وزیر برق عراق اعلام کرد که این کشور همه بدهی‌های گازی معوقه خود به ایران را پرداخت کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای برخی اخبار مبنی بر پرداخت کمک‌هزینه بلاعوض برای حضور کارکنان این وزارتخانه در راهپیمایی اربعین را کذب و بی‌اساس خواند.
وزارت ارتباطات عراق به دلایل فیلتر شدن تلگرام در این کشور پرداخت.
نخست وزیر عراق از پرداخت یک میلیارد و ۸۴۲ میلیون یورو از بدهی‌های گازی کشورش به ایران خبر داد.
وزیر دارایی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که درآمدهای داخلی دولت این اقلیم کفاف پرداخت حقوق کارمندانش را نمی‌دهد.
واشنگتن اعلام کرد که این کشور بیستمین معافیت از تحریم ها برای عراق به منظور پرداخت هزینه واردات سوخت به ایران را صادر کرده است.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
رویترز اعلام کرد که دولت آمریکا برای اولین بار به عراق مجوز داده تا هزینه برق وارداتی از ایران را پرداخت کند.
اخیرا احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شد: در حالی که درجه هوا به ۵۱ درجه رسیده است ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به عراق را متوقف کرد.
سفیر ایران گفت: عراق روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز برای استفاده در نیروگاه‌های برق وارد می‌کند، بدهی‌های وزارت برق عراق به ایران نزد یک بانک عراقی پرداخت می‌شود، اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند این مبالغ را به ایران بدهد، اما اکنون تلاش‌هایی برای آزادی این اموال درحال انجام است.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که این وزارت تمام بدهی‌های گازی ایران به مبلغ ۱۱ تریلیون دینار را پرداخت کرده است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: وزارت برق عراق تمام مطالبات گازی ما را پرداخت کرده و اکنون بدهی گازی این کشور به ایران صفر است.
وزیر برق عراق از پرداخت تمام بدهی‌های گازی ایران خبر داد.
بانک تجارت عراق در بیانیه‌ای ساز وکار پرداخت اموال ایران را اعلام کرد.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امورخارجه عراق گزارش داد که بغداد می‌تواند با مجوز آمریکا بخشی از بدهی‌های خود به ایران بابت خرید گاز و برق را پرداخت کند.
وزیر امور خارجه عراق به موضع گیری درباره حمله به فرودگاه سلیمانیه پرداخت و گفت: بمباران فرودگاه سلیمانیه از نظر عراق پذیرفتنی نیست.
یک رسانه‌ آمریکایی اعلام کرد دولت بایدن اخیراً معافیت‌های تحریمی صادر کرده که به دولت عراق اجاز می‌دهد بدهی برق خود به ایران را پرداخت کند.
تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات بانکی ایران، حفظ و کنترل مرز و ضرورت اعمال حاکمیت کامل عراق در جلوگیری از هرگونه تحرکات تهدید آمیز علیه ایران، تقویت خطوط مواصلاتی و حمل ونقل، برگزاری دور بعدی نشست کمیته عالی مشترک و نهایی سازی سند جامع همکاری از موضوغات مهم مطرح شده از سوی حسین امیرعبداللهیان بود.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
سخنگوی وزارت برق عراق با اشاره به اینکه عراق همه بدهی های خود بابت واردات گاز از ایران را پرداخت کرده است، گفت که مذاکراتی با ترکمنستان برای واردات گاز وجود دارد.
پیشکسوت فوتبال ایران به انتقاد از نحوه برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی پرداخت.
رهبر جریان صدر در نشست خبری به موضع گیری درباره تحولات عراق پرداخت.
سخنگوی وزارت برق عراق گفت: پس از پرداخت بدهی‌های گازی به ایران میزان واردات گاز به ۴۵ میلیون متر مکعب رسید، اما نیاز فعلی ما به گاز ۵۰ تا ۵۵ میلیون متر مکعب است.
رئیس پارلمان لبنان به موضع گیری درباره تحولات عراق پرداخت و اعلام کرد: از طرف خودم و پارلمان لبنان و لبنانیها، از طرح گفتگوی ملی برای رسیدن به راه حل سیاسی عراق حمایت می کنم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ