نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد شیرین کننده‌های مصنوعی که معمولا در غذا‌های فرآوری شده استفاده می‌شوند می‌توانند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون بهره‌برداری شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران گفت: ۲۳ حلقه چاه با هدف تامین و افزایش تولید آب شرب پایتخت احیا و راه‌اندازی شد.
خطرات از آن جهت ایجاد می‌شود که مکانیسم دفاعی بدن برای مقابله با گرمای هوا از طریق افزایش تعریق است که بسیار انرژی می‌برد و فشار زیادی را به قلب وارد می‌کند.
تاثیر اجتماعی بو‌ها به بهترین وجه در دنیای تجارت تایید شده است. ثابت شده که پراکندگی یک رایحه مطبوع در یک مرکز خرید نه تنها به طور مثبت درک خریداران را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش مقدار پول خرج شده (به ویژه توسط جوانان) می‌شود. نکته مشابهی را می‌توان در رستوران‌ها در رابطه با زمان صرف شده و پول صرف شده تایید کرد. برخی از بو‌ها هم چنین می‌توانند مبالغ قمار شده در کازینو را افزایش دهند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش خطرات و تهدیدات علیه تل آویو بدلیل بحران‌های داخلی هشدار داد.
ارتباط تمامی کلانتری‌های سراسر کشور با مراجع قضایی به صورت برخط والکترونیک است. در این طرح امکان دریافت مستقیم و برخط شکوائیه در راستای اجرای ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری فراهم‌شده است. با اجرای این طرح موجب کاهش زمان رسیدگی و خطرات مربوط به جعل یا مفقود شدن پرونده ها، افزایش دقت رسیدگی‌ها و درنهایت افزایش رضایت مندی عمومی مراجعان به هر دو نهاد شده است.
برخی از انواع قرص‌های ضدبارداری می‌توانند بر سیستم قلبی-عروقی تأثیر بگذارد. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه نشان داد که انواع خاصی از قرص‌های ضدبارداری با تغییرات فشارخون مرتبط است. برخی از قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن ممکن است خطر ایجاد لخته خون در رگ‌ها را افزایش دهند. لخته‌های خون می‌توانند منجر به ترومبوز ورید عمقی شوند که بر جریان خون در اندام‌ها تأثیر می‌گذارد یا اگر به ریه‌ها برود باعث آمبولی ریه می‌شود.
نزدیکی به شرق در قالب تلاش برای عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای، بریکس، توافقنامه استراتژیک ۲۵ ساله با چین و روسیه و یا افزایش همکاری‌های نظامی با مسکو، در شرایطی می‌تواند منطقی باشد که همزمان با آن منافع ارتباط با غرب نیز مورد لحاظ قرار بگیرد
به گفته دانشکده پزشکی هاروارد برخی از خطرات سلامتی مرتبط با دوز‌های بالای برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد. به عنوان مثال، ویتامین A بیش از حد (به عنوان بتاکاروتن) با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری مرتبط است.
بر اساس یک تحقیق جدید میوستئاتوز یا تجمع بالای چربی عضلانی در بزرگسالان بدون علامت به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مشکلات عمده سلامتی و مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد. این خطر مستقل از سن یا نشانگر‌های چاقی مانند شاخص توده بدنی است و با خطرات ناشی از سیگار کشیدن یا دیابت نوع ۲ قابل مقایسه است.
روسیه بار دیگر هشدار داد که خطرات رویارویی هسته‌ای با آمریکا به شدت در حال افزایش است.
طبق آمارهای تجمیعی حدود ۷۰درصد از ناوگان ایران بیش از ۲۵ سال سن دارند؛این آمار نشان می‌دهد خطرات بالقوه‌ای حوزه تجاری را تهدید می‌کند و این عمر طولانی بر افزایش مصرف سوخت اثر محسوسی دارد.
شورای امنیت سازمان ملل نشستی را با محوریت بررسی خطرات مربوط به افزایش تجارت اسلحه در دنیا برگزار می کند.
موش‌های فاقد گیرنده‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می‌دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE ۴ را در اختیار موش‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.
عملیات‌های امدادی ناشی از حوداث جوی در سال ۱۴۰۱ میانگین ۱۵ درصد افزایش یافت و امدادگران حدود ۳۰۰ هزار نفر را کمک رسانی کردند.
نتایج یک مطالعه جدید، فشار خون بالا در دوران بارداری را با مشکلات شناختی در مراحل بعدی زندگی مرتبط می‌کند و به افزایش بروز خطرات شناخته شده‌ای مانند سکته مغزی و بیماری قلبی می‌افزاید.
سالانه با شروع فصل زمستان و بارش‌های فصلی، خطرات ریزش بهمن در مناطق کوهستانی، تفرج‌گاه و نزدیکی روستاها افزایش پیدا می‌کند.
خطر ابتلا به دیابت به طور قابل توجهی در طول فاز اومیکرون افزایش یافته است، اما هیچ افزایشی برای خطرات فشار خون بالا، چربی خون بالا مشاهده نشده است.
سازمان Spamhaus که متخصص در ردیابی ایمیل‌های اسپم و فعالیت‌های مرتبط با "هرزنامه" است، اعلام کرده که افزایش قابل توجهی در میزان برنامه‌های مخربی که از طریق نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می‌شوند در روز‌های گذشته ثبت شده است.
مناطق جنوبی تهران با مشکلات بسیاری مواجه هستند و بافت‌های فرسوده و ساخت و ساز‌های نامناسب خطر را در این مناطق افزایش می‌دهد. لازم است این خطرات و شیوه‌های آمادگی در برابر آن مدام در رسانه‌ها بازتاب پیدا کند تا قبل از اینکه فاجعه نزدیک‌مان بشود، علاجی برای مقابله و آمادگی با آن تدارک دیده شود.
افراد مبتلا به بیماری سلیاک ممکن است با وجود داشتن خطرات قلبی کمتر نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی باشند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به خطرات رانندگی در هوای بارانی و برفی، نکاتی را به رانندگان متذکر شد.
تانک‌های زرهی تازه به اوکراین کمک می‌کنند حملات روسیه را دفع کند، اما خطرات در حال افزایش هستند.
داده‌ها نشان می‌دهد که خطر ابتلا به میوکاردیت و پریکاردیت – به‌ترتیب التهاب عضله و غشاء قلب- پس از دومین دوز واکسن mRNA در بین مردان ۱۲ تا ۳۹ ساله افزایش می‌یابد که در اواخر نوجوانی و ۲۰ سالگی بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. این وضعیت همچنین می‌تواند پس از ابتلا به کووید و سایر بیماری‌ها رخ دهد و در این موارد شدیدتر می‌شود و FDA و CDC می‌گویند که مزایای واکسیناسیون بیشتر از خطرات آن است.
میزان توصیه‌شده ویتامین D در رژیم غذایی برای افراد بین ۱ تا ۷۰ سال، ۶۰۰ واحد بین‌المللی و برای افراد بالای ۷۰ سال، ۸۰۰ واحد بین‌المللی است. البته مصرف بیش از اندازه این ویتامین (به‌ویژه هنگام استفاده از مکمل‌ها) خطراتی به‌همراه دارد. به عنوان مثال، خطر آسیب کلیوی را افزایش می‌دهد و باعث هایپرکلسمی یا تجمع کلسیم بیش از اندازه در خون می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ