سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور روسیه با عنوان «وضعیت کشور» از دقایقی پیش در پارلمان این کشور آغاز شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست امنیتی در مسکو بار دیگر تأکید کرد حرکت کشورها به سمت نظم چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور روسیه بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی تاکید کرد.
رهبر روسیه فرارسیدن عید قربان را به مسلمانان روسیه و جهان تبریک گفت.
شورش یک گروه مزدور نظامی علیه فرماندهان نظامی روسیه به سرعت در مرکز توجه جهان قرار گرفت و این سؤال را پیش آورد که در صورت بروز فتوری جدی در ارکان رهبری پوتین سرنوشت فدراسیون روسیه با اقوام گوناگون و بیش از شش هزار کلاهک هسته‌ای چه خواهد شد.
شورش ارتش خصوصی واگنر در روزهای اخیر داغ‌ترین موضوع در رسانه‌های جهان بوده اما دلایل آغاز آن و البته فروکش کردن سریعش، هنوز مبهم باقی مانده است.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد نظم کنونی جهان روبه‌افول است و جهان چندقطبی روزبه‌روز بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به‌مناسبت برگزاری نشست «روسیه- جهان اسلام: مجمع کازان ۲۰۲۳»، بر تمایل مسکو به توسعه همکاری‌ با جهان اسلام تأکید کرد.
گوبل با اشاره به فروپاشی خونین دولت سابق بالکان پیش بینی کرد که جهان با "یوگسلاوی با سلاح‌های اتمی" روبرو است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به ۱۵ کشور جدید تجزیه شد، کشور‌هایی که زرادخانه عظیم تسلیحات هسته‌ای این ابرقدرت در آن‌ها مستقر بود متقاعد شدند که از آن‌ها دست بکشند.
حضور سیاستمداران مطرح جهان از جمله ولادیمیر پوتین، دونالد ترامپ، جو بایدن، هیلاری کلینتون، بوریس جانسون و باراک اوباما در فیلم ماتریکس به سبک مورد نظر هوش مصنوعی. هوش مصنوعی این بار سراغ سیاستمداران مطرح جهان رفته تا آن‌ها را در فیلم ماتریکس قرار دهد! حاصل کار نیز در نوع خود به طنزی جالب تبدیل شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.
وزیر دفاع آلمان گفت: در هر صورت، هیچ کدام از ما نمی‌داند پوتین دارد چه کار می‌کند، اما این نباید جلوی ما و متحدانمان را از پیشنهاد کردن حمایت‌های معقول به اوکراین بگیرد. در اوکراین یک "جنگ فرسایشی بی‌رحمانه" همراه با "تعداد قربانیان بسیار" دارد اتفاق می‌افتد.
پوتین در دیدار با فرماندار منطقه بلگورود گفت: کار جنگی عملی نشان می‌دهد که دفاع هوایی روسیه یکی از بهترین دفاع‌های هوایی در جهان است.
وبگاه شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته است که تاثیرگذارترین رهبر جهان در سال ۲۰۲۲ را انتخاب کنند.
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورهای جهان می توانند زمینی با شرایط برابر برای همه ملت ها بسازند.
رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد نهادهای مالی دنیا بایستی با واقعیت‌های جهان چندقطبی منطبق باشند و بر مبنای اصول دموکراسی عمل کنند.
روزنامه نگار آمریکایی نوشت: اگر پوتین صادرات نفت و گاز را به مدت ۳۰ یا ۶۰ روز به همه کشورهای حامی اوکراین متوقف کند، بمب انرژی را منفجر کرده و به عنوان هدیه کریسمس به غرب تقدیم خواهد کرد.
رئیس‌جمهور روسیه امروز بار دیگر تأکید کرد آمریکا و کشورهای غربی برای حفظ سلطه خود در جهان، سیاست‌های خطرناکی در پیش گرفته‌اند.
اگر بازی هسته‌ای پوتین موفق شود، استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی کوچک‌تر، محتمل خواهد بود و می‌تواند به گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سراسر جهان منجر شود. سال‌ها شاهد افزایش تهدیدات هسته‌ای قدرت‌های منطقه‌ای پس از جنگ سرد بودیم. این بار با افزوده شدن چین، جهان به عصر رقابت هسته‌ای بازگشته است.
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حق همه کشورها برای برخورداری از فرصت‌های برابر در بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که کشورش آماده است تا در حل معضل غذا در جهان مشارکت کند.
رئیس‌جمهور روسیه بار دیگر تأکید کرد: جهان به سوی نظم چندقطبی در حرکت است، اما کشورهایی که به دنبال حفظ سلطه و سیطره خود بر جهان‌اند، مخالف نظم جدید هستند.
دکترین جدید سیاست خارجی روسیه روز دوشنبه ۵ سپتامبر در ۳۱ صفحه منتشر شد. بر اساس این دکترین جدید، روسیه باید از «سنت‌ها و ایده‌آل‌های دنیای روس حمایت کرده و آن‌ها را حفظ و ترویج کند».
پوتین می‌داند که سرنوشت اودسا به دسترسی اوکراین به دریا و تا حدی دسترسی جهان به غذا بستگی دارد. بدون این شهر، اوکراین به وضعیتی محصور در خشکی تبدیل می‌شود. «فرانسوا دلاتر»، دبیر کل وزارت خارجه فرانسه گفت: «از نظر من اودسا کلید اصلی است. از نظر نظامی، اینجا ارزشمندترین هدف است. اگر شما آن را کنترل کنید، دریای سیاه را کنترل می‌کنید.»
تحلیلگر برجسته جهان عرب در یاداشتی با اشاره به موافقت اردوغان با آغاز روند آشتی با سوریه، به بررسی زوایای این مساله از جمله نقش پوتین در دست کشیدن رئیس جمهور ترکیه از لجاجت اشاره کرده است.
«جرمی فلمینگ» در مقاله‌ای در نشریه «اکونومیست» با بیان این که هر دو کشور از قابلیت‌های سایبری خود در جنگ اوکراین استفاده کرده‌اند و مدعی شد: تاکنون، رئیس‌جمهور پوتین به طور کامل در جنگ اطلاعاتی در اوکراین و غرب شکست خورده است. اگرچه این دلیلی برای خوشحالی است، نباید این را دست کم بگیریم که چگونه پخش اطلاعات نادرست توسط روسیه در سایر نقاط جهان نقش ایفا می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ