این طرح منجر به افزایش شمار زندانیان السالوادور شده و آنها "اَبَر زندانی" موسوم به "مگا زندان" را افتتاح کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شناور رزمی LHD-5 bataan از کلاس وسپ نیروی دریایی ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شناسایی شد. منبع: آخرین خبر
یکی از قدیمی ترین موجودات زنده که هنوز در سیاره ما به حیات خود ادامه می دهد نوعی کرم دریایی به نام بابیت است که قدیمی ترین فسیل های آن به 400 میلیون سال پیش باز می گردد.
پیشرفت توان موشکی و پهپادی نیروی دریایی ایران در صدر خبری رسانه‌های عربی؛ رزمایش دریایی ایران حامل پیام‌هایی برای اسرائیل و آمریکاست.مجهز بودن ناوگان دریایی ایران به پهپاد و موشک‌های پیشرفته است./ایرانیک
واتر اسپات (water spout) پدیده‌ای شبیه تورنادو (توفان تندری) است با این تفاوت که این پدیده در دریا و بیشتر در مناطق حاره‌ای و شبه حاره‌ای رخ می‌دهد.
این عروس دریایی همنوع‌خوار احتمالاً به گونه‌ای توصیف‌نشده از جنس Bathykorus مربوط می‌شود که تاکنون دیده نشده بودند.
امیر ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش از ارتباط تلفنی با استاد دوران دانشگاه خود، امیر معنوی شگفت زده شد.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن دنا و ناوبندر مکران برای اولین‌بار دور دنیا را پس از حدود ۸ ماه دریانوردی طی کرد. در بخشی از ماموریت ناوگروه ۸۶، ناوشکن دنا با وجود وزن سبک، اما توانست به خوبی از اقیانوس آرام عبور کند و مسیر دریا‌نوردی به دور کره‌زمین را با موفقیت به پایان برساند.
اسب‌های دریایی جزء بامزه‌ترین و خاص‌ترین مخلوقات اقیانوس هستند. حالا دانشمندان درباره‌ی روش هوشمندانه و غیرعادی غذا خوردن آن‌ها اطلاعات تازه‌ای به دست آورده‌اند.
کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی صبح روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) یک موشک بالستیک از نزدیکی پیونگ‌یانگ به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این موشک بالستیک پس از طی مسافتی هزار کیلومتری در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد. به گفته یک مقام ارتش کره جنوبی، موشک پرتاب‌شده احتمالا «نوع جدیدی» از موشک‌های بالستیک بوده که از سوخت جامد پیشرفته استفاده می‌کنند.
لاک پشت سبز دریایی Green turtle که به نام های لاک پشت سیاه و لاک پشت سبز اقیانوس آرام نیز شناخته می شود، نوعی لاک پشت از خانواده Cheloniidae با مشخصه وجود لایه ای از چربی سبز رنگ در زیر لاک این حیوان است.
طی این مراسم شناور‌های تندرو جدیدی به نیروی دریایی سپاه تحویل شد که هم از طراحی متفاوتی با شناور‌های قبلی برخوردار بودند و هم بجای راکت به موشک‌های هدایت لیزری مجهز شده بودند.
برد موشکی این شناور‌ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور‌هایی با این ویژگی طراحی شده است.
روزی که آمریکایی‌ها بعد از ۲ هفته عملیات، عراق را تسخیر کردند و در حال پایین کشیدن مجسمه صدام بودند، اتفاق عجیبی در صدا و سیمای ایران افتاد، خبرنگار صدا و سیما در حال اجرای برنامه پخش زنده بود که ناگهان یک تفنگدار دریایی آمریکایی را دید که فارسی بلد بود.
وزارت دفاع سعودی هدف از این تمرین نظامی را حفاظت از خطوط حمل و نقل دریایی، مقابله با تهدیدات علیه تاسیسات نفتی، حفاظت از آزادی کشتیرانی دریایی و تقویت مفهوم اقدام و فعالیت مشترک در میان واحد‌های شرکت کننده اعلام کرد.
دقایقی پیش یک فروند جنگنده اف ٣۵، طبق گفته لاکهید مارتین در حین پرواز آزمایشی دچار سانحه شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آن چیزی‌هایی که در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم چیز‌هایی نیست که در زمان جنگ به میدان می‌آوریم. / ما امروز موشک‌هایی داریم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند./ هیچ کشوری نتوانسته روی قایق‌های ۶ و ۸ متری موشک نصب کند؛ اما ما توانستیم./ ۲ بار آمریکایی‌ها و ۲ با انگلیسی‌ها در خلیج فارس مقابل اسلام به زانو در آمدند. /بیش از ۵۰ نفر از آمریکایی‌ها در دریا کشته گرفته‌ایم، اما نمی‌گویند، تا امروز ۹ تا سیلی در دریا به آن‌ها ها زدیم.
روایت سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه از خیس کردن نظامی آمریکایی وقتی فهمید مقابلش یک پاسدار ایستاده را ببینید.
تصاویری از توقیف یک نفتکش خارجی توسط نیروی دریایی سپاه منتشر شد.
این فیلم لحظه باورنکردنی را نشان می‌دهد که نیرو‌های متخصص اوکراینی از تیپ ۳۶ تفنگداران دریایی یک بمب ۱۱۰۰ پوندی (۵۰۰ کیلوگرمی) روسیه را در منطقه خرسون منفجر می‌کنند. طبق اعلام مقامات ارتش اوکراین یک بمب FAB-۵۰۰ روسی در نزدیکی روستایی در منطقه خرسون که در جریان ضد حمله از اشغال خارج شده بود، به طرز ماهرانه‌ای خنثی شد.
این ویدئو حیرت‌انگیز، پرواز تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا را نشان می‌دهد که از قایق تندرو بلند می‌شود و به سمت ناو هواپیمابر ملکه الیزابت پرواز می‌کند.
یک مین دریایی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در آب‌های هنگ کنگ منفجر شد. این مین ساخت بریتانیا در زمان جنگ با بیش از ۲۲۰ کیلوگرم (۴۸۵ پوند) مواد منفجره قوی پر شده بود. این اولین بار در سه دهه گذشته بود که یک مین کاملا دست نخورده ساخت بریتانیا در نزدیکی جزیره هنگ کنگ کشف شد.
تفنگداران دریایی آمریکا تصاویر جدیدی از حمله انتحاری اوت ۲۰۲۱ نزدیک فرودگاه کابل که بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت را منتشر کردند.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش تحت فرماندهی ناوشکن جماران در محدوده دریای سرخ پس از درخواست کمک از سوی کشتی ایرانی با قایق‌های مهاجم درگیر و آن‌ها را متواری کردند.
یک سال بعد از این ثبت رکورد هم سمیه مرکیدی، اولین باشگاه پری دریایی را در البرز افتتاح کرد. اما تغییر عنوان این باشگاه ورزشی به نام مدرسه حالا با انتقاد‌هایی مواجه شده است. باشگاهی که بیشتر جنبه آموزش شنا با لباس‌های فانتزی را دارد وبه اعتقاد کاربران خبری از مدرسه و درس و کتاب در آن نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ