وزیر میراث‌فرهنگی تصریح کرد: درباره ثبت ملی بافت های تاریخی از جمله شیراز تابع فرایند کارشناسی هستیم و همکاران در حوزه کارشناسی تمام موارد مشابه را بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس، مراتب ثبت بافت تاریخی شیراز را ابلاغ کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از ثبت بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.
پنج اثر ناملموس یزد شامل نحوه بافت بادبزن اسمی بافق، حناسایی یزد، طرز تهیه فالوده یزدی، مراسم دوخت پیراهن مراد در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، مراسم صبح روسیَه (سیاه) در فهرج و خرانق در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
ثبت ملی بافت تاریخی شیراز، تایید طرح طبیعتگردی آشوراده، تعطیلی موزه‌ها در آخر هفته، انتخاب ۸ روستای کاندید بهترین روستاهای گردشگری از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
بافت تاریخی شیراز بالاخره توانست نظر کارشناسان کمیته ثبت آثار تاریخی و فرهنگی را جلب کرده و به عنوان میراثی که متعلق به همه مردم ایران است و اجزای آن باید توسط همه مردم حفظ شود؛ معرفی شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در حال تعریف یک دستورالعمل اجرایی هستیم که بتوانیم امکان صدور سند برای املاک واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سراسر کشور را فراهم کنیم.
بافت تاریخی شیراز پس از سال‌ها پیگیری‌های فعالان و دوستداران میراث فرهنگی بالاخره لحظاتی پیش در شورای ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی قرار گرفت.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دیدار شهردار همدان، آخرین نکات پیرامون پرونده ثبت جهانی هگمتانه را بررسی و بر رفع موانع موجود، تأکید کرد.
امروز ۱۸ تیر ماه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث یونسکوست. در پرونده ثبت جهانی این شهر آمده که یزد از مدرنیته ویرانگر فرار کرده و اصالت خود را حفظ کرده است.
امروز ۱۸ تیر ماه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث یونسکوست. در پرونده ثبت جهانی این شهر آمده که یزد از مدرنیته ویرانگر فرار کرده و اصالت خود را حفظ کرده است.
یزد- مردم یزد در حالی ششمین سالگرد جهانی شدن بافت تاریخی یزد را به شادی نشسته‌اند که از این ثبت جهانی، دستاوردی عاید بافت تاریخی و ساکنان آن نشده است.
مدیرعامل بانک ملت با قدردانی ازسهامداران، مدیران و کارکنان بانک ملت بابت ثبت عملکردی خوب در سال گذشته، این عملکرد را مرهون حمایت های سهامداران و همراهی و تلاش تمامی دست اندرکاران بانک خواند.
مدیرعامل بانک ملت با قدردانی از سهامداران، مدیران و کارکنان بانک ملت بابت ثبت عملکردی خوب در سال گذشته، این عملکرد را مرهون حمایت های سهامداران و همراهی و تلاش تمامی دست اندرکاران بانک خواند و اظهار داشت: بانک ملت در سال گذشته با اتکا به این حمایت ها و تلاش ها، از بانک سوم به بانک اول تبدیل شد و دو ابربانک کشور را پشت سر گذاشت.
در شهر اصفهان بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارنفر جمعیت در پهنه‌های فرونشستی آن زندگی می‌کنند و در مراکز جمعیتی اطراف آن، بیش از ۴۰۰ بنای تاریخی و بافت تاریخی ثبت شده که تمام آن‌ها در پهنه‌ها و زون‌های فرونشست قرار گرفته‌اند. درواقع می‌توان گفت بیش از نیمی از بافت‌های تاریخی ارزشمند شهر اصفهان در زون‌های فرونشستی جای گرفته‌اند. این بافت‌ها سازه‌های اسکلت‌داری نیستند و به‌همین‌خاطر هم براثر نشست‌های نامتقارن به‌شدت آسیب می‌بینند.
دزفول- رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: خانه تاریخی و ثبت ملی سوزنگر در بافت کهن دزفول پس از حدود ۱۲ سال رفع تصرف شد و تحت تملک این اداره قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تسریع در رفع مشکلات ثبت و صدور اسناد مالکیت پلاک‌های واقع در بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: ۴۰ هزار پلاک در بافت‌های فرسوده امکان نوسازی ندارند.
معاون میراث فرهنگی در پاسخ به نامه پیگیری معاون شهرسازی درباره بافت تاریخی شیراز از ملاحظات این وزارتخانه خبر داد و نوشت: لازم است کلیه بناهای ثبت ملی و واجد ارزش تملک و احیا شوند.
ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو، ماجرای آوردن نام کوروش در زبان وزیر، درخواست ثبت ملی بافت تاریخی شیراز و عدم افزایش نرخ هتل‌ها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
معماران و احیاگران شهر شیراز از متولیان دولتی خواستند تا بافت تاریخی شیراز ثبت ملی شود.
مشهد ـ مسئول ثبت آثار تاریخی و فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: محدوده تاریخی بافت با ارزش فرهنگی -تاریخی روستای کنگ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
در دولت آقای احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۹ طرحی به نام «طرح ۵۷هکتاری» مطرح می‌شود. در این طرح ۵۷هکتار از بافت تاریخی شیراز که محدوده اتصال دو حرم است هدف قرار می‌گیرد. خود بافت تاریخی شیراز ۳۶۰هکتار است که ۲هزار بنای ارزشمند ثبت نشده و ۴۱۰ بنای ارزشمند ثبت ملی شده در دل خود دارد.
عربستانی ها بابت بروز یک بحران احتمالی در مراسم معارفه کریستیانو رونالدو نگران هستند.
فدراسیون فوتبال ترکیه یک باخت در کارنامه گُزتپه و آلتای اسپور به ثبت رساند.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ