وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نهادهای حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر متأسفانه توسط تعداد معدودی از کشورها به رهبری ایالات متحده به ابزاری برای پیشبرد سیاست خارجی تبدیل شده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم «شفافیت» سیستم‌های هوش مصنوعی، خواستار «جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری، آرشیو و حذف» داده‌های هوش مصنوعی طبق ساز و کاری سازگار با حقوق بشر شده است.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت:اینستاگرام از حذف بیش از ۳ میلیون پست مربوط به معامله سلاح جنگی در زمان اغتشاشات، بر اساس درخواست رسمی ایران خودداری کرد.
در حالی که خارطوم به نشست شورای حقوق بشر درباره تحولات سودان اعتراض کرده است، فرودگاه‌های خارطوم و «وادی سیدنا» و فرودگاه و بندر «پورت سودان» برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بازگشایی شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی را مایه تاسف ارزیابی کرد.
کنعانی سوء استفاده از سازوکارهای سازمان ملل برای کسب اهداف سیاسی از سوی برخی از کشورهای عضو را عادتی ناپسند دانست و دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی از جمله در ارائه تبعیض آمیز قطعنامه‌های کشوری در شورای حقوق بشر را مایه تاسف ارزیابی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران طرح قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان در نشست پنجاه و دوم شورای حقوق بشر که مبتنی بر نگرش گزینشی و غرض‌ورزانه است را مردود می‌شمارد.
بحرینی با بیان اینکه «استفاده ابزاری از حقوق بشر غیرقابل قبول است و آرمان مشترک حقوق بشر را به خطر می‌اندازد» هشدار داد: این رویکرد نه کمکی به حفظ و ارتقای حقوق بشر می‌کند و نه با واقعیت‌های میدانی و تاریخ و پیشینه فرهنگ و تمدن ایرانی سازگاری دارد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری نشست «اجلاسی برای دموکراسی» از سوی آمریکا را ابزاری برای سواستفاده از حقوق بشر دانست.
امیرعبداللهیان: تجمعات مسالمت آمیزی که در پی فوت غم انگیز خانم مهسا امینی در کشور من برگزار شد نمایانگر روحیه همبستگی و همدردی مردم ایران با یک دختر جوان هموطن آنها بود. اما این تجمعات مسالمت آمیز بواسطه دخالت عناصر تروریستی به خشونت کشیده شد.
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در ۵۲ امین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل و نیز بخش عالیرتبه کنفرانس خلع سلاح، تهران را به مقصد ژنو ترک کرد.
دبیرکل سازمان ملل فردا با حضور وزیر خارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌ های ارشد فرانسه و آلمان به برگزاری جدیدترین و طولانی‌ ترین نشست شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل کمک می کند.
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در قالب بیانیه‌ای صدور قطعنامه حقوق بشری توسط کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.
روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد جهت تشکیل و اعزام کمیته حقیقت‌یاب به ایران را غیرقانونی خواند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملا مردود دانست.
«قطعنامه ای که در ژنو علیه ایران به تصویب رسید، نتیجه مستقیم بکارگیری اطلاعات نادرست برای پیش بردن اهداف ضدایرانی چند کشور معدود غربی در مجامع بین المللی است.»
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استقبال کرد.
آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت‌ از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب کردند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطعنامه ضدایرانی درباره آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده شده را به تصویب رساند.
توییتر رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل از برگزاری جلسه ویژه درخصوص ایران در اوایل آذر ماه خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری‌های ایران با غرب هشدار داد.
شورای حقوق بشر با متهم کردن روسیه به سرکوب و خشونت، پیشنهاد تعیین یک کارشناس مستقل برای بررسی موارد ادعایی نقض حقوق بشر در این کشور را تصویب کرد.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل و سازمان های بین المللی در ژنو تاکید کرد که گزارش های شورای حقوق بشر علیه برخی کشورها با معیارهای دو گانه و مداخلات کشورهای غربی تدوین و صادر می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ