دیپلمات‌ها گفتند که بریتانیا، فرانسه و آلمان می خواستند در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تصویب قطعنامه‌ای در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، رسماً ایران را محکوم کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی دو دهه اخیر کشورهایی که بیشترین تعداد مقالات علمی و تخصصی را منتشر کرده‌اند شاهد تغییرات قابل توجهی بوده‌اند؛به طوری که چین با اختلاف فراوانی از سایر رقبا به خصوص آمریکا پیش افتاده است.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران نوشت: آمریکا و کشور‌های غربی در تلاش هستند تا جایگاه چین را به عنوان کشوری در حال توسعه انکار کرده و شایعات گوناگون نادرستی را منتشر کنند. قصد واقعی آن‌ها فشرده کردن فضای توسعه چین، انداختن مسئولیت اضافی بر دوش چین و ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های در حال توسعه است.
در روز‌های اخیر موضوع بن‌بست در توافق موقت میان ایران و آمریکا بر سر چهارمین زندانی آمریکایی در ایران در برخی رسانه‌های غربی مطرح شد. با این حال به نظر می‌رسد موضوع فراتر از اختلاف بر سر سرنوشت این زندانی ناشناس باشد.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
موضوعاتی همچون رویکرد آمریکا در مورد تایوان، تجارت محصولات فن آوری بالا و تولید دارویی به نام فنتانیل در چین و سختگیری درباره صادرات کالا به آمریکا، بخشی از نقاط اختلاف بین آمریکا و چین بود.
در حالی که دستگاه پروپاگاندای غرب در حال انتشار خبر اختلاف روسیه و عربستان سعودی در اوپک پلاس بود، ریاض با کاهش تولید نفت از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا استقبال کرد.
دیدار کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی فوتبال، با ویکتور ومبانیاما، پدیده فرانسوی بسکتبال آمریکا، و اختلاف قد نزدیک به نیم متری بین این دو مورد توجه قرار گرفته است.
فیلسوف و زبان‌شناس مشهور آمریکایی در گفت‌وگویی اعلام کرد که نگرش جامعه آمریکا، به‌ویژه جوانان نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر کرده و رهبری آمریکا و اسرائیل هم دچار اختلاف شده‌اند.
اگر ایران و آمریکا بخواهند در دو سالِ موردِ نظرِ دیوان دربارۀ تعیین میزان غرامت به توافق برسند، مذاکرۀ مستقیم و بی‌واسطه بین مقام‌های دو کشور ضرورت پیدا می‌کند. این ضرورت بدان علت است که مذاکرۀ غیرمستقیم برای حل‌وفصل یک دعوای مالی و حقوقی بین دو دولت، در دنیای دیپلماسی جایی ندارد و به‌احتمال بسیار، دولت آمریکا نیز که معمولاً خواهان مذاکرۀ رودررو با مقام‌های ایرانی بر سر موضوعات مورد اختلاف دو کشور بوده است، مذاکرۀ باواسطه و غیرمستقیم در این‌باره را نخواهد پذیرفت.
کنعانی تصریح کرد: سفر آقای گروسی به تهران هم ادامه مسیر دیپلماسی برای ایجاد مسیر بهتر و نزدیکتر جهت حل و فصل برخی اختلاف نظر‌های فنی و تکنیکی در مناسبات جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که خوشبختانه به تفاهم‌های خوبی هم منجر شد و امیدوار هستیم که در صورت تکمیل این روند و اقدامات مسئولانه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زمینه برای حل و فصل اختلافات فنی فراهم شود.
منابع آمریکایی از وجود اختلاف نظر میان آمریکا و اروپا بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر می‌دهند.
موضوع بازگرداندن جنگنده‌های F ۱۴ از جمله مسایلی بود که به محل اختلاف جدی انقلابیون تبدیل شد. اعضای دولت موقت مصرانه خواستار بازگرداندن یا فروختن این جنگنده‌ها به آمریکا یا به هر کشوری که خواستار آن‌ها باشند، بودند و در سوی دیگر آن، یاران انقلابی امام به شدت این اتفاق را برای امنیت و مصالح کشور خطرناک می‌دیدند.
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: امروز که سازمان‌های بین المللی، رسانه‌ها، آمریکا، اروپا و مزدوران منطقه‌ای دست به دست هم داده‌اند تا انقلاب را از نظر اقتصادی _ فرهنگی تهدید کنند بیش از هر زمان دیگری به انسجام برای دفاع از انقلاب نیاز داریم.
نتانیاهو می‌کوشد از تشکیل جبهۀ متحدِ اسرائیل با آمریکا علیه ایران، به‌عنوان سرپوشی برای اختلافات بنیادی دولت خود با کاخ سفید استفاده کند، اما آیا اتحاد در یک جبهه می‌تواند اختلاف در جبهه‌های مهم دیگر را به حاشیه براند؟ چنین کاری ممکن به نظر نمی‌رسد. بنابراین، شانس دولت نتانیاهو برای سقوط بیش از موفقیت آن در پیشبرد این نوع مشاطه‌گری بی‌سابقه است.
وزرای خارجه روسیه و چین در رایزنی تلفنی امروز در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
جانشین ستاد نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد که فتنه ۸۸ محصول اختلاف دو جریان سیاسی داخل کشور نبود، بلکه این فتنه محصول رویارویی ضد انقلاب و انقلاب بود؛ محصول رویارویی دشمنان قسم خورده این نظام با مردم متدین و نظام و انقلاب ما بود.
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
در برنامه «پروژه استراتژی ایران» شورای آتلانتیک که به تازگی راه‌اندازی شده است، براین انگاره تاکید می‌شود که آمریکا درباره تهران با سطح بی‌سابقه‌ای از اختلاف و عدم اطمینان مواجه شده است و همین مساله می‌تواند فضای تصمیم‌گیری در واشنگتن را در ابهام فرو برد.
ملی‌پوش اسبق آمریکا پردخ از اختلاف بین گرگ برهالتر و جیووانی رینا برداشت و گفت که از پدر بازیکن خواسته شده تا برای پایان دادن به اختلافات مداخله کند.
تیم ملی ایران فقط در یک صورت صعود نمی‌کند؛ اگر ایران در جریان معمول بازی مقابل ژاپن شکست بخورد و در آن سمت هم پاراگوئه با اختلاف خوب آمریکا را شکست دهد.
فلاحت‌پیشه گفت: معتقدم آمریکا به برجام برمی‌گردد و این مواضع، مقطعی است. با توجه به تحولات سیاسی داخل ایران و متاسفانه ضعف کشور ما در شکل‌دهی یک نظام حل اختلاف درونی کشور‌های دیگر از جمله آمریکا و برخی اروپایی‌ها از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران و کاهش قدرت چانه‌زنی ایران استفاده می‌کنند.
معاون رئیس جمهور ترکیه گفت که اظهارات نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در قبال اختلاف ارمنستان و آذربایجان غیرقابل قبول بوده و موجب خراب کردن رابطه دیپلماتیک این دو کشور خواهد شد.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مقام‌های مطلع می‌گوید آمریکا و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی برای احیای برجام اختلاف نظر دارند و ممکن است حل و فصل این موارد هفته‌ها زمان ببرد.
یک رسانه هندی مدعی شد که این احتمال وجود دارد به دلیل اختلاف میان رهبران طالبان، وزیر دفاع و خارجه این گروه محل اختفای سرکرده القاعده را به آمریکا لو داده باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ