اهواز - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش تعداد دانش‌آموزان مسموم استان خوزستان به ۷۰۰ نفر خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آصفری با اشاره به آمار دانش‌آموزان مسموم شده از ابتدای این موضوع تا روز یکشنبه هفته جاری (۲۱ اسفند) گفت: یک بخشی از مسمومیت ناشی از استفاده از نفتالین و همچنین ماده‌ای به نام برنج بوده است. بخشی از مسائل هم بخاطر شیطنت دانش آموزان بود که زودتر مدارس را تعطیل کنند. بخشی هم هدفمند و با غرض انجام شد (تقریبا بیش از ۱۰۰ نفر در این قضیه دستگیر شدند) که در بین دستگیرشدگان تعدادی دانش آموز بودند که بخاطر شیطنت این کار را انجام داده و با اخذ تعهد آزاد شدند.
در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس آمده که «نرخ جذب بســیار ناچیز کودکان بازمانده از تحصیل در کنار تعداد بالای ترک‌تحصیل ســالیانه (از ۳۴۷ هزار نفر تا ۲۷۰ هزار نفر) سبب شده روند بازماندگی از تحصیل در نظام آموزش و پرورش روبه رشد باشد.
تعدادی از دانش‌آموزان سمپاد برای نخستین بار در یکی از پایگاه‌های پهپادی کشور در هرمزگان حضور یافتند و از نزدیک در جریان توانمندی‌های کشور در این حوزه قرار گرفتند.
عضو کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش‌آموزان گفت: تاکنون ۲۶ استان درگیر مسمومیت دانش‌آموزان شده‌اند و بیشترین تعداد مسمومیت در مقاطع متوسطه اول و دوم گزارش شده است.
عضو کارگروه ویژه حقیقت یاب مسمومیت دانش‌آموزان گفت: تاکنون ۲۶ استان با درگیر مسمومیت دانش‌آموزان شده‌اند و بیشترین تعداد مسمومیت در مقاطع متوسطه اول و دوم گزارش شده است.
از اولیا و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان، موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسئول گزارش کنند.
از اولیاء و والدین محترم دانش‌آموزان در سراسر کشور که تاکنون با خویشتن‌داری و همراهی خود، مانع از اخلال در امر آموزش فرزندان شده‌اند، خواهشمند است با رفع نگرانی از این عزیزان، در صورت مشاهده هرگونه عوامل برهم‌زننده آرامش و سلامت دانش‌آموزان موارد را به سرعت به دستگا‌ه‌های مسئول گزارش کنند.
طبق گزارش ارائه شده متاسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است.
هم‌میهن نوشت: تامین امنیت دانش‌آموزان تنها دغدغه مدیران نیست. معلمان هم نگرانند. خانم «ک»، دبیر ریاضی یکی از مدارس منطقه ۳ آموزش‌وپرورش است. او می‌گوید که صبح روز شنبه، معاون و مدیر با دبیران جلسه گذاشتند و درباره اتفاقات احتمالی توضیحاتی دادند. البته این را هم تاکید کردند که به‌هیچ‌وجه با خبرنگاری مصاحبه انجام نشود. به گفته او روز شنبه تعداد زیادی از دانش‌آموزان غیبت داشتند، به‌طوری‌که تنها در کلاسی که او معلمش است، ۶ نفر غیبت داشتند.
در حرکتی عجیب تعداد افراد مطرح ورزشی که نسبت به مسمومیت دانش‌آموزان واکنش نشان داده‌اند بسیار اندک است و به زور به اندازه انگشتان یک دست می‌رسند. عادل فردوسی‌پور، اولین چهره مطرح ورزشی‌ها بود که نسبت به جریان اخیر واکنش نشان داد
رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع تاکید کرد.
امروز یکشنبه چهاردهم اسفندماه تعداد ۳۷ نفر از دانش آموزان تبریزی تا ساعت ده و نیم صبح، با علایم مسمومیت تحت نظر پزشکی قرار گرفتند.
در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه امکان افزایش تعداد دانش‌آموزان مسموم شده وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه افراد مسموم شده دانش‌آموز هستند و از کادر مدرسه، ولی عصر موردی از مسمومیت گزارش نشده است.
عضو کمیسیون بهداشت درخصوص تعداد دانش‌آموزان مسموم شده می‌گوید: «تا ۸ اسفند مسمومیت خفیف ۷۹۹ دانش‌آموز در قم گزارش شده است، درباره بروجرد هم چیزی‌که امروز در جلسه مطرح شد از دوم تا نهم اسفند نزدیک به ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مسمومیت خفیف داشتند.»
تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد می‌گویند قسمت‌هایی از بدن‌شان در مدرسه فلج شده است، یک پزشک در بیمارستان آیت‌الله بروجردی می‌گوید مسمومیت دانش‌آموزان از هرچه بوده، از استشمام گاز مونوکسید کربن نبوده، دو دانش‌آموز مدرسه ۱۵ خرداد بروجرد می‌گویند که شیئی شبیه یک بمب کوچک را دیده‌اند که از بیرون مدرسه به حیاط پرتاب شده و ماده‌ای که از آن بیرون می‌آمده، آن‌ها را مسموم کرده است.
مجید منعمی اظهار داشت: امروز در ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد، این بار تعداد زیادی‌ از دانش‌آموزان‌ در دبیرستانه ‌دخترانه 15 خرداد مسموم و راهی بیمارستان شدند.
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ازدواج از دلایل مهم در ترک‌تحصیل دانش‌آموزان است، همچنین عدم دسترسی به مدرسه در همان منطقه به‌دلیل محدودیت تعداد دانش‌آموزان نیز تأثیرگذار است.
شادمهر با بیان اینکه این تعداد اندک دانش‌آموزی که دستگیر شدند فقط در تهران و شاید چند کلانشهر بودند نه کل کشور گفت: دوری از مبانی اسلام و قرآن سبب شده تا دانش‌آموزان در این روز‌ها این چنین رفتار‌ها و اعتراض‌هایی را از خود نشان دهند.
استفاده از میان وعده‌های غیر خانگی برای دانش آموزان مانند انواع کیک و بیسکوییت، آبمیوه صنعتی، شکلات و آبنبات و ... تعداد دفعات استفاده در هفته را کاهش دهید و تا حد امکان از لقمه‌های سالم و تازه خانگی استفاده کنید.
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مشکلات سرویس مدارس گفت: بعضی از عواملی که در این بخش تاثیرگذار هستند شامل بحث خارج از محدوده ترافیک بودن، داخل محدوده منطقه بودن، فاصله بین منزل و مدرسه و تعداد دانش‌آموزان در خودرو است. به عنوان مثال هزینه خودروی سواری با ۳ دانش‌آموز، از خودرویی که ۴ دانش‌آموز هستند، بیشتر است.
بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان غیرایرانی ثبت‌نام شده در مدارس کشور ایران از سال ۱۳۸۵، با شیبی ثابت رو به افزایش بوده است و به بیش از ۵۰۳ هزار دانش‌آموز اتباع در بیش از ۲۸ هزار مدرسه ایرانی در دوسال اخیر رسیده است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی، در فاصله سه دوره تحصیلی رو به افزایش بوده چنان که در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ تعداد بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی ۱۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر بوده که در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ به ۲۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر افزایش یافته است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهاجرت به شهرها و مهاجرت اتباع، تعداد دانش‌آموزان در حاشیه شهرها را افزایش داده است، گفت: سال تحصیلی را با ۱۶ میلیون دانش آموز شروع خواهیم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ