سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی ارزی امروز مجلس با چند تن از دولتمردان ارائه کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نواصولگرایان نزدیک به قالیباف به خوبی نقاط ضعف و قوت اعضای جبهه پایداری و جماعت عدالت‌خواه را شناسایی کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که باید از نقطه قوت به حریف بتازند. مبتنی بر این راهبرد است که از یک طرف مردان سعید جلیلی در سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی را هدف قرار می‌دهند و از سوی دیگر برنامه استیضاح وزیر کشور دولت سیزدهم را در دستور کار قرار می‌دهند.
سخنگوی دولت درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: باید همگی همراهی کنند که اگر نقطه ضعفی دارد اصلاح شود و قوه قضاییه و ضابط محترم ابزار لازم را برای اجرای قانون داشته باشد.
باید بدون ملاحظه، با کمترین زد و بندی، در صورت اثبات، برخورد شود؛ اما هوچی‌گری و عملیات روانی برای به تقابل کشاندن دولت و مجلس، و باز داشتن از مسئولیت خدمتگزاری، داستان دیگری است. کشاندن مسئولان به درگیری با یکدیگر، نقشه بدخواهان ملت ایران است که راز حمایت‌شان از مدیران ناکارآمد در دولت سابق را «رساندن کشور به نقطه جوش» می‌خواندند.
رییس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نقش دولت در ایجاد رضایتمندی عمومی در ملت و اثرگذاری در مشارکت حداکثری، بسیار مهم است و دولت باید در این خصوص قبل از مجلس و شورای نگهبان برنامه‌ریزی کند.
به نظر می‌رسد که همزمان با شدت گرفتن دیپلماسی پنهان برای احیای برجام و تلاش میانجی‌گر‌ها برای سرعت بخشیدن به حل‌وفصل بحران در یمن که دو مساله عادی‌سازی رابطه تهران و ریاض و ثبات امنیتی و اقتصادی در منطقه به آن گره خورده، دولت بایدن تلاش می‌کند با تماس‌های دیپلماتیک مداوم با بازیگران منطقه‌ای محتوای بسته رایزنی‌های برجامی و غیربرجامی با ایران را بررسی و ذیل چارچوب نقشه کلان تعیین‌شده برای ایران در هر دو حوزه قرار دهد.
پیتر داتون، رهبر مخالفان دولت استرالیا در مصاحبه‌ای با یک شبکه رادیویی گفت، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا نقش محوری را در حذف تصویر چارلز از روی این اسکناسها داشته و باید مسئولیت این تصمیم را قبول کند.
ما از درون باید قوی بشویم و قدرت درون ساز باشد چرا که پیوستگی ملت و دولت قدرت ما است؛ حل مشکلات مردم نقطه قوت کشور است. با این وجود صد‌ها شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای با همراهی سلطنت طلبان و منافقان که میلیارد‌ها دلار توسط آل سعود خرج آن‌ها شد در حوادث اخیر شکست خوردند.
محسن آرمین گفت: انتظاری که از سیستم باید داشت این است که پیش از هر چیز تصور خود را از نظام سیاسی و دولت و نقش آن عوض کند. متأسفانه تصور برخی، از دولت و کارکرد‌های آن، دولت ماقبل مدرن است.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
در شرایط حساس کنونی به چنین ظرفیت‌های نیاز داریم و باید مانع از ناامیدی و سوق دادن نخبگان به مهاجرت شویم. در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و انواع چالش‌های بیرونی قرار دارد و دشمنان نظام از هر سو برای نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان نقشه می‌کشند، نباید یک مجموعه دولتی از داخل کشور به آن‌ها صدمه بزند.
بهادری جهرمی با اشاره به اینکه قطعا منتقدان نقشی سازنده دارند، بیان کرد: ما باید هم از منتقدان استفاده کنیم و هم از کسانی که معتقد به شرایط فعلی‌اند. کسانی که سنگ می‌اندازند و با خودرو دیگران را زیر می‌گیرند، در اقلیتند و حتی معترضان هم این رفتار‌ها را قبول ندارند.
رئیسی در این زمینه از تلاش‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه قدردانی کرد و با تأکید بر لزوم تبیین این اقدام برای نخبگان و مردم اظهار داشت: مردم باید در جریان قرار بگیرند علی‌رغم اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، تورم توسط دولت کنترل شده است.
رئیسی در این زمینه از تلاش‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش تورم نقطه به نقطه قدردانی کرد و با تأکید بر لزوم تبیین این اقدام برای نخبگان و مردم اظهار داشت: مردم باید در جریان قرار بگیرند علی‌رغم اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، تورم توسط دولت کنترل شده است.
محسن رضایی گفت: یکپارچگی حکمرانی اقتصاد ملی در کشور فعلا از درون دولت آغاز شده است و باید بین مجلس و قوه قضائیه نیز شکل بگیرد تا این یکپارچگی اقتصادی در کل کشور ایجاد شود.
محسن رضایی گفت: یکپارچگی حکمرانی اقتصاد ملی در کشور فعلا از درون دولت آغاز شده است و باید بین مجلس و قوه قضائیه نیز شکل گیرد تا این یکپارچگی اقتصادی در کل کشور ایجاد شود.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم را به عنوان نقطه مثبت این دولت برشمرد و در عین حال گفت: اگر دولت می خواهد در ادامه راه کاری انجام دهد، باید فکری برای رابطه با جهان کند. نمی شود مدیر یک روزنامه، سیاست خارجی ما را تعیین کند یا اینکه چهار تا آدم افراطی رابطه ما با جهان را تعریف کنند آن هم افرادی که هیچ درک درستی از منافع ملی و درد مردم ندارند.
یک نماینده مجلس گفت: عهد اخوتی را با هیچ یک از ارکان دولت نداریم و از طرفی، به اندازه کافی فرصت یک ساله داده شده است. آنجایی که نقطه قوت بوده سعی بر این داریم آنجا را تقویت کنیم و آنجایی که حس کنیم دولت بر مبنای برنامه درستی کار نکرده طبیعتا مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.
یک نماینده مجلس گفت: عهد اخوتی را با هیچ یک از ارکان دولت نداریم و از طرفی، به اندازه کافی فرصت یک ساله داده شده است. آنجایی که نقطه قوت بوده سعی بر این داریم آنجا را تقویت کنیم و آنجایی که حس کنیم دولت بر مبنای برنامه درستی کار نکرده طبیعتا مجلس باید به وظیفه قانونی خود عمل کند.
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای حل چالش‌ها و مشکلات کشور باید به منابع، ایده‌ها، مدیریت و سرمایه‌های مردمی تکیه کنیم، بر اهمیت نقش بسیج در ایجاد حلقه میانی دولت و مردم تاکید کرد.
روز گذشته مورخه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ قیمت طلای جهانی با کاهش مواجه شد و قیمت هر اونس طلا با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۱۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. حالا پرسش این است که آیا کاهش قیمت طلا تداوم خواهد داشت؟ وضعیت بازار داخلی طلا چگونه خواهد بود؟
یک نقشه رادیکال برای متوقف کردن صعود نفت
روز گذشته، نرخ دلار در صرافی‌ها با افت حدود ۱۲۰۰ تومانی همراه شد و در کانال ۳۱ هزار تومان جای گرفت. روندی که در صورت تدبیر بانک مرکزی برای افزایش سقف ۲۰۰۰ دلاری برای نیاز ارزی مردم در سرفصل ۲۴، احتمال تعدیل بیشتر شاخص ارزی را تقویت می‌کند.
علت تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس در تهران
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور آیا این فسادها با این حجم عظیم بالاخره نقطه پایانی دارد یا خیر؟ آیا باید نظام اداری، اقتصادی، بانکی و گمرکی ما تا این حد مستعد سوءاستفاده و فساد و بیت‌المال‌خواری باشد؟ اگر در دولت شما هم این بیت‌المال‌خواری‌ها و خبرهای تکان‌دهنده پایان نپذیرد پس چه زمانی پایان خواهد پذیرفت؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ