برخی ناظران و تحلیلگران معتقدند که غرب در شرایط کنونی، به دنبال تکرار راهبرد‌های تقابلی پیشینِ خود در رابطه با شوروری، این مرتبه علیه ایران است. در واقع، جهان غرب با شناسایی این نکته که ایران نیز همچون شوروی از چالش "توسعه نامتوازن" رنج می‌برد، سعی در تکرار یک تجربه تاریخی در زمینه مواجهه خود با یک نظام سیاسی مخالف با هژمونی غرب و به طور خاص آمریکا دارد. رویکردی که البته اکنون نمود‌های عینی و عملیاتی خود را نیز علیه تهران به نمایش می‌گذارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تدوین ضوابط برای رونق تولید مسکن در شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی توسعه شهر‌ها در چارچوب قوانین و مقرارت شهری است.
نولان می‌گوید: وقتی من با محققان پیشرو در زمینه هوش مصنوعی در حال حاضر صحبت می‌کنم، آن‌ها به معنای واقعی کلمه این را - در حال حاضر - به عنوان «لحظه اوپنهایمر» خود می‌دانند. آن‌ها به تاریخ نگاه می‌کنند تا بگویند: مسئولیت دانشمندان در حال توسعه فناوری‌های جدید که ممکن است عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد، چیست؟
با قانونی شدن این ماده، پلتفرم و یا سکویی مکلف می‌شود که اطلاعات خصوصی افراد را تا حدی در اختیار ارگان‌های مربوطه قرار دهد که بتوانند سبک زندگی و طرز تفکر و میزان دینداری فرد را با آن اطلاعات بسنجند؛ این به معنای دستیابی به پردازش‌ها و اطلاعات پیچیده کاربران است که در این صورت کاربران به پلتفرم‌ها بدبین و بی‌اعتماد شده و عملا خیلی از آن‌ها دیگر مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد. البته خیلی‌ها دوست دارند که چنین اتفاقی رخ دهد.
به این ترتیب با حکم علیرضا زاکانی معاونان فرهنگی اجتماعی، برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، مالی و اقتصاد شهری و امور مناطق در سمت خود ابقا شدند.
مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: همزمان با سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) پردیس محیط زیستی برای زائران حرم امام راحل برگزار می‌شود.
رجب طیب اردوغان وعده «قرن ترکی» تازه‌ای را می‌دهد. حامیان او می‌گویند که او توسعه بیشتر و ترکیه‌ای قوی‌تر به ارمغان خواهد آورد. منتقدان‌اش می‌گویند کمتر به آتاتورک شبیه خواهد بود و بیشتر اسلام‌گرا خواهد شد و آینده‌ای تاریک‌تر خواهد داشت.
یک منبع آگاه به روند مذاکرات ایران و عربستان درباره اهمیت عادی‌سازی روابط دو کشور می‌گوید: توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط رسمی دو کشور، محصول یک روند حدودا ۲ ساله است. هرچند که دو طرف در بیانیه مشترک بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه در همه حوزه‌ها تاکید ورزیدند، اما تاثیرات از سرگیری رابطه رسمی دو کشور فراتر از مناسبات دوجانبه، تاثیرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود.
توسعه در بنگلادش که گاهی از آن با عنوان «معمای بنگلادشی» یاد می‌شود، چندان ساده به‌دست نیامده است. این کشور ساختار اقتصادی خود را در ۳دهه گذشته تغییر داده و از مزایای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش پوشاک و منسوجات بهره برده و بر چالش‌هایی مانند بحران‌های مالی جهانی غلبه کرده است.
یک مقام چینی می‌گوید: چین متعهد به ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت در حوزه هوش مصنوعی است و تلاش می‌کند از رویکرد مردم محور و اصل هوش مصنوعی برای همیشه حمایت کند تا اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی ایمن، قابل اعتماد، قابل کنترل و قادر به بهتر انجام دادن کارهاست. تقویت توسعه پایدار جهانی و افزایش رفاه مشترک تمام بشریت هدف چین است.
غلامحسین معماریان، استاد معماری دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایط فعلی یک خواسته داریم و آن هم اینکه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز، فهرست بنا‌های تملک شده در بافت تاریخی و طرح‌های مطالعاتی و مصوب در این ۳۶۰ هکتار را اعلام کنند. علاوه بر این‌ها میراث فرهنگی هم که اعلام می‌کند قصد حفاظت دارد.
استاد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی گفت: مطالبه انجام کارهای بزرگ و تحول خواهی، در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، به معنای آن است که از وضع موجود رضایت وجود ندارد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه نقش اصلی در پیشرفت و توسعه کشور دارد، گفت: اسلام کسب علم و تولید آن را عبادت دانسته است چرا که تولید علم به معنای تولید ثروت است.
این گیاهان حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش سیستم‌های آوندی را توسعه دادند که به آن‌ها اجازه می‌داد آب را به طور موثرتری از خاک استخراج و از آن برای فتوسنتز استفاده کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این میزان از تحقق برنامه‌های توسعه به معنای آن است که اگر کار را رها می‌کردیم خود به خود ۲۵درصد اهداف محقق می‌شد، حتی شاید اگر دخالت نمی‌کردیم بیش از اینها می‌شد.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، چهار سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است؛ اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌ زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
اصل پنجاهم قانون اساسی، سیاست‌های کلی حفاظت محیط‌ زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند تحول دولت مردمی، ۴ سند مهم و بالادستی در حوزه محیط زیست هستند که در آنها تاکید شده هر گونه توسعه فرع بر حفظ محیط‌ زیست است، اما این به معنای آن نیست که به بهانه حفاظت از محیط‌زیست اجازه توسعه به صنایع و اقتصاد کشور ندهیم.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) به لزوم در دستور کار قرار گرفتن توسعه امور در سه حوزه فرهنگی، اجتماعی و خدماتی سازمان اشاره داشت و گفت: فضای داخلی بهشت زهرا (س) حتما باید معماری ایرانی - اسلامی داشته باشد. بهشت زهرا حتما نیاز به مساجد و نمازخانه‌های بیشتری دارد، باید فضای داخلی بهشت زهرا به شعائر اسلامی-ایرانی مزین شود. همچنین موضوع فرهنگ‌سازی آداب زیارت موضوع بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی خبر داد.
رشد آمار سرانه تولید مقالات لزوما به معنای تحقق اقتصاد دانش بنیان نیست و برای تحقق این امر باید به دنبال یک راهکار و سیاستی بود که سطح تعامل میان دانشگاه و صنعت کشور افزایش یابد.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به مصوبه "توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران" از آغاز مدیریت سبز در ساختمان های شهرداری تهران خبر داد.
«گسترش و توسعه پیوندهای نظامی عرب-اسرائیلی احتمالا رهبری ایران را متقاعد خواهد ساخت تا برنامه اتمی خود را در سطوح پیشرفته کنونی حفظ کند و در آینده از مزایای امنیتی آن بهره‌مند شود. اگر تهران این ارزیابی را داشته باشد که با، یا بدونِ یک توافق اتمی، همکاری نظامی منطقه ای جهت مقابله با توانمندی های این کشور رو به افزایش خواهد بود، احتمالا به این جمع بندی می رسد که احیای برجام عملا حامل خطرها و ریسک های امنیتی گسترده تری برای این کشور است».
قزوین - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کسانی که تصور می‌کنند بافت و یا معماری تاریخی مانع توسعه است اشتباه می‌کنند، عنوان کرد: بافت تاریخی نباید مانع توسعه باشد.
اصلاح رابطه مالی به هیچ عنوان در رشد هزینه‌کردها تاثیری ندارد چراکه اصلاح مالی دولت به معنای شفاف تر شدن قرارداد ها و توسعه صنعت نفت خواهد بود. با اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت؛ شاهد توسعه سرمایه گذاری‌ها در حوزه انرژی، تشدید شفافیت‌ها و امکان نظارت در هزینه‌های شرکت ملی نفت خواهیم بود
مدیریت ریسک پذیر بهتر تحول آفرین است/ قطار ایران خودرو روی ریل شکوفایی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ