وزیر صمت ضمن اشاره به کاهش ۸ درصدی واردات کالاهای مصرفی، گفت: صادرات در سال جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق ابلاغیه سازمان امور مالیاتی کشور، اخذ مالیات از واردات کالای معاف از مناطق آزاد به سرزمین اصلی موضوعیت ندارد.
رییس کنفدراسیون صادرات با ارائه پیشنهادی به وزیر اقتصاد برای تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو گفت: صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی می‌توانند ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کنند.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نقطه نظرات خود درباره مدیریت بازار کالاهای استراتژیک در کشور را مطرح کردند.
رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی کالاهای اساسی و قند و شکر تولید داخل را ابلاغ کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده و نرخ مالیات کالاهای اساسی را یک درصد تعیین کر
طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ ارزش صادرات کالاهای چین به روسیه رشد ۶۷.۲ درصدی و صادرات روسیه به چین رشد ۲۴.۸ درصدی یافته است.
بر اساس اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت امکان ورود کالاهای واردشده به مناطق آزاد قبل از سال ۹۷ به سرزمین اصلی، به‌شیوه بدون انتقال ارز، فراهم شد.
گمرک ایران از کاهش مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد و تمدید آن تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.
شناسه کالا در ثبت‌ سفارش واردات برخی کالاها الزامی شد
بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بابت واردات گندم، ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه‌های روغنی و روغن، برنج و کود تامین ارز با نرخ مصوب انجام شده است.
مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی گفت: برای واردات شکر محدودیتی وجود ندارد.
شورای عالی سیاسی یمن خواهان منع واردات کالا از کشورهایی شد که اجازه هتک حرمت قرآن کریم را می‌دهند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بخش عمده تلاطمات بازار ارز به دلیل تورم است، گفت: یکسری از کالاها لوکس هستند که هیچ لزومی ندارد دولت برای واردات این کالاها ارز دهد.
اخباری در حوزه تامین نهاده های دامی وجود دارد که حاکی از تخصیص نیافتن ارز برای واردات آنها است و این امر گلایه هایی را به همراه داشته است.
پیرو اعلام رییس کل بانک مرکزی؛ از تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار به منظور واردات کالاهای اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شد.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دیروز اولین محموله وارداتی پیاز به میزان هزار تن ثبت سفارش و وارد بند جاسک شد که پیش بینی ما واردات ۵۰ هزار تن پیاز است.
نیازمندی قطر به واردات کالا و روابط سیاسی مناسب بین ایران و این کشور فرصت خوبی برای افزایش مبادلات تجاری و صادرات کالاهای ایرانی است که تحقق آن درگرو تامین زیرساخت‌های تجاری دو کشور است.
امکان واردات کالاهای اساسی تا سقف 1.5 میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری فراهم شد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می شود.
داده‌ها نشان می‌دهد فرانسه واردات کالا از روسیه را در مقطع اخیر افزایش داده است.
قیاس وضعیت واردات با صادرات در ۷ ماه نخست امسال، حاکی از ۳.۵ برابر بودن میانگین قیمت کالاهای وارداتی در مقایسه با قیمت کالاهای صادراتی است.
قیاس وضعیت واردات با صادرات در ۷ ماه نخست امسال، حاکی از ۳.۵ برابر بودن میانگین قیمت کالاهای وارداتی در مقایسه با قیمت کالاهای صادراتی است.
سخنگوی وزارت صمت، از انتشار فهرست کالاهای مشمول ممنوعیت واردات در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
آمار بانک مرکزی نشان می دهد در نیمه نخست امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در تامین ارز واردات کالاهای اساسی به کشور محقق شده است.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: به زودی فهرست جدید کالاهای دارای ممنوعیت واردات اعلام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ