفر اخیر اردوغان به عربستان، امارات و کشور‌های عرب منطقه با همین هدف انجام شد و پیش بینی می‌شود سرمایه گذاری‌های ده‌ها میلیارد دلاری بین ترکیه و کشور‌های منطقه شکل بگیرد. دلخوشی ما به تعدادی سفر درست نیست. این سفر‌ها به لحاظ دیپلماتیک مثبت است، اما باید دستاورد اقتصادی نیز داشته باشند. تحقق همه این اهداف به عملکرد تیم دیپلماسی دولت سیزدهم بستگی دارد.
معاون دبیرکل حزب کمونیست چین یکی از نقاط مشترک ایران و چین را در حوزه گیاهان دارویی دانست و گفت:حوزه گیاهان دارویی یکی از محورهای تعاملات و همکاری های دوطرفه ایران و چین خواهد بود.
روسای جمهور ایران و کوبا با توجه به توانمندی‌های ایران در زمینه نانوتکنولوژی و نیز توانمندی‌های کوبا در عرصه بایوتکنولوژی، با تشکیل کارگروه مشترک همکاری‌های فناورانه موافقت کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد در سفر رئیس جمهور به کوبا تمرکز مذاکرات درباره همکاری در حوزه‌های بیوتکنولوژی، فنی، پزشکی و انرژی است.
مسئولان وزارت دفاع امارات و سفیر ژاپن در ابوظبی با امضای یک توافقنامه همکاری مشترک بر گسترش روابط نظامی و دفاعی تاکید کردند.
آمریکا و کره جنوبی بیانیه همکاری و حمایت دو جانبه امضا کردند و در آن کره جنوبی همکاری با آمریکا را موثر از توافقات چندجانیه در ناتو عنوان کرد.
آمریکا و کره جوبی بیانیه همکاری و حمایت دو جانبه امضا کردند و در آن کره جنوبی همکاری با آمریکا را موثر از توافقات چندجانیه در ناتو عنوان کرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز مساله نخست کشور، مساله اقتصادی و معیشت مردم و مهار تورم و رشد تولید است؛ قوای سه گانه باید در این رابطه با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی کامل داشته باشند و مقام معظم رهبری، در دو فاصله کوتاه، در این باره فرمایش هایی داشتند.
رئیس قوه قضاییه گفت:امروز مسئله نخست کشور، مسئله اقتصادی و معیشت مردم و مهار تورم و رشد تولید است؛ قوای سه گانه باید در این رابطه با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی کامل داشته باشند و مقام معظم رهبری، در دو فاصله کوتاه، در این خصوص فرمایشاتی داشتند.
نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با آیت الله رئیسی، عید سعید فطر را به رئیس جمهور و مردم کشورمان تبریک گفت.
یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) در مسکو به امضا رسید.
رئیس جمهور گفت: سند امنیت غذایی نقشه راهی برای همگرایی، هماهنگی و همکاری نزدیک دستگاه‌ها در راستای تسهیل بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم‌ و مطلوب است.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همکاری و همگرایی میان کارگروه‌های خودکفایی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌تواند نیازهای آنها را در زمینه تأمین قطعه‌ها و تجهیزات برطرف کند.
حسین امیرعبداللهیان ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ ژانویه در سخنرانی خود در این نشست منطقه‌ای گفت: سه دهه از تلاش ۱۰ کشور برای همگرایی منطقه‌ای در این پهنه تاریخی و تمدنی گذشته و بسترهای ارزشمندی برای همکاری منطقه‌ای شکل گرفته است، هرچند کماکان فاصله قابل‌توجهی میان دستاوردها و ظرفیت‌‌‌های واقعی منطقه اکو به چشم می‌خورد.
عربستان سعودی و جمهوری چاد روز دوشنبه در ریاض یادداشت تفاهم همکاری در زمینه نظامی امضا کردند.
آژانس حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرد براساس توافق صورت گرفته با هند، همکاری های دو کشور در بخش حمل و نقل هوایی گسترش می یابد.
رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با تهدید و تحریم می‌توانند ملت‌ها را متوقف کنند، اما ثابت کردیم مقاومت و همکاری تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی های غرب است.
سفارت روسیه در عراق اعلام کرد که مسکو و بغداد آماده امضای توافقنامه همکاری در زمینه فناوری های مسالمت آمیز هسته ای هستند.
سومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با هدف گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم و فناوری‌های جدید برگزار می شود.
مقامات دولت وحدت ملی لیبی و ترکیه در استانبول دو توافق‌نامه همکاری نظامی امضاء کردند.
معاون اول رییس گفت: توسعه و ارتقاء همکاری با کشورهای همسایه از راهبردهای جدی دولت است و در این میان کشور روسیه از جایگاه خاصی برخوردار است.
کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست علمی «سفرنامه‌های عتبات عالیات از دوره صفوی تا روزگار معاصر» را با همکاری انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی، به مناسبت اربعین حسینی برگزار کرد.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی و به خصوص آمریکا از دلار استفاده منفی کردند و قوانین سازمان تجارت جهانی را برای خودشان تفسیر و تحلیل کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ