گروهی از پژوهشگران آمریکایی با الهام از داستان مشهور «هانسل و گرتل»، روش جدیدی را برای اکتشاف در زیستگاه‌های فضایی ارائه داده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داده‌های اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا نشان می‌دهد که چرخش سیاره مریخ سریعتر از قبل شده است.
مریم حسابی به عنوان نخستین خانم ناظر ایرانی در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان نظارت کرد.
داده های لندر اینسایت ناسا نشان می دهد چرخش مریخ به طرز عجیبی هر سال سریع تر شده و در نتیجه این امر، طول روزهای مریخی اندکی کوتاه تر شده است.
مریم منظمی به انتقادات مطرح شده در خصوص عدم برگزاری اردو برای تیم ملی فوتسال زنان واکنش نشان داد.
میدان توپخانه در خیابان امام خمینی (ره) فعلی در دوره ناصرالدین شاه ساخته شده است. تصویری نایاب و تاریخی از میدان توپخانه را می‌بینید. نام خیابان امام‌خمینی (ره) کنونی، در دوران تاریخی مختلف دستخوش تغییر شده است. اسم این خیابان ابتدا «سپه» بود و در دوره قاجار به «باغشاه» و «مریضخانه» معروف شد. حالا اینجا را به نام امام خمینی (ره) می‌شناسیم.
سکوت ۲ ماهه هلی کوپتر مریخی «نبوغ» پایان یافت. مقامات ناسا اعلام کردند این ابزار مریخی در تاریخ ۲۸ ژوئن با کمک همکار رباتیک اش (کاوشگر استقامت) با راهبران خود تماس گرفت.
سیارات موجود در منظومه شمسی هم مانند زمین تغییر فصول را تجربه می‌کنند، اکنون این دو تصویر به فاصله ۶ ماه از هم توسط ناسا منتشر شده است.
از خانه نقلی که در آمدید، گنبد بی‌نظیر آقا بزرگ جلوی چشمتان است. از کوچه باریک پشت مسجد به سمت در ورودی می‌روید که از همان ابتدای ورودتان، شکوه و هیبتش را به رخ می‌کشد. تمام در وروی مسجد میخکوب است و به تعداد آیات قرآن در آن میخ وجود دارد. وقتی محمدشاه در راه سفر به اصفهان وارد کاشان شد، با ملا محمد نراقی معروف به «آقا بزرگ» - مجتهد بزرگ شهر - دیدار و به حاکم شهر دستور ساخت مسجد و مدرسه‌ای را داد که محل درس و بحث آقا باشد.
رئیس جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم عصمت توکلی، مادر شهیدان والامقام محمدامین، فاطمه و مریم خیراله‌نژاد را به مردم شهیدپرور استان خوزستان به ویژه خانواده مکرم این بانوی مومنه تسلیت گفت.
مریم طلایی گفت: در این مدت تنها اتفاقی که افتاد این بود که در انظار عمومی و دید مردم جامعه، موتورسواری زنان جا افتاد. روز‌های اولی که ما سوار موتور می‌شدیم، خیلی عجیب بود برای همه. ولی الان اگر یک خانم سوار موتور وسپا در خیابان دیده می‌شود دیگر کسی تعجب نمی‌کند.
این آقا برای کار به خانه آن‌ها می‌رفت که عکس‌های داخل گوشی او را برداشته بود. به او گفته بود اگر با من نباشی، عکس‌هایت را پخش خواهم کرد. چند روز به او مهلت داده بود و بعد عکس‌ها را پخش کرد. او سه تا بچه دارد. (منظورش از «او»، خواهرش است. برادر مریم از به کار بردن اسم خواهرش اجتناب می‌کند و مرتب مریم را او خطاب می‌کند) فردی هم که عکس‌ها را پخش کرده، زن و بچه دارد.
این آقا برای کار به خانه آن‌ها می‌رفت که عکس‌های داخل گوشی او را برداشته بود. به او گفته بود اگر با من نباشی، عکس‌هایت را پخش خواهم کرد. چند روز به او مهلت داده بود و بعد عکس‌ها را پخش کرد. او سه تا بچه دارد. (منظورش از «او»، خواهرش است. برادر مریم از به کار بردن اسم خواهرش اجتناب می‌کند و مرتب مریم را او خطاب می‌کند) فردی هم که عکس‌ها را پخش کرده، زن و بچه دارد.
با شکایت مریم، پیمان و دوستش به مراجع انتظامی احضار شده و در تحقیقات ابتدایی منکر اتهام خود شدند. این در حالی است که زن جوان تصاویری از دوربین‌های مداربسته در اختیار بازپرس پرونده گذاشته و رسیدگی به پرونده در دستور کار بازپرس جنایی قرار گرفته است.
گروهی از دانشمندان «مؤسسه فناوری کالیفرنیا» (Caltech)، از ۱۱۰ هزار عکس گرفته‌شده با «مدارگرد شناسایی مریخ» (MRO) ناسا برای جمع‌آوری نقشه جدیدی از سیاره سرخ استفاده کردند.
مریخ‌نورد «استقامت» ناسا شروع به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سنگ «Berea» از سطح سیاره سرخ کرده است.
مریم همسر مقتول در توضیح ماجرا به مأموران گفت: زمان حادثه من و همسرم در خانه تنها بودیم که فردی با عنوان مأمور سازمان آب و فاضلاب زنگ خانه‌مان را زد و به محض اینکه در را باز کردیم دو مرد جوان به طور وحشیانه وارد خانه‌مان شدند. محمود ابتدا خواست تا مانع ورودشان شود که به او شوکر زدند و روی مبل افتاد. پس از آن من را با تهدید به داخل اتاق بردند و جعبه جواهراتم را گرفتند. در آن لحظه همسرم قصد داشت با سر و صدا از همسایه‌ها کمک بخواهد که آن دو نفر به او شلیک کردند و بعد هم بسرعت فرار کردند.
به تازگی تصویری از سطح مریخ به زمین مخابره شده است که در نگاه اول به چهره یک خرس می‌ماند.
تپه‌های یخ‌زده هلالی شکل در قطب شمال مریخ با تکه‌های ماسه‌ای پوشیده شده‌اند که در آن گرمای هوای بهار، یخبندان را تبخیر کرده است.
مطالعه تجربی جدیدی که توسط دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شده است، هرگونه امیدی که دانشمندان به وجود اکسیژن در گذشته سیاره مریخ داشته‌اند را ناکام می‌گذارد. با این حال، در این تحقیق گفته شده که همچنان ممکن است موجودات زنده‌ای در سطح سیاره سرخ وجود داشته باشند.
ناصرالدین‌شاه که از سفر فرنگ بازگشت، تجربه بیمارستان‌های فرنگی به مذاقش خوش آمده بود، خواست تا در تهران بیمارستانی بنا کنند به سبک اروپایی‌ها و دستور داد: حکم همایون شد که مریضخانه‌ای به جهت مرضای مسلمین ساخته شود و مهندسین مشغول طرح و نقشه آن می‌باشند.
تحقیقی جدید نشان می دهد مریخ کاملاً به رنگ سرخ نیست. بیشتر اوقات از این جسم آسمانی به عنوان سیاره سرخ نام برده می شود و به همین دلیل تصور می شود آنجا صخره های قرمز رنگ وجود دارد.
نمونه اولیه خانه مریخی با پنل‌های خورشیدی تغذیه می‌شود و برای مقابله با دمای متوسط منفی ۶۳ درجه سانتیگراد طراحی شده است.
متهم گفت: به بهانه اینکه مریض داریم که در بیمارستان بستری است و از شهرستان آمده‌ایم و جایی برای ماندن نداریم، خانه را اجاره می‌کردیم. نیمه شب با خودروی وانتی که از قبل تهیه کرده بودیم سراغ خانه اجاره شده می‌رفتیم و وسایل را تخلیه می‌کردیم و در بازار با کمترین قیمت به فروش می‌رساندیم.
هندبالیست نوجوان ایران که در صدر برترین گلزنان رقابت‌های جهانی قرار دارد، از عشق خود به هندبال می گوید و معتقد است حضور زنان در این سطح از مسابقات جهانی یک رویا بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ