«یوهانس وینکلر» یک مهندس پیشگام آلمانی در زمینه طراحی موشک بود که اولین انجمن موشکی آلمان را تأسیس کرد. او همچنین اولین موشک با سوخت مایع در اروپا را برای آلمان ساخت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
اولین فضاپیمای ترابری خودکار (ATV) آژانس فضایی اروپا با نام ژول ورن، در روز هشتم مارس سال ۲۰۰۸ بر فراز موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شد. این فضاپیما برای انجام ماموریت‌های رساندن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده بود و قادر بود بیش از هفت تُن تجهیزات و آزمایشات برای ایستگاه و خدمه آن را حمل کند.
فرانسه از آزمایش موشک مافوق‌صوت «وی-مکس» برای اولین بار خبر داد.
اولین تصاویر از مراحل پرتاب تا اصابت موشک هایپرسونیک فتاح به هدف را ببینید.
همزمان با آزاد سازی خرمشهر و ایام مبارک دهه کرامت رونمایی از موشک راهبردی برد بلند و نقطه زن خرمشهر ۴ با حضور امیر سرتیپ آشتیانی انجام شد.
اولین تصاویر از مراحل شلیک و اصابت موشک خیبر را ببینید.
موشک غول پیکر جدید اسپیس ایکس دقایقی پس از حرکت در اولین پرواز آزمایشی خود منفجر شد و در خلیج مکزیک سقوط کرد.
سرانجام اداره هوانوردی فدرال آمریکا مجوز اولین پرواز مداری بزرگ‌ترین موشک فضایی شرکت اسپیس‌ایکس را صادر کرد.
شناور تندرو ذوالفقار اولین شناور پدافندی نیرو‌های مسلح مجهز به چهار موشک عمودپرتاب پدافندی نواب با برد ۲۵کیلومتر ساخت صنایع موشکی وزارت دفاع است.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
یک مقام سعودی برای اولین بار به اظهار نظر درباره برنامه ساخت موشک بالستیک این کشور پرداخت.
ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه بسته تسلیحاتی جدید ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین است.
کشتی باری «توزلا» متعلق به ترکیه در بندر خِرسون در جنوب اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت. پل کشتی تقریباً به طور کامل ویران شده است.
توکیو قصد دارد موشک‌های دوربرد که توانایی رسیدن به خاک چین را دارند، به دست آورد. ژاپن همچنین در این راستا قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۶، حدود ۳۷ میلیارد دلار برای تولید و یا خرید موشک از دیگر کشورها، از جمله موشک تام هاوک ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا و موشک‌های هوا به سطح هزینه کند. چنین برنامه‌ای برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، به ژاپن این امکان را می‌دهد تا در برابر تهدید‌های موشکی همسایه‌هایش ایستادگی کند.
نیروهای مسلح ترکیه امروز برای اولین‌بار سامانه موشکی خود به نام «تایفون» را آزمایش کرد.
نیروهای مسلح ترکیه امروز برای اولین‌بار سامانه موشکی خود به نام «تایفون» را آزمایش کرد.
رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار مهیب در مرکز کی‌یف خبر داده و گفته‌اند روسیه برای اولین بار در چند ماه گذشته، به اهدافی در پایتخت اوکراین حمله کرده است.
این اولین موشک کره شمالی بود که از سال ۲۰۱۷ بر فراز ژاپن پرواز و چنین خط سیری را دنبال می‌کرد. توکیو اعلام کرد که برد ۴۶۰۰ کیلومتری این موشک احتمالا می‌توانست «طولانی‌ترین» مسافت طی‌شده برای یک آزمایش موشکی کره شمالی محسوب شود.
در جریان رژه نیروهای مسلح موشک دوربرد و نقطه‌زن خیبر شکن و سامانه موشکی رضوان برای اولین بار به نمایش در آمد.
اولین فیلم از موشک برد بلند فتح ۳۶۰ ارتش که در رزمایش اخیر آزمایش شد. این موشک در لحظه اصابت به هدف ۴ ماخ سرعت دارد
اولین فیلم از موشک برد بلند فتح ۳۶۰ ارتش که در رزمایش اخیر آزمایش شد. این موشک در لحظه اصابت به هدف ۴ ماخ سرعت دارد
یک موشک سایوز روسی صبح امروز ماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد و براساس اعلام سازمان فضایی ایران دقایقی قبل اولین داده از ماهواره دریافت شد.
مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند در شرح ماموریت این تاسواره نوشتند: محموله‌ها شامل یک فرستنده UHF-VHF است که در فرکانس رادیویی ham کار می‌کند تا امکان انتقال صدا و داده را برای اپراتور‌های رادیویی آماتور فراهم کند. همچنین شامل یک تابش شمارنده مبتنی بر دیود PIN حالت جامد برای اندازه‌گیری تابش یونی در مدار خود، یک فرستنده دوربرد و یک دوربین سلفی است.
موشک‌های بالستیک چین برای اولین بار در تاریخ بر فراز آسمان تایوان پرواز کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ