مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مکلف کرد در بازه‌های زمانی چهار ماهه از ابتدای سال ۱۴۰۲ گزارش عملکرد فروش نفت، گاز، میعانات گازی و محصولات ناشی از آن را به مجلس ارائه دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت نفت و وزارت کشور با هدف اجرای پروژه‌های مرتبط با تولید سوخت حاصل از مواد زائد و استفاده از آن به‌عنوان جایگزین سوخت‌های فسیلی امضا شد.
جواد اوجی گفت: حدود ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب شده در کشور ونزوئلا است که به خاطر تحریم‌ها فقط دو میلیون تن آن فعال است و در این خصوص قراردادهای خوبی را منعقد کردیم.
وزیر نفت گفت: استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاهی فرا سرزمینی و پتروشیمی ها را پیش گرفته ایم که موجب افزایش صادرات نفت، میعانات و نیز خدمات فنی مهندسی ما خواهد شد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای طرح کهاب، تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت می‌توانند بخش بزرگی از هزینه‌های این صنعت را کاهش دهند.
وزیر نفت تأکید کرد: تولید نفت کشور از آغاز فعالیت دولت سیزدهم طی ۲۰ ماه به بیش از ۳ میلیون بشکه و تولید گاز خام به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده است.
نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای وزارت نفت را مکلف کردند که حداقل ۹۰ درصد خودرو‌های بنزین سوز و ۹۵ درصد خودرو‌های نفت گاز سوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
بر اساس مصوبه مجلس، وزارت نفت موظف است نسبت به توزیع گاز مایع و نفت سفید به مصرف‌کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند، اقدام کند.
با مصوبه مجلس، وزارت نفت مکلف شد تدبیری اتخاذ کند که حداقل نود درصد خودروهای بنزین سوز و نود و پنج درصد خودروهای نفت گاز سوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
وزیر نفت گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از هشت سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم، پیش‌بینی می‌شود بخش شیرین‌سازی این پروژه اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.
نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز فلر معادل ۵۰۰ تومان عوارض آلایندگی را از محل منابع داخلی خود به صورت ماهانه به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
طبق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت مکلف شد که سال آینده معادل ۲۵ همت قیر رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات تولید داخل خبر داد.
براساس آخرین گزارش سالانه بریتیش پترولیوم (BP)، ایران با سوزاندن سالانه ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب گازهای همراه، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گفت: در روزهای اخیر با ابتکاراتی که انجام شد، موفق شدیم ۶.۵ میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز کشور اضافه کنیم.
وزیر نفت اعلام کرد که وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران از موضوع احتمال افت فشار گاز در شمال شرق کشور در پی کاهش دما، غافل نبودند و از پیش تدابیری اندیشیده شده بود.
یک منبع آگاه گفت: وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی کامل روزهای شنبه و یکشنبه تهران شد.
یافته‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در نسخه‌ای که برای تصویب یکسری سیاست ضدآلودگی ارائه کرده است از «بی قانونی برای ممنوعیت مصرف سوخت غیراستاندارد در صنایع و نیروگاه‌ها» خبر می‌دهد. در این نسخه آمده است: «با توجه به اینکه میزان آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها غالبا به کیفیت سوخت مصرفی آن‌ها مربوط می‌شود، باید چشم انداز مناسبی برای این مهم در برنامه‌های کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود وزارت نفت مکلف شود برای تامین سوخت مصرفی کشور به گونه‌ای برنامه ریزی کند که تا سال ۱۴۰۵ تا شعاع ۲۰۰ کیلومتری کلان‌شهر‌ها هیچ نیروگاه یا صنایعی از سوخت مازوت یا سایر سوخت‌های غیراستاندارد استفاده نکند و تولید انواع سوخت‌های مصرفی کشور براساس استاندارد ملی مصوب، انجام شود.»
حال جسمی وزیر نفت که ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه) دچار حمله گذرای قلبی شده، مساعد است.
با توجه به گزارش مفصل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دوره ریاست آقای لاریجانی که مستند به گزارش سازمان بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت دولت آقای روحانی و دیگر نهاد‌های مسئول، ادعای خانم معصومه ابتکار درباره آلوده بودن ریفرمیت پتروشیمی‌ها را به صراحت دروغ دانسته و به تاکید رد کرده است
اوجی گفت: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند
گزارش‌ها نشان می‌دهد در برخی از مناطق کشور، بی اعلام قبلی و به یکباره، محدودیت سوخت رسانی اعمال شده است، به این صورت که مراجعان به جایگاه‌های سوخت دریافتند که تنها یکبار در روز و آن هم تا سقف ۳۰ لیتر اجازه سوختگیری دارند و اگر به بیش از این میزان بنزین نیاز داشته باشند، بایستی به قیمت آزاد خریداری نمایند! تصمیمی که معلوم نیست چه زمانی اتخاذ شده و چرا پیش از اجرا، به اطلاع مردم نرسیده است.
وزیر نفت گفت: امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیحاتی درباره برنامه‌های وزارت نفت در صورت توافق ارائه کردم.
وزیر نفت بر تعهد وزارت نفت برای اجرای کامل مصوبه‌های سفرهای استانی دولت و ایفای مسئولیت اجتماعی در قبال جوامع محلی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ