طرح صلح چین همزمان با اولین سالگرد جنگ اوکراین منتشر شده و قرار است شی جین‌پینگ رییس جمهوری چین امروز «سخنرانی صلح» ایراد کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ۱۴ آگوست، SUV الکتریکی کیا، به نام EV ۵ زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) رونمایی شد. این خودروی برقی به طور رسمی در تاریخ ۲۵ آگوست و در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی می‌شود.
شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از آغاز برنامه توسعه اتصال خطوط پروازی خود با چین خبر داد و از راه‌اندازی کریدور مستقیم پروازی و منظم میان فرودگاهای این کشور با فرودگاه بین‌المللی پکن خبر داد.
الهه منصوریان قهرمان ووشوی ایران با انتشار فیلمی از لحظه ورودش به رینگ مسابقات چین، از پوشش متفاوت اش رونمایی کرده است.
الهه منصوریان سرمربی تیم ملی جوانان ووشوی زنان با انتشار یک استوری از تیپ و ژست تازه اش در چین رونمایی کرده است.
کمیسیون اتحادیه اروپا از اقداماتی مانند بررسی سرمایه گذاریهای خارجی و کنترل های صادراتی برای عدم دسترسی کشورهایی مثل چین به فناوری های برتر و استفاده از آنها برای مقاصد نظامی رونمایی می کند.
چین با این هدف که قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ به نقطه «کربن خنثی» دست یابد، از قدرتمندترین لوکوموتیو هیدروژنی جهان رونمایی کرد.
رگولاتور فضای سایبری چین روز سه‌شنبه از تهیه پیش‌نویس تدابیری برای مدیریت خدمات هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد.
علی‌بابا امروز از مدل هوش مصنوعی زایای خود پرده برداشت. این محصول با نام Tongyi Qianwen یک مدل زبانی بزرگ است که می‌تواند پیش‌نویس نامه‌ها را بنویسد، برنامه سفر‌ها را تدوین کند، خلاصه گزارش‌ها و ایمیل‌ها را به شما ارائه نماید و کار‌های بسیار بیشتری انجام دهد.
سران کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس از بسته مقابله با فعالیت های چین در دریای آرام رونمایی می کنند.
هنوز مشخص نیست که شاسی‌بلند آفرود بی وای دی در کشور‌هایی همچون استرالیا نیز عرضه خواهد شد یا خیر، اما باور بر این است که SF پایه و اساس یک وانت برقی جدید را برای عرضه در سال آینده میلادی تشکیل خواهد داد. جزئیات زیادی از محصول جدید خودروساز یاد شده در دست نیست هرچند مقامات بی وای دی می‌گویند طول خودرو نزدیک ۵ متر خواهد بود و فاصله بین محوری آن نیز به ۲.۸۵ متر خواهد رسید که از این نظر مشابه خودرویی همچون تویوتا لندکروزر سری ۳۰۰ است.
‏در ووهان چین سیستم تاکسی اینترنتی بدون راننده (خودران) راه افتاده، با گوشی تاکسی می‌گیرید، برای باز شدن در تاکسی کد روی در اون رو با گوشی اسکن می‌کنید.
بهادری جهرمی در ادامه درباره سامانه و جزئیات کامل اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: سامانه مولدسازی در راستای شفافیت رونمایی شده و تمامی جزئیات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی است. همه طرح‌ها جهت اطلاع عموم در سامانه قرار گرفته و حتی طرح‌هایی که اجرایی نشده است نیز قابل مشاهده است.
بزرگ‌ترین سازنده وسایل نقلیه ریلی جهان در چین به‌تازگی قطاری را به بازار فرستاده است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی با بافر ابرخازن استفاده می‌کند و آلودگی ندارد. این قطار با چهار واگن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است تا به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تاریخ تبدیل شود. برد مسافتی این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و هیچ آلودگی‌ای تولید نمی‌کند. همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل هدایت خودکار و ارتباطات ۵ G بهره می‌برد.
یک کشتی مبتنی بر هوش مصنوعی که قابلیت حمل پهپاد، زیردریایی‌ها و حتی وسایل نقلیه روی آب بدون سرنشین دارد و می‌تواند به‌طور خودکار در آب‌های آزاد حرکت کند در چین رونمایی شد.
شرکت CSSCهایژوانگ چین از بزرگترین توربین بادی دریایی رونمایی کرده که تیغه های آن ۱۲۸ متر یا معادل ۷ زمین فوتبال است و می توان ۱۸ مگاوات برق تولید کند.
طبق بیانیه دانشگاه پکن، این تلسکوپ توانایی چین در رصد نجوم نوری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.
پنتاگون در راستای مواجه با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.
ارتش چین اخیرا از  یک هواپیمای قاره پیمای بی سرنشین به نام «وینگ لونگ-۳» (Wing Loong-3) در چهاردهمین نمایشگاه هوانوردی و هوافضای چین در ایالت گوانگ دانگ رونمایی کرده است.
شرکت هوندا موتور ژاپن دومین مدل از خط خودروهای برقی جدید خود را که فقط در چین تولید می‌شود رونمایی کرد که بخش خودروهای الکتریکی در حال رشد سریع بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان را هدف قرار می‌دهد.
حزب کمونیست چین از کمیته دائمی دفتر سیاسی (پولیتبورو) خود رونمایی کرد. یک گروه هفت نفره که اوج قدرت سیاسی در چین را نمایندگی می‌کند.
ارتش چین دیروز پهپاد WZ-۸ را آزمایش کرده است. سرعت این پهپاد به ۶ تا ۷ ماخ (۷۴۰۰-۸۶۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسد که معادل ۳ برابر سرعت سوخو-۲۷ است.
حساب کاربری در شبکه اجتماعی ویبو در چین مشخصات یکی از موبایل های سری «ROGفون۶D» را فاش کرده که نشان می دهد دستگاه مجهز به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۶ هزار میلی آمپری خواهد بود.
مقامات چینی به فرماندهان پنتاگون و دولتمردان پنتاگون هشدار داده‌اند که در صورت هرگونه تعرض به محیط پیرامونی این کشور، با تسلیحات استراتژیک رونمایی نشده مواجه خواهند شد.
دو کشور چین و ایران به همراه روسیه هسته اصلی قطبی ضدآمریکایی را تشکیل می‌دهند. با بحران اوکراین و افزایش تنش ها در تایوان، باید منافع مشترک تهران، پکن و مسکو را زیر نظر داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ