امضای تفاهم نامه ایران و عمان در صنعت نفت، مصرف برق در سال ۱۴۰۵ به ۹۰ هزار مگاوات می‌رسد و اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره، اولویت اصلی وزارت نفت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته  جاری بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس آخرین ارزیابی ها، چیزی قریب به ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولیدی برق کشور در نتیجه کاهش توان نیروگاه‌های برقابی در فصل گرم سال، از مدار خارج می‌شود که این موضوع سبب می‌شود تا شدت فشار بر نیروگاه‌های برق فرسوده حرارتی افزایش یابد و کمبود‌ها در حوزه تولید برق در کشور به نحوی جدی و آشکار خود را نشان دهد. البته که انتظار می‌رود با تشدید بحران تغییرات اقلیمی در ایران و جهان، آسیب‌ها در حوزه تولید برق از مبدا نیروگاه‌های برقابی نیز تشدید شوند.
وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۴۳ درصدی ردیف اعتباری خیرین در بودجه امسال خبرداد و گفت: ۲ هزار پروژه با استعداد ۱۰ هزار کلاس درس با شروع سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.
مدرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با نصب عرشه سکوهای A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر در نیمه دوم سال جاری، تولید نفت این شرکت حدود ۱۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۱۰ هزار واحد در حال ساخت در بافت فرسوده تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
این متخصص مطالعات توسعه گفت که در منابع آبی، ۳۰ درصد کاهش داشتیم، اما در مصارف ۳۴ درصد افزایش داشته‌ایم: «بیشترین استرس آبی در دنیا، همین منطقه منا و کشور‌های آسیای میانه و شمال آفریقاست؛ بیشترین تنش‌های آبی همین‌جاست و بیشترین مهاجرت‌ها هم از همین مناطق است. بخش بزرگی از کشاورزی ما از آب چاه است، اما مدیریت کشور، آب‌های سطحی را مدیریت می‌کند.
شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: مصرف برق در کشور روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ هزار مگاوات افزایش یافت.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تغییر اقلیم زمین گفت: روند گرمایش فعلی زمین در ۱۰ هزار سال گذشته بی‌سابقه است و میانگین افزایش دمای کشور ما با سرعتی دو برابر روند جهانی پیش می‌رود.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: با موافقت اصولی و ضمنی ستاد کل نیروهای مسلح، قرار است ظرفیت سربازی شرکت های دانش بنیان تا ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.
وزیر نیروگفت:بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت تجدیدپذیرها اضافه خواهد شد، که بخش زیادی از این میزان انرژی خورشیدی و بادی است.
وزیر نیرو از ارائه برنامه افزایش ۱۰ هزار مگاواتی بهره وری برق بدون کاهش رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای پاسخ به نیاز بازار، نسبت به افزایش عرضه خودروها در بورس کالا اقدام کرده و به زودی طی هر هفته بیش از ۱۰ هزار دستگاه از محصولات این شرکت در بورس کالا عرضه خواهد شد.
شاخص کل بورس چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۷۰۹۱۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۱۴ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ را بخوانید.
شاخص کل بورس چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۷۰۹۱۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۶۴۷ هزار و ۳۱۴ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ را بخوانید.
مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی بیان کرد که در سال ۲۰۲۲ عملیات‌ها و اقدامات مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی افزایش قابل توجهی داشته است.
وزیر اقتصاد از تصویب پیشنهاد این وزارتخانه برای تامین مالی نهضت ملی مسکن در دولت خبر داد و اعلام کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک مسکن برای افزایش توان تسهیلات‌دهی اختصاص یافت.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
سخنگوی صنعت آب گفت: وضعیت آبی کشور نسبت مدت مشابه افزایش ۱۰ درصدی بارندگی را نشان می دهد.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز با افزایش نسبت به روز گذشته ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.
شاخص کل بورس دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۵۳۶۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۳۳ واحدد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ را بخوانید.
وزیر کشور از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای خرید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: به محض افزایش تولید داخل، حمایت‌های دولت از بخش خصوصی بیشتر خواهد شد.
قیمت سکه طرح جدید امروز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به نرخ ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار باکیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
قالیباف گفت: تا این لحظه هیچ درخواستی برای واردات خودرو از هند و برزیل در وزارتخانه وصول نشده است.  واردکنندگان تاکنون با برند‌های خوب اروپایی و کره‌ای در رده خودرو‌های اقتصادی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار مذاکره کرده‌اند که خودرو‌های بسیار با کیفیت است که می‌توانند استاندارد‌های ۸۵گانه ما را پاس کنند.
فرمانداری ایالت کالیفرنیا صبح امروز به دلیل شیوع آبله میمون در این ایالت، وضعیت اضطراری در آنجا اعلام کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ